18 augustus 2025, 15:39:27

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

hoi trudie

allereerst m'n complimenten voor die erg mooie handtekening van je (om jaloers op te worden ;D).
Verder ben ik blij voor je dat Angel haar weg begin te vinden in de voliere van je. En die badder rituelen, zoals jij ze beschrijft zijn ook erg leuk. Vanochtend is bobby met m'n jongste zoon onder de douche geweest (zijn manier van badderen).
Blijf schrijven en ik blijf je verhalen volgen.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Speedy

7 juli 2003, 19:47:44 #256 Last Edit: 27 september 2003, 15:07:59 by Speedy
Bedankt allemaal weer voor de complimentjes.

Ik heb sinds een paar dagen Angel bij de anderen in de volière gedaan, sinds vandaag zie ik haar samen met Koko op de bodem scharrelen en van de trosgierst eten.
Dit is dus al zeker een heel goed teken, dat ze weet dat eten beneden is en dat samen eten ook veel gezelliger is.
Ik was even naar de buur, toen ik terug kwam, zei mijn dochter dat Angel al uit haar eigen bakje heeft gegeten. Het voerbakje van Angel die ik  onderaan heb gehangen, naast de andere voerbakken, heeft ze dus gevonden.
Het was niet veel wat ze gegeten heeft, maar ze weet dan nu ook deze te vinden.
De rest zal nu wel goed komen.
Heb er een goed gevoel bij.
En ik heb vandaag nog niet 1 keer gevoerd, ze vraagt er zelfs niet om.
Zeker al genoeg van het eivoer? Speedy komt af en toe nog wel een beetje halen.

Ik heb ze vanmorgen weer lekker met de gehele volière voor de hordeur gezet, konden ze de vele musjes zien, die in de tuin lekker brood zaten te eten.
Gezellig hoor al dat gefladder.
Angel had nog niet zo de behoefte om ze te bekijken, maar de andere 4 zaten tegen de tralies geplakt hoor.
Wat zou er in zo'n koppie omgaan dan hè...ze willen misschien ook wel meevliegen, maar ja...

Ik heb de kooi van Angel nu alvast op de gang gezet, misschien dat ik haar vanavond in de volière laat, ff aanzien.

Trouwens, Rob heeft niks met valkparkieten zegt ie. :-/
Maar Koko is niet bij hem vandaan te slaan.
Het bewijs. ;D

Irene

:o :o :o :o Wat een mooie handtekening! :P :P Knap werkhoor Trudie!
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Marianne

Hoi Trudie,

jaja, heeft niets met valkparkieten hè?!
Toch wel een beetje zeker, met die 5 schatjes in huis.
Misschien is Rob toch een beetje besmet met het VPV maar geeft hij het nog niet toe.

Leuke foto trouwens.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ellen

8 juli 2003, 03:34:03 #259 Last Edit: 8 juli 2003, 03:35:12 by Ellen
Goh Trudie, wat een giller joh die foto van Rob.
Je kan echt zien dat hij met tegenzin die hand ophoudt
voor zijn valkje Koko.... :D
Bewijs is hierbij geleverd,  op naar valkje nr.6.

Gr.Ellen

Natanella

Hoi Trudie, wat een kostelijke foto van jou Rob met valkje! Over lichaamstaal gesproken!!
Eén ding is wel duidelijk: het valkje (ben effe de naam vergeten) heeft duidelijk wel iets met Rob!
Prima zo ;) ;)
groetjes, Natanella

Barbara

8 juli 2003, 04:53:30 #261 Last Edit: 8 juli 2003, 05:00:43 by Barbara
Haha, net mijn vent met mijn valkjes! Heel herkenbaar! Hij staat hier voorovergeleund op de tafel de krant te lezen en mijn valkjes vinden hem altijd erg leuk om op te zitten!  :D

Ellen

Hahahaha...wat een gekkenhuis die foto.

Gr. Ellen.

