5 mei 2025, 21:07:14

hoeveel en hoe groot?

Gestart door Patries1304, 16 augustus 2010, 09:07:55

« vorige - volgende »

Patries1304

hoi,

ik heb een vraagje...

ik heb nu 2 valkjes in een binnen voliére;

(sorry voor de grootte van de foto)

ik snap ook wel dat hier nog valkjes bij kunnen :P maar moet dit altijd een even aantal zijn? en maakt het wat uit wat je er bij zet? ik wil iig geen baby-valkjes want daar kan ik nooit afstand van doen..!
krijgen ze altijd babytjes? als het een popje zou zijn? of is het beter nog een mannetje er bij te zetten ( mits het kan dat het een oneven aantal mag/kan zijn)?

daarbij,als ik op vakantie ga in de zomer,dan neem ik mijn valkjes mee in deze kooi;

ze mogen er overdag en 's avonds altijd (ff,in de caravan) uit. hoeveel valkjes zouden hier in kunnen? het is voor 3 weken...

alvast erg bedankt voor een antwoord/reactie!

grtjs Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Kaatje

Hoi Patries,

In de grote volière zou ik persoonlijk max 4 valkjes houden. Het beste is een even aantal, je hebt nu 2 mannen als ik het goed begrepen heb.

Als je geen nestje wilt ( en dat hoeft ook niet omdat je de eieren altijd kan vervangen voor nepeitjes ) maar wel een popje, dan moet je wel voor 2 popjes gaan omdat 2 mannen en 1 popje voor onrust zal gaan zorgen.

Je mannen zullen allebei het popje willen gaan versieren en dat gaat echt ten koste van de pop.

Ook zit je op een gegeven moment met het probleem dat als er ( nep ) eieren komen te liggen, je met nog een koppeltje in dezelfde volière zit. Persoonlijk zou ik dan voor nog 2 mannen gaan  ;)

Wat betreft de reiskooi zou ik zeggen, max 2 valkjes, die is wel wat aan de kleine kant, hoewel ik daar de afmetingen niet van weet natuurlijk. Maar daar zou je er in geval van vakantie, nog één van aan kunnen schaffen.

Goetjes, Karin

Patries1304

hey Karin,

toch "maar" 4?

ja ik heb nu 2 mannetjes.. en begrijp het zeker wel met 1 vrouwtje dat dat vragen om moeilijkheden is als je het zo uitlegt.
dus dan zouden het gewoon mannetjes moeten worden.

ja ik vind de kooi groot genoeg voor 2.
4 zal inderdaad aan de kleine kant zijn dan. en zoals je zegt; kan altijd zo'n reiskooi kopen.

maar eerst maar eens verhuizen en dan moet ik manlief nog over halen  ::) haha.. zoonlief wilt wel... ;)

bedankt voor je antwoord!

grtjs Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..