ziek? braken-veel slapen-en meer..

Gestart door Patries1304, 14 augustus 2010, 09:41:36

« vorige - volgende »

Caroline

Fijn te lezen dat Karel in goede handen is.

Nu is het afwachten tot de medicatie aan slaat en Karel weer sterk genoeg wordt om naar huis te komen.

Kuifje zal hem zeker missen maar wat nog veel belangrijker is, houdt ook Kuifje goed in de gaten, het kan zomaar besmettelijk zijn wat Karel heeft en in het ergste geval krijgt Kuifje het ook.

Ik hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen en morgen in ieder geval fijn nieuws krijgt.

Sterkte en trusten voor straks, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Patries1304

Dank je  Caroline,

ben er ook blij mee dat hij daar gebleven is. beetje rust voor hem en ook beetje voor ons.

en ja dat doe ik zeker wel! zolang hij nog goed eet (net nog gezien) en mij hoofdpijn fluit en nog volop praat (dit alles deed Karel achteraf dus niet meer in de auto) is het goed.

dat had ik zaterdag al gevraagd of hij het ook kon krijgen maar dat kon zij mij niet vertellen. dat is gewoon afwachten. maar zodra ik maar iets zie wat op gedragsverandering lijkt hang ik in de foon.

nogmaals thnx en ook hetzelfde voor jou

grtjs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

ohja.. werd onderbroken tijdens het typen en was vergeten wat ik nou weer wilde vragen. maar nu weet ik het weer...  ::)

ik blijf maar bezig met dat gewicht. ik kan Kuifje nog niet wegen want dat is een drama. wel een manier gevonden hier op het forum maar dat kan niet want die reiskoffer is nog bij Karel.

maar mijn vogeltjes zijn dus niet dik. krijgen zoveel eten wat ze willen(in de kooi en een bakje op de salontafel),trosgierst en ook snoep-stokken met eiwit. ook eten ze graag gekookte/gebakken aardappel,groente,appel en brood en ook dingen die niet gezond zijn voor hun. :censuur
hebben sepia en zo'n roze kalksteen aan de kooi en er hangen 2 gritstokken in de kooi.

wat ik wil zeggen,ze krijgen genoeg. haal het gewoon bij de dierenspeciaalzaak ; valkparkietenzaad.

en is er nog iets wat ik moet doen? vitamines geven? is er voorkeur voor een bepaald merk eten?

weet wel dat dit niet hoort onder deze topic maar het houdt me wel bezig..


:-*


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Dobske

ik weet zelf ook niet 100% of ik het goed doe, maar ik geef ze:
- grote parkietenzaad
(omdat hier vaak zonnebloempitten bijzitten meng ik dit met:)
- parkietenzaad.
- Sepia en kalksteen.
- Grit en maagkiezel.
- Die stokken met eiwit waar je het over hebt
- Trostgierst
- cede eiwitten voor parkieten papegaaien en kakatoes.
plus tussendoor: fresh van vitakraft (dit zijn gedroogde vruchten)
Dit hebben ze standaart in de kooi.

Daarnaast krijgen ze: brood, fruit en groente die ze mogen hebben. Ik heb zelf ook nog wat kruidenplanten staan zoals basilicum en bieslook waar ze gezellig aan zitten te knagen.

Patries1304

17 augustus 2010, 09:30:53 #79 Last Edit: 17 augustus 2010, 09:33:59 by Patries1304
thtnx Debby voor je antwoord.. zo goed als hetzelfde dus ;)

pfffffffffffffffffffffff

ik heb om (stipt!) 9 uur gebeld maar Bastiaanse was bezig met een consult. en zou mij terug bellen. maar heb op heden nog nix gehoord. geen goed teken denk ik  ???


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Caroline

Misschien is hij nog bezig met het spreekuur ....

Sterkte met wachten,  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Patries1304

ja Caroline,

dat hou ik me ook maar voor......

dank je!  :-*


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Kaatje

17 augustus 2010, 10:02:58 #82 Last Edit: 17 augustus 2010, 10:27:35 by Kaatje
Hoi Patries,

Ik geef altijd de teurlings, dit is grote parkietenzaad en bestaat uit 23 veschillende soorten zaden:

Milletzaad geel
Milletzaad wit
Milletzaad rood
Boekweit
Witzaad
Lijnzaad
Haver hele gepeld
Negerzaad
Hennepzaad
Paddyrijst
Radijszaad
Haver gepunt
Tarwe
Saffloorpitten
Komkommerpitten
Dari rood
Dari wit
Spinaziezaad
Maisgrutten
Lijsterbessen
Rozijnen
Katjang Idjoe
Meloenpitten

Verder geef ik nog Calcium door het water voor de botten,
af en toe wat krachtvoer ( eivoer )
onkruidzaad
Natribird voor grasjes ( dit zijn kleine gekleurde pellets )

Verder natuurlijk Maagkiezel
Een gritsteen
Sepia
En een Calciumblokje.

Niet gelijk negatief denken hoor, als Kareltje heel slecht zou zijn dan had hij dat vast wel gezegd en had hij gevraagd of je op een bepaald tijdstip terug kon bellen.

Ik weet dat ze het gewoon echt heel druk hebben, waarschijnlijk heeft hij spreekuur en dan zal hij je pas terug kunnen bellen na het spreekuur als hij geen operaties heeft.

Mocht Karel nog een nachtje moeten blijven, vraag dan welke tijd het beste uitkomt om te bellen, zo kon ik het beste 's avonds tussen 19:00 en 19:30 bellen, maar dan konden we ook uitgebreid spreken en dat is fijner dan snel snel.

