14 mei 2025, 00:41:35

ontlasting

Gestart door MandyPlus6, 19 juli 2010, 20:13:43

« vorige - volgende »

MandyPlus6

nee, ik krijg zo'n stomme doorverbind lijn naar utrecht ofzo :S
fijn, al die artsen die op uur en tijd werken :S

maar je hebt gelijk, ik maak me ook zorgen..

Kimm

ja dat is balen hoor.

wat je kan doen is in de badkamer de douche laten lopen, heet en de deur dicht en het valkje in de douche gaan zetten, dus in de stoom zetten. 10 min.krijgt hij wat meer lucht en zal hij ook wat rustiger worden. ( ontspannen)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

MandyPlus6

Dat is een goede tip! Dank je :)

Ik kijk het heel even aan, want hij zit nu gewoon op zijn gemakje te poetsen en trosgierst te eten. Als hij het echt benauwd had en per se door de mond zou ademen, dan zou hij dit niet doen denk ik.

Ik zet hem nog onder stoom straks en dan morgen de va bellen voor die staart.

Wordt vervolgd..

Kimm

hoi mandy,

hoe gaat het nu met je valkje?

groetjes kim

MandyPlus6

Ik heb de dierenarts gebeld en waarschijnlijk heeft hij er een luchtweginfectie bij.
Ik geef al antibiotica en vitamine A bij. Heb ook eivoer en sepia en mineralen hangen, naast gewoon zaad.

Hij verzet zich wel al meer dan gisteren bij het vangen, dus er is wat meer kracht, maar toch blijft hij nog wat zwaar ademen en (weliswaar minder) met zijn staart op en neer gaan. De snavel is niet de hele tijd open, maar vooral na paniek of een klimsessie.

Maar over het algemeen is hij nog erg rustig en fluit hij alleen als de buitenvogels hem roepen.

Even afwachten of de antibiotica aanslaat.

Weten jullie trouwens of de luchtweginfectie besmettelijk is, want dan moet ik het vrouwtje van de man scheiden en dat doe ik alleen als het echt noodzakelijk is.

Bedankt!

Paula

Je zou eventueel bij de arts waar je geweest bent dit na kunnen vragen. Volgens mij kan dit zeker wel besmettelijk zijn. Ik weet echter niet of het nog zin heeft om de pop nu nog apart te zetten.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

MandyPlus6

Nee dat idee had ik ook inderdaad.
Dan maar hopen op het beste, want als ik ze uit elkaar ga halen dan eten ze niet, dat helpt ook niet echt :S

ik hou jullie wel zoveel mogelijk op de hoogte.

Kimm

hoi mandy,

toch nog een luchtweginfectie. de ab heeft even tijd nodig om zijn werk te gaan doen. tot die tijd zou ik het valkje zo min mogelijk laten vliegen om zijn energie te sparen.
veel beterschap voor je valkje.

groetjes kim

Sanna

Hoi Mandy,

Bel anders de dierenarts nog een keer, of het niet beter is om ze dan alle twee antibiotica te geven. Als het niet besmettelijk is, is het uiteraard niet nodig om het aan je pop te geven.

Groetjes, Sanna

MandyPlus6

Ik heb de valken nu in een binnenkooi staan, dus ze kunnen uberhaupt niet veel vliegen. Ik had inderdaad gehoord dat het veel energie kost en ze dus rust moeten houden. Dus dit had ik gelukkig al goed gedaan :)

Of ik de pop wel of niet antibiotica moet geven, dat kan ik nog wel navragen, maar kan ik dit ook bij een vervangend arts doen, die de vogels niet gezien heeft? Ik weet niet zo goed of hij mij dan van goed advies kan voorzien. Mijn eigen arts is volgens mij niet bereikbaar in het weekend.. lang leven de kantoor-uren.
Anders wordt het maandag.
Ik zie momenteel niets aan ha
ar, zij is wel erg levendig en eet naar mijn weten goed, ondanks het onbekende van de nieuwe kooi en de stress eromheen. Ook is haar ontlasting prima, haar veren vallen met bosjes uit momenteel, maar ze zit wel nog strak in het verenpak.
Maar je weet het nooit zeker natuurijk.

Bedankt voor de reacties weer!