8 augustus 2025, 04:57:53

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Nou ja, waarom alleen maar mannen? wat raar toch allemaal zeg.
Nou ja ik moet maar zien dan he, weet niet of ik daar 1 van hou hoor, ik vind de keus nu al moeilijk. Zucht)))
Ik heb net nog ff de eitjes tegen mijn oor gehouden, maar ik hoor nog niks hoor.
Het is heel stil en bij 1 eitje zag ik iets bewegen, bij de andere 2 weet ik het niet zeker, ik tuurde te lang, dus begon dingen te zien die er misschien niet waren, opeens leek het of ik een kopje zag, snaveltje, ja ach kan ook verbeelding zijn.
Alles zag er hetzelfde uit, donker rood met veel adertjes.
Het zal nu toch echt wel gauw moeten gebeuren toch? begin nu te twijfelen hoor.
Straks klopt er niks van en komen ze pas volgende week.
Hm...bij Nikita klopte de datum wel perfect, misschien komt het dan toch, omdat Punky het in het begin alleen deed het broeden?
Als het goed is zijn dit de eitjes van 8,10 en 12 maart.

Vogellovertje

gaaf hoor spannend
Het komt allemaal wel goed hoor..
groetjes

Speedy

Ik moest weer ff kijken hoe het met de kleintjes gaat hoor, nou ja klein.... zeg maar gerust al groot. ;D
Ik had ze er alle 4 weer ff lekker uit en zat eerst ff met ze te kroelen om de beurt.
Ze gaan dan altijd in een grote bak, met daarin een strengeltje trosgierst, dit vinden ze zo lekker.
Rob deed het deurtje open van de volière en liet mama er uit.
Nikita vond dit wel zo geweldig, ze vloog als een speer door de kamer heen.
Angel volgde al snel.
Ik was zo met de kleintjes bezig, dat plots Nikita ook bij me kwam zitten.
Angel bekeek het vanaf het hoofd van Rob, die de foto's maakte.
Nikita vloog steeds heen en weer, van mijn hand, arm of schouder, naar de plafond ventilator.
Ze liet duidelijk zien aan de kleintjes, hoe je daar moest komen.
De 3 oudste wilden wel, maar durven nog niet.
Snowy heeft het meeste last van hoogtevrees, die is echt bang.
Stormy vloog wel ff van Rob zijn vinger af, naar mij terug.
Dit was wel zeker 10 centimeter. :D :D :D
Ze waren zich wel aan het poetsen en met de vleugels spreiden, maar wapperen deden geen van allen.
Dit doen ze gek genoeg wel in het blok, dan hoor je het geluid van een helicopter, degene die voor het eerst haar kopje eruit stak, was Sky, de 3e dus.
Ze zijn zo lief, Angel hield alles in de gaten, Nikita ook.
Toen ze weer terug naar hun eigen stekkie gingen, was Angel de eerste die weer verder ging met voeren.
De 3 oudsten hebben ook al even in de volière gezeten op een stok, maar dit vonden ze nog wel eng.
Ja zo een dagje eruit met alleen maar papa en mama is zeker voor herhaling vatbaar..

Hier Nikita bij de kleintjes op mijn arm.

Vogellovertje

aaaahhh wat lieeeefff
Die koppies..
En die trotse nikita..
Wat een snoeperds
XxX moi
Ps.. Wonder : ik had egbertheel even geaaid ahaha

Speedy

Ja zo zie je maar, meisjes zijn altijd sneller dan jongens. :D :D
Sky gaat er vast en zeker als eerste uit eerdaags.
Ze doet al veel pogingen en hangt er dan heerlijk bij om alles goed te bekijken vanuit het gat.

Nes

Hihi, ja die popjes zijn volgens mij het nieuwsgierigste  :)
Leuke foto van Sky  :) Ben benieuwd wanneer ze eruit gaat vliegen en de wereld gaat ontdekken  :)

Groetjes Nes.

Speedy

29 maart 2004, 02:05:27 #771 Last Edit: 29 maart 2004, 02:08:49 by Speedy
Jeetje was dat ff schrikken zeg net een half uurtje geleden.
Ik hoor ineens een kabaal en geschreeuw uit het blok komen dat ik er meteen heen om hem eraf te halen, komt Koko er heel snel uit, maar nog steeds kabaal en gestommel in het blok.
Ik Nikita eruit roepen, ja die kwam er ook al snel uit en opeens nog 1.
Ik dacht huh? wie is dat? ik gauw het blok open maken om de kleintjes gerust te stellen, vloog ineens Sky eruit, die knalde via de volière op de grond, arm beest.
Ik haar meteen opgepakt, vliegt er nog 1 weg, richting kunstplant achter de volière.
Jeetje wat een paniek zeg.
Ik gauw die uit de plant gevist, en intussen ook gauw het deurtje opengemaakt en daar de schreeuwende 3e eruit gehaald.
Die was het meest in paniek, Sowy dus.
Arm beestje wist niet wat ie moest in zo een grote kooi, zat aan de tralies vast en gilde joh.
Ik gauw ook hem gepakt en zo liep ik met 3 bangerds naar het blok terug en haalde daar de jongste er ook meteen ff uit en nam ze lekker mee op de bank tegen mij aan.
Heerlijk geknuffeld met ze en tegen ze gesproken, zo werden ze rustig, ze luisterde ook echt.
Ik baal hier zo van he, dat Koko nu weer de dienst wil uitmaken wie er in het blok zit.
Ging juist een tijd zo goed en nu opeens dit weer.
Ik heb ze terug gezet en gewacht tot Nikita er weer in ging, Koko weggejaagd, ze was er duidelijk pisnijdig om, maar jammer dan.
Valkie moest het ook ontgelden van haar en werd van haar plekkie weggejaagd.
Pfffff en of dit nog niet alles was, raakte ook Punky in haar blok helemaal woest, die hoorde ik klapperen en stampen niet normaal, ze bleef maar doorgaan zelfs toen alles al weer ok was in de volière.
Deze kooi van haar en Kobus, staat pal naast de volière.
Hopelijk dat ze niet iets kapot heeft gestamp.
Het klinkt altijd zo erg, maar ja.
Morgen maar ff kijken, want ik krijg haar nu echt niet van de eitjes af.
De rust is nu weer wedergekeerd.
Dus dit was nu niet bepaald een leuke uitvlieg ervaring voor ze.

Erna

Hoi Trudie,

Zo joh, wat zal je geschrokken zijn !! Wat goed dat je thuis was en de boel gelijk kon kalmeren.
Nou ik hoop dat het volgende bericht van je wat vrolijker nieuws brengt. Een bericht met beschuit met muisjes... :D :D :D

Groetjes van Erna

Marianne

Goedemorgen Trudie,

En....... al meer nieuws omtrend het nieuwe nestje?
Is het gepiep van de eitjes goed te horen, of moet je er echt goed voor gaan zitten?
Ik heb vanmorgen nog niet in het blok gekeken maar aan de buitenkant hoor ik nog steeds niets..
Spannend.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Allereerst was ik begonnen met snel te kijken in het blok van Punky, want ik was er niet gerust op na wat er gisteravond gebeurt was.
Ik hoor nu 2 eitjes piepen en 1 is al aan het uitkomen, er is al flink gepikt aan de binnenkant.
Ik zie steeds een klein stukje eierschaal omhoog komen, grappig hoor.
De andere piept ook.
Ze zouden vlak na elkaar uit kunnen komen, misschien vanavond al?
Terwijl ik zo aan het kijken en luisteren ben, roept Rob mij om ff te kijken.
Ik zie dat Sky weer half uit het blok hangt en zelfs al verder gaat.
Haar vleugel komt er ook al uit, Rob heeft haar op zijn vinger laten stappen en heeft haar op een zitstok neergezet.
Leuk hoor zo klein hummektje tussen de anderen.
Er is nu wel een gevecht tussen Nikita en Speedy, want hij wil steeds naar haar toe, ook om te voeren en zo.
Nikita wil dit niet, dus is erg boos.
Nu de anderen nog.

Speedy

29 maart 2004, 15:36:04 #775 Last Edit: 29 maart 2004, 15:36:52 by Speedy
Yesssss het 1e eitje komt nu uit bij Punky.
Het 2e ook, maar die is nog niet zo ver als de 1e, ik heb er een kort filmpje van gemaakt, zo leuk.
Het is een geel donsje, dat zag ik al meteen.
Oh spannend nu zeg.

Paul

Hoi Trudie,

Wat gaaf om te zien hoe het uitkomt ik heb dat hier helaas nooit zien gebeuren nog.
Vaak worden de eerste twee hier wel op dezelfde dag geboren maar de een dan in de ochtend en de ander in de avond bijvoorbeeld.
Ik ben benieuwd of de tweede ook vandaag uit het eitje zal komen de eerste zeker want die is er als zo goed als uitgekropen :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Helaas, heb ik niet verder durven filmen, maar nu is het al geboren, grrrrr dus het had makkelijk gekend, misschien dat het nog lukt bij het 2e eitje.
Ik krijg geen kans van beidde ouders, om goed te kijken, ze zitten er nu allebei bovenop.
Het eierschaal, zag ik al in 2 delen liggen.
Het piept goed.
Jammer he...nog ff langer gewacht en ik had alles kunnen zien.
Zucht))))

VaLKPaRKieTJe

Wat leuk, Trudie, eerst 4 jonkies van Angel en Nikita, en nu ook nog van Kobus en Punky 3 jonkies. :)
Echt heel leuk, hopelijk kunnen we aankomend weekend komen kijken, want dit wil ik echt wel met eigen ogen zien. ;)
En ook dat er 1 naar ons gaat, zo leuk, kan niet wachten tot ze zelf eten. ;D

Leuke foto's ook zeg, en die 4 seizoentjes groeien echt hard zeg. :)
Ik wacht al op de foto van het 1e jong van Kobus en Punky, maar die zal wel snel komen. ;)
Echt, heel erg leuk zeg. Echt waar, zo schattig. :D

Groetjes (en knuffels voor de dondertjes ;))
Mariette

Barbara

29 maart 2004, 23:37:18 #779 Last Edit: 29 maart 2004, 23:54:23 by Angelique
Hoi Trudie,

ik vroeg mij af of jij dat cinnamon geparelde popje van het oudste nestje weg doet en of hij dan nog beschikbaar is? Ik zoek namelijk nog steeds een leuk popje en aangezien ik zelf heb berekend dat het een popje is, ben ik eindelijk eens een keertje zeker, anders wordt het de 3de keer dat ik toch een mannetje heb. Eventueel wil ik hem ruilen voor mijn Buffy. Ik vind het niet leuk, maar hij maakt erg veel herrie, en mijn vriend moet in de woonkamer studeren en wordt er gek van en ik zelf ook wel een beetje eigenlijk. Bovendien wordt ie maar niet tam...... Hij is wel erg mooi, schattig en leuk om naar te kijken als hij uit de kooi is. Ik denk dat ie ook wel happy zou zijn in een volière, hij komt wel bij me zitten als de rest bij me zit, maar verder heeft ie weinig belangstelling voor menselijke aandacht.

Uiteraard mogen anderen die een leuk jong, handtam popje in de aanbieding hebben, ook reageren!

Groetjes,

Barbara