24 juni 2025, 20:27:16

handopfok

Gestart door luka, 7 augustus 2010, 13:51:16

« vorige - volgende »

luka

het jongsje weegt 78 g, ik geef hem  iets minder dan 10% van zn gewicht aan eten, om de 3u ongv tot het kropje leeg is, temperatuur schommelt rond de 30 graden. ik geef nutribird a21. ik zal hem maar terug leggen aangezien iedereen op het forum zegt dat het nog te vroeg is. ik dacht toch wel dat het nog niet te vroeg aangezien het nog een redlijk groote is en redlijk gevederd ten opzichte van de rest. ik zal jullie advies maar volgen, je moet van mij niet denken dat ik het diertje wil mishandelen!! Mijn valkjes zijn me dierbaar

Peggel

pfiewwww
ben blij dat je de goede beslissing maakt, nu is mijn weekend weer goed ;)

luka

manon, als ik de valkjes ieder dag uithaal, is het dan niet gevaarlijk dat de ouders er niet meer gaan achter kijken?  :-\

Caroline

Ik vind het echt super dat je het kleintje weer bij zijn ouders terug legt.

Pak het gewoon een paar keer per dag lekker bij je om met hem knuffelen en te kroelen en moet je opletten hoe tam jouw valkje wordt.

Echt geloof me maar, ik heb inmiddels meer dan 30 nestjes met tamme valkjes gekweekt, ik klets niet zomaar wat en jonge valkjes worden niet tam van de pap maar van de aandacht die je geeft.  :)

Kom je ons af toe even vertellen hoe het met je valkjes gaat??

Groetjes van Caroline

PS. ik lees je vraag aan Manon ... maar nee hoor, je mag je jongen enkele keren per dag best even lekker bij je pakken, desnoods doe je het omstebeurt.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Super Luka,

Je hebt het valkje terug gelegd  :D :D :D
Toppie!!

Super van je!
En inderdaad hoor, geef je valkjes maar lekker wat aandacht, zul je zien hoe tam ze worden...  :)

Groetjes Manon

luka

is mijn valkje niet wat zwaar voor zijn leeftijd? hij weegt namelijk 78g en ik zie dat voor zijn leeftijd dat rond de 50g moet schommelen

Gerda

Hoi Luka,

Maak je geen zorgen, kijk maar even op de tabel hier http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

Hier staat dat een valkje van 2 weken wat boven de 80 gram is. Maar het is maar een richtlijn hoor. Valkjes hebben een verschillende bouw, of zelfs een verschillende curve in de groei. Maar in ieder geval is hij niet te zwaar.

Fijn dat je hem bij de ouders hebt gelaten. Je zult zien dat hij lekker weer gevoerd wordt. Dus als dat gebeurt terwijl je hem een lange tijd uit het blok hebt gehaald, dan snap je wel dat een paar keer per dag even in handen nemen geen problemen zal opleveren.

Wanneer het je valkje over anderhalve week (voor het uitvliegen) uit het blok haalt, kom je dan weer hier verslag doen? Want zoals je hebt gemerkt staan er veel leden klaar om je te helpen je valkje zo te behandelen dat hij gezond en tam wordt.

Gerda

luka

ondertussen heb ik al begonnen met ze met de hand op te voeden. Ze zijn allemaal zeer rustig en eten goed. Het beste is nu ze allemaal appart steken zeker om ze tam te maken?
mvg luka

Caroline

Citaat van: luka op 18 augustus 2010, 18:45:47
Het beste is nu ze allemaal appart steken zeker om ze tam te maken?
mvg luka

Het beste .... je vraagt wat het beste is voor je valkjes, dat vertelde we je al ....

Het beste voor je valkjes is om ze lekker bij de ouders te laten en ze door de ouders te laten voeren. 7 augustus waren ze 2 weken dat betekend dat ze nu ruim 3 weken. Persoonlijk  haal ik valkjes nooit eerder dan ongeveer 5 weken oud bij de ouders weg of het moet echt nodig zijn.

Tam maken doe je niet door pap te geven, tam maken doe je door ze aandacht te geven. Deze aandacht kun je ze ook geven als ze bij de ouders zitten en door de ouders gevoerd worden.

Maar dit wist je al ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Je hoeft de valkjes niet allemaal apart te zetten hoor, laat ze maar lekker bij elkaar zitten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Hey,

Ik heb alles hier gelezen en vind er natuurlijk het mijne van. Maar alles is al gezegd. ;)

Zou je ook eens wat foto's willen plaatsen?
Liever niet flitsen, dat is niet zo goed voor de jonge valkjes ogen.
Stop je de kropjes niet te vol? Dat heb ik nog niet gelezen dacht ik.

gr Esther

luka

zie hier het oudste  ;D , hij is om op te eten  :-*

carco

Ziet er goed uit!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Mooi hoor.
Hoe gaat het met de anderen?

gr Esther

Caroline

Mooi jong hoor, fijn dat het goed gaat met de oudste.

Hoe gaat het met de jongste jongen, heb je deze ook al uit het blok gehaald en op de pap zitten??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.