Vriendje of vriendinnetje gezocht voor mijn valkje

Gestart door Sjors, 14 augustus 2010, 16:33:53

« vorige - volgende »

Sjors

Hallo,

Mijn (tam) valkje is nu ongeveer 10 weken (mannetje) en ik zoek een vriendje of vriendinnetje voor hem. Kunnen jullie mij adviseren of het beter is om een mannetje erbij te zetten of een popje? En heeft toevallig 1 van jullie een nestje met valkjes? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet Sjors

kikkertje

hoi sjors

als ik jou was zette ik er nog wel een valkje bij ,wat wil je er later mee doen ,wil je volgend jaar een nestje,daar moet je wel overna denken ,
ik zelf heb binnen 2mannetjes en 1 vrouwtje in een grote huiskamervoliere,heel gezellig,ze hebben dan altyd gezelschap ,als ik er niet ben. :D
buiten in mijn voliere heb ik nog een paar jonge valkjes van 8 weken oud mannetjes en vrouwtjes,dus ik kan je helpen met nog een jong valkje,
ik heb verschillende mutaties,ik hoor het wel

groetjes corina

Sjors

Hoi Corina,

Ik zou graag een vriendje of vriendinnetje voor mijn valkje willen, een nestje was ik eigenlijk niet van plan. Daar weet ik ook te weinig van. Ik weet ook niet of ik beter een mannetje of vrouwtje kan nemen voor hem. Ik woon zelf in Brabant, waar kom jij ergens vandaan want 't zou wel handig zijn als het een beetje in de buurt was ;D. En zijn de valkjes al zelfstandig, en handtam? Wat een vragen allemaal he! Ik hoor 't wel, heb zeker interesse!

Groetjes Sjors

kikkertje

hoi sjors

zolang jj geen broedhok in je kooi hangt ,dan krijg je ook geen nestje hoor,bij mij in huis krijgen ze geen broedhok maar ze kroelen enz wel met elkaar :D
mijn jonge valkjes buiten zijn het gewent om in de hand gehouden te worden ,dit heb ik gedaan tot ze uitvlogen (uit het broedhok)
ze eten zelfstandig maar vinden het ook nog lekker om verwend te worden door de ouders,als die in de buurt zijn
ik heb nog verschillende kleurmutaties,ik woon in veenendaal
ik hoor het wel ,ik stuur je wel eff een paar foto`s
groetjes kikkertje

kikkertje

hoi sjors

ik zie geen emailadres staan dus ik kan geen foto`s sturen  ;D
groetjes kikkertje

carco

Ik ben het niet eens met Kikkertje.
Het is niet gezegd dat als je geen broedblok ophangt er geen eitjes zullen komen hoor!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

kikkertje

hoi caroline

bij mij in de woonkamer zit lucky en ticka en falco
lucky en ticka zijn bijna 2 jaar oud en zijn een koppel,ze kroelen en sexen :D maar leggen geen eieren ,ook niet op de bodem,dat heb ik ook hier op de site gelezen ,dat ze ze daar neer kan leggen,maar ook dat niet .
ik denk dat het bij iedereen anders kan gaan ,bij mij binnen heb ik nog geen kleintjes gehad,
maar ja ,wie weet ;D

groetjes kikkertje

Sjors

Bedankt voor jullie reacties! Dus als ik het goed begrijp maakt het eigenlijk niet uit. Je weet vaak van tevoren ook niet of het een mannetje of vrouwtje is he. Zelf twijfel ik ook nog, dus heb bij een ander onderwerp op dit forum een fotootje van mijn valkje bijgevoegd, zodat jullie misschien met zekerheid kunnen zeggen wat het is. Denk zelf een mannetje. (bij onderwerp ''andere vragen'').
Ik woon in zuidwest brabant. Veenendaal is beet ;Dje te ver

Groetjes!