13 mei 2025, 09:41:41

overgeven

Gestart door Loesjenr13, 22 juli 2010, 09:37:00

« vorige - volgende »

Loesjenr13

Beste allen,

Ik geloof dat mijn valkje Maxl verschillende keren heeft overgegeven..Kan een valkparkiet wel overgeven ik heb dit nog niet meegemaakt. Haar ontlasting is normaal. Ze beweegt een paar keer snel haar kop van omlaag naar omhoog en dan spuugt ze pitjes uit die nog niet verteert zijn. Ze is nog redelijk levendig. Moet ik me zorgen maken? Of kan dit altijd een keer voorkomen? Moet ik iets doen of alleen maar afwachten?

Groetjes Loes

mariannenl

...deze vraag stond vandaag ook al in een ander item, hoe oud is je valkje want het kan zijn dat ze gewoon voer opgeeft voor een speeltje die ze als partner aanziet of voor een partner
Vaak doen ze het ook voor de baas
Ook twee hecht bevriende mannetjes kunnen dit partnergedrag gaan vertonen en voor elkaar voer opgeven

Houd het even in de gaten als ze verder goed eet en drinkt denk ik toch aan bovenstaand

Mariannenl

Sanna

Kan het zijn dat je valkje van een plant heeft gegeten ofzo? Kunnen ze ook misselijk van worden.

Groetjes, Sanna

Loesjenr13

Bedankt voor de snelle reactie!!

Nou dat stelt me weer gerust, ik moet zeggen haar gedrag is even levendig als normaal ik hoop dat het een eenmalige aktie was;-) Ze is wel hecht met haar vriendje Stijn maar ze begon ermee toen ze op mijn hoofd zat!!!Ze heeft naar mijn weten niet van een plant gegeten. Alleen een stukje brood maar er kwamen voornamelijk pitjes uit.

Verder heb ik nog een vraag, Wat hebben valkparkieten met koffie, zoute stokjes en kaas, we geven ze niks maar soms zijn ze sneller dan ons ze zijn er echt verzot op!! Ik gelolof niet dat dat goed voor ze kan zijn toch? En wat ze ook graag doen is knagen aan paier al onze kaarten brieven papiertjes zijn gekenmerkt door onze vogels! Herkennen jullie dat ook?

groetjes Loes