Speedy

8 juli 2003, 13:34:49 #263 Last Edit: 25 juli 2003, 14:17:29 by Speedy
Wie is dit?

Doe mee met de poll, kijk hier http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1057649931

14-07-2003
de poll gesloten en de foto bekend gemaakt.Het was inderdaad Angel.

Speedy

8 juli 2003, 14:21:12 #264 Last Edit: 25 juli 2003, 14:18:11 by Speedy
Via een advertentie ben ik aan jou (Speedy) gekomen
Al vanaf de 1e dag was je speciaal voor mij
Later kwam Punky  bij je wonen
Kortom, met jullie twee was ik heel blij
Paar maandjes later de 3e, Yellow werd zijn naam
Ach, wat was jij zielig, daar in de winkel en nam je mee
Reeds ben jij dik met Punky, jullie zijn altijd saam
Kroelen heerlijk elkaars koppie, die horen bij elkaar die twee
Ik ben toen met de 4e thuisgekomen, Koko een mooie pop
En jij bent een aanhalig schatje, die van koppie krauwen houdt
Ten laatste is hier gekomen, Angel, jij bent de jongste van het stel

Aan alle valkparkieten fans, kom regelmatig hier kijken en lees wat ik over ze vertel.

demi

hoi trudie

aplaus!!!!!!
echt leuk joh...

groetjes diana w

Marianne

Hoi Trudie,

Mooi gedicht zo en erg leuk gevonden met de begin letters.
Ga zo door!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

10 juli 2003, 15:47:22 #267 Last Edit: 10 juli 2003, 19:14:09 by Speedy
Ik ben zeer tevreden over mijn cokatiel 5, vandaar even een overzichtje van ze op volgorde.

Speedy

Deze lieveling doet het heel goed. :)
Ondanks dat hij een half jaar alleen is geweest, heeft hij de anderen allemaal geaccepteerd in "zijn" villa Fladderhof.
Ik weet nog goed als de dag van vandaag, hoe hij Punky lief verwelkomde (zie pagina 1).
Hij fluit nu wel minder zijn leuke deuntjes, maar hij kent ze gelukkig nog wel.
Hij gebruikt het meestal nog, als hij voor het keukenraam zit.
Nog steeds is hij een straaljager, zoals hij door de kamer vliegt. :o
Rakelings gaat hij langs de muur en over je hoofd.
Je voelt de wind alsof je de ventilator aan hebt staan.
Speedy vind het nog steeds lekker om te koppie krauwen, verder stapt hij nog wel op je vinger ne laat zich meenemen naar de keuken voor een heerlijk waterstraaltje.
Hij komt altijd wel even nieuwsgierig bij je kijken, wat je aan het doen bent.
Als ik bij de volière kom, is hij de eerste die bij me komt.
Speedy heeft een heel lief karakter, is niet gemeen of zo.
Pas geleden heb ik hem nog aan zijn touw zien "rijden", dus dat blijft hij ook nog steeds doen.
Kortom, Speedy is nog steeds mijn nr.1.

Punky

Zij is een eigenwijsje hoor, wow wat heeft ze een typisch bitcherig gedrag. Rob zou zeggen "echt een wijf".  ;D
Zij kwam hier als nog geen 4 weken oud klein onschuldig valkje, je zou denken dat ze dan helemaal close met je is? nou echt niet hoor.
Ze heeft een tijdje nog geprobeerd met Speedy maatjes te worden, maar deze wilde al snel niks meer van haar weten.
Punky ging wel overal heen, waar Speedy ook heen ging, ze bleef in zijn buurt.
Punky is wel altijd als 2e bij me, als ik iets in de kooi moet doen, dan durft ze zowaar aan mijn horloge te knabbelen of aan mij ring, maar ik probeer haar dan te aaien en dan krijg ik een knauw.
En toch is ze niet helemaal bang voor me hoor, want als ze rondvliegