8 augustus 2025, 15:18:03

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Henry

beste trudie

nou wat gaat dat snel zeg dan.zo zijn ze wit van kleur en zo zijn ze grijs van kleur.ik dacht dat ze wit bleven he :D

henry

moonwitch (diana)

hoi trudie

Wat groeien ze toch hard.
Ik schrijf wel niet vaak in je verhaal maar ik volg het wel op de voet.
En wat betreft die gele, het lijkt inderdaad wel een geparelde, vooral omdat ze al zoveel geel op de wangentjes of kopje heeft.
Dat hadden mijn geparelde nl ook.
En ook erg leuk dat je van een ander koppel ook al bevruchte eitjes hebt.
Vandaag lag er in broedblok in het binnenhok van de voliere het eerste eitje van dit jaar, maar ik weet niet of ik hier wel blij om moet zijn, want het zijn waarschijnlijk broer en zus die een nestje zijn begonnen :(. Ik kan ze nu niet uit elkaar halen. Ik wacht het nog maar even af en hoop dat de eitjes niet bevrucht zijn :-/.
Nou in ieder geval succes met je nestjes en hopelijk komen eruit die andere eitjes oook weer zulke mooie valkjes.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

Ha, dus toch, daarom was ik ook al benieuwd hoe ze er nu uit zouden zien, want ik dacht ook al dat de 3e misschien een geparelde kon zijn! ;D En zo te zien nu is dat ook zo, maar ik wil inderdaad ook nog wel graag een foto van de zijkant zien. Als het een geparelde is dan is de vader dus split gepareld en is dit een meisje, dus dan heeft je dochter gelijk! :P

Ook de andere zien er goed uit hoor. :P
Als dit allemaal klopt kan er ook een geparelde witmasker bij zitten, kijk maar;

Mother:Grey Split To Whiteface
Father:Whiteface Split To {X1:  Pearl}

male offspring:
25% Whiteface Split To {X1:  Pearl}
25% Whiteface
25% Grey Split To Whiteface {X1:  Pearl}
25% Grey Split To Whiteface

female offspring:
25% Whiteface Pearl
25% Whiteface
25% Pearl Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface

Dus dat zou wel leuk zijn, je kan uit dit koppel dus 4 mutaties kweken, leuk hoor! ;)
Dus ik wil eigenlijk nog wel foto's van alle valkjes van de zijkant zien. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Trudie,

Wat worden ze mooi joh.
Ik zal morgen ook snel nieuwe foto's plaatsen.
Echt grappig 1 geeltje er tussen hihihihi
Mooi he hoe snel dat kan gaan.

Groetjes Daan

Speedy

16 maart 2004, 11:29:15 #724 Last Edit: 16 maart 2004, 11:30:01 by Speedy
Snowy

Stormy

Sky

Sunny

Hier de kanjers vanmorgen gefotografeerd.
Ik zie nu ook, dat Sky toch oranje wangetjes gaat krijgen, heel duidelijk nu te zien op de foto.
De anderen lijken qua kleuren en tekening heel erg op hun vader Angel.
Angel kwam met 4 weken bij ons wonen en deze zag er net zo uit, wel iets meer veren maar hij was dan ook al 4 weken.
Angel 07-06-2003

Saskia

De derde is 100% zeker een geparelde.Wat zijn ze toch mooi en al groot geworden.Gefeliciteerd hoor met ze :)

daan

Hoi Trudie,

Als ik jou foto's zie is het net of ik de kleintjes van mezelf op de foto zie. Ze gaan zo mooi gelijk op. Ik heb dan geen gele er tussen zitten hahahaha
Ik heb de foto's bij mijn verhaal geplaatst, ze zijn alleen niet zo duidelijk als de jouwe. Die zijn zo mooi scherp die van jou.
He geef ze een knuffie van me.

Groetjes Daan

Mandy

Yip, zeker te weten een geparelde en 3 gewone witmaskers, leutig hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Trudie,

Wat een knappers zijn het toch zeg, en al zo groot.
Wat gaat dat toch snel.
Voor je het weet vliegen ze straks rond.
Genieten er maar van.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

19 maart 2004, 11:11:20 #729 Last Edit: 19 maart 2004, 11:26:17 by Speedy
Nou ik hoop dat ik hier goed aan heb gedaan.
Ik heb net nogmaals het blok schoongemaakt, ja joh het is zwaar bevuilt hoor met die 4, ze lopen nu natuurlijk door het blok en moeten van Koko aan de kant, omdat zij 4 eitjes heeft liggen.
Die wil zij natuurlijk bebroeden.
En de eitjes zagen er niet uit van de poep, ik heb ze dus alle 4 gewassen, voorzichtig met nat keukenrol.
(ze zijn niet bevrucht voor diegene die dit nog neit weten, dus niks aan de hand)
Ik heb ze in het blok terug gelegd en nog niet opgehangen.
De kleintjes zitten nu in een kleine bak, op de bodem van de volière.
De ouders kijken nu heel vreemd, wat daar aan de hand is.
Ik hoop nu maar wel, dat ze door zullen gaan met voeren.
Anders gaan ze weer terug in het blok hoor.
Ik ben er natuurlijk niet de hele dag bij, dus moet het straks zeker weten dat Nikita en Angel wel naar de jongen zullen gaan.
Als dit lukt, dan wil ik 1 bevrucht eitje van Punky ruilen voor een eitje van Koko, zodat ook Koko een kleintje zal kunnen opvoeden.
Ik wacht nu dus op een goed moment.
De jongen krijsen nu wel hoor bij elke beweging die ze zien.
Nikita is wel aan het eten van het eivoer en de trosgierst, Angel ook af en toe, maar ze zijn nog niet bij de kleintjes geweest.
Wat wel heel leuk is, is dat je nu goed kan zien, wat de kleintjes allemaal doen.
Zo zag ik, dat Snowy aan het koppie van Stormy zat te kroelen... :-*
En ook, dat ze lekker de vleugels spreiden en alles nu kunnen bekijken, ze zijn reuze nieuwsgierig.

15 minuten later....

O nee, dit is 10x niks dus, heb het meteen teruggedraaid.
De kleintjes zitten weer in het blok.
Ik zag dat Angel op de rand van het bakje ging zitten en wilde voeren.
Leek op zich fantastich, maar hij kon er schijnbaar niet goed bij, ging meneer wel ff aan het kuifje van Snowy trekken, ja hoor 1 veertje te pakken grrrrrrr en nog 1 en nog 1.
Ja zeg, dit is de bedoeling niet he.
Nee dit is dus geen goed iets, dus hup, snel alles weer als vanouds.
En nu is Nikita in het blok aan het voeren, ze zitten er samen met Koko in, die natuurlijk haar eitjes daarin heeft.
Zucht)))
Het plukken is dus puur frustratie heb ik nu al gemerkt.
Of jaloezie.
Dit deed Angel al eerder, toen ik de kleintjes in diezelfde bak, bij mij op schoot had staan.
Hij ging ze wel voeren, maar ook ff veertjes trekken.
Ik denk dat je ze zo lang mogelijk met rust moet laten, als de ouders erbij zijn.
Dit is wat ik al opgemerkt heb.
Zolang ze in het blok zitten, lijkt er niks aan de hand te zijn qua dit gepluk. (gelukkig maar en voor hoelang)

Speedy

19 maart 2004, 14:54:06 #730 Last Edit: 19 maart 2004, 15:00:07 by Speedy
Ik heb zojuist nog even een vlugge blik geworpen op de 4 eitjes in het blok van Punky en Kobus.
Punky had dus in totaal 6 eitjes, waarvan er 2 kapot zijn.
1 van deze 4 eitjes is zeker weten onbevrucht.
1 is er iets kapot, al vanaf het begin af, beetje barst.
Deze foto laat zien dat het bovenste eitje iets aangepikt is, dit moet van buitenaf gebeurt zijn door onvoorzichtigheid, ik denk van Kobus. Dit eitje is wel bevrucht.

En de onderste is helemaal gedeukt hier en daar, deze is niet bevrucht.
Nu had ik dat onderste eitje al eens in het begin dat ik het ontdekte, beplakt met vloeipapier, maar dat is er dus af.
Nu wil ik het bevruchte eitje toch redden, maar hoe blijft het nu goed plakken? wat doe ik fout? moet het met de gom?
(Paul, help me!)  ;D
Er zijn dus 3 eitjes bevrucht.

o ja, vergat ik nog helemaal te vertellen.
Punky heeft ook begin van deze week een windei gelegd.
Ik zag ineens een dooier op de bodem van de kooi liggen, jakkes.
Ik dacht nog huh? waar is de eierschaal nou? maar dit blijkt dus een windei te zijn geweest.
Ik heb het weggegooid.
En ja ze heeft sepia hangen en grit ook in een bakje bij haar, dus wat het nu geweest kan zijn?? geen idee. :-/

Paul

Hoi Trudie,

Ik had een heel klein stukje vloei gepakt iets groter dan het gaatje en inderdaad van die gomrand en dat bleef prima zitten.
De jongen zien er echt super uit echt heel lief :-)
Hopenlijk plukken ze niet echt veel want dat is inderdaad echt balen als ze dat gaan doen.
Maar gelukkig worden ze wel goed gevoerd dat is ook heel belangrijk.
Geniet maar lekker van die kleine hummeltjes want voor je het weet zijn ze groot :-)

Groetjes, Paul

Speedy

20 maart 2004, 15:07:04 #732 Last Edit: 20 maart 2004, 15:10:20 by Speedy
Snowy

Stormy

Sky

Sunny

Foto's spreken voor zich, ze groeien echt heel goed en de veren komen ook heel mooi tevoorschijn.
Ze sneeuwen nu veel hulsjes, maar dat blaas ik weg.
Sky is een beetje het bangst van de 4, met haar heb ik ff extra lang geknuffeld, ik wil wel dat ze tam word, het valt niet mee om alle 4 die aandacht te geven hoor.
Je moet er de tijd voor hebben natuurlijk.

Marianne

Hoi Trudie,

Je hebt gelijk, de foto's spreken voor zich.
Wat een kanjers.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

20 maart 2004, 17:34:36 #734 Last Edit: 20 maart 2004, 21:28:12 by Speedy
We hebben ze net met ons 4en allemaal ieder met 1 valkparkietje lekker zitten knuffelen.
Ze zijn zo lief.
Naarmate we met ze zaten te kroelen werden ze rustiger.
Ze vielen zelfs in slaap.
Snowy pakte al mijn ring, die is al ondernemend.
Sky wilde al snel van mij naar Rob, dit gaf ze al duidelijk aan, een pop dus.  :D :D :D :D :D
Ze is heel mooi, ik denk zelfs dat het wel eens een Cinnamon kan zijn, of zit ik er nu erg naast?
De kleurtjes van haar veertjes lijken op Cinnamon.

Zie hier het verschil in 4 dagen tijd. :o :o :D ;D :-* :-*