En leg een notitie boekje naast je telefoon zodat je aantekeningen kunt maken, die je later terug kan lezen, dat heb ik ook gedaan.

Meid, blijf vol houden, Karel is in goede handen!  :-*


Kaatje

Citaat van: Caroline op 17 augustus 2010, 09:56:50
Misschien is hij nog bezig met het spreekuur ....

Sterkte met wachten,  :-*


Volgende keer, toch maar ff checken of jij niet al wat hebt neergezet  ;) Enuhhh heb toch echt niet afgekeken  ;D

Patries1304

werd dus net gebeld door een assistente(?)....

Karel eet nog steeds niet zelf,en beweegt ook nog niet echt. das dus minder. het enige positieve is dat hij het niet meer benauwd heeft.
omdat Bastiaanse het inderdaad erg druk heeft hebben we afgesproken dat hij mij belt. heb mijn 06 doorgegeven dat ik niet de gehele dag thuis hoef te blijven.
het is niet handig dat ik bel en hij druk bezig is met het een of ander.

heb er nu ff een minder positief gevoel over en ben ineens weer mega-sjaggie... maar das normaal denk ik. wil toch graag alleen maar positief nieuws horen. en weet dat hij in goede handen is. meer kan ik niet doen.. kaarsje brandt nog steeds/weer.


hey Kaatje,

ja ik had dat van teurlings al wel gelezen. toch eens ff zoeken waar ze dat verkopen en anders online zal het toch ook wel te koop zijn?

en geeft helemaal nix hoor! ben erg blij met elke reactie haha

  :-*


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Kaatje

17 augustus 2010, 11:17:56 #85 Last Edit: 17 augustus 2010, 11:19:46 by Kaatje
Hoi Patries,

Zelf had ik bij Dr. Verstappen ook enkel maar contact en overleg met de assistenten, dit omdat ze zelf gewoon te druk zijn met spreekuur en operaties en dergelijke. De assistenten doen ook veel dingen en weten dus ook veel van Karel.

Bij mij waren ze helemaal weg van Paco, omdat hij zo tam was en lekker van kroelen en aandacht hield, dat was wel leuk om te horen.

Ik denk dat Karel toch kropproblemen heeft, ik ben natuurlijk geen VA, maar wat je gisteren zelf schreef over de swab en de bacterien daarin, lijkt het toch heel erg op wat Paco heeft gehad, dit was een kropontsteking.

Hij had geen schimmels en geen gisten in zijn krop, maar wel bacterien. Paco wilde ook niet eten en was heel benauwd de eerste dagen, maar dat ging gelukkig snel over, alleen heeft het best een tijdje geduurd voordat hij weer zelf ging eten. Ook braakte hij nog best een tijdje waardoor hij erg afviel.

Blijf positief denken, dat heb ik ook gedaan, al huilde ik de ogen zowat uit mijn hoofd en werd ik er knettergek van, zo bang was ik om hem te verliezen. Maar weet dat als je hem thuis had gehouden hij het zeker niet gered zou hebben en dat hij nu in goede handen is.

Er staat weer een kaarsje te branden, heb je vragen aan Bastiaanse, schrijf ze dan even op zodat je het niet vergeet als hij je belt en vraag gelijk wanneer het beste uitkomt dat je de assistente kan bellen. Die zetten namelijk alles in de computer over het verloop van zij herstel/ ziekteverloop.

Kop op hè !!

:-* Karin

Kaatje

Citaat van: Patries1304 op 17 augustus 2010, 10:12:29

hey Kaatje,

ja ik had dat van teurlings al wel gelezen. toch eens ff zoeken waar ze dat verkopen en anders online zal het toch ook wel te koop zijn?

  :-*


Hey Patries,

Hier www.valkcity.nl kan je de teurlings online kopen, daar koop ik het ook altijd  :)

Hermien

Alles is hier al geschreven. Moed houden, hoor! Desnoods blijft Karel gewoon nog ff langer bij Bastiaanse! Zolang er leven is, is er hoop!

Maar dat je het even niet ziet zitten begrijp ik ook heel goed. Je kunt echter nu even niets meer voor hem doen en dat maakt je gewoon lam. Wees in ieder geval blij dat je niet zelf aan het tobben bent gebleven, want dan waren zijn overlevingskansen waarschijnlijk veel minder geweest.

Mijn duimen draaien nog steeds, alhoewel ik tussendoor ook nog wel wat moet werken (wil de baas....), maar mijn gedachten zijn wel de hele dag bij jou en Karel.

Sterkte meissie.

Patries1304

hey Kaatje,

ja dat maakt me ook niet zoveel uit hoor,wie ik te spreken krijg. snap heel goed dat Bastiaanse het druk heeft. en net zoals je zegt; zij doen ook een deel en verwerken waarschijnlijk ook alle info in de computer. als ik maar hoor hoe het gaat.

en ook dat heb ik me al bedacht; thuis zou hij het zeker niet gered hebben. verwacht ook wel dat hij daar nog moet blijven. en ook dat maakt me nix uit. zolang het maar positief is. en dat had ik vanmorgen dus niet eerlijk gezegd. de assistente was niet echt positief. maar blijft voorlopig afwachten. ook hier brand een kaars!

ga nooit al zonder gsm naar toe maar nu zelfs niet zonder naar toilet hahaha..

en thnx voor het adres,ga ik ff bestellen.


:-*


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

zeg ik net Hermien; dat Karel waarschijnlijk daar nog wel moet blijven. zolang hij leeft is er inderdaad  hoop. weet ook goed dat hij het thuis waarschijnlijk niet gered zou hebben. ben heel blij dat ik hem daar heen gebracht heb en gelaten heb..

dank je das erg lief! en werk ze nog ;)


:-*


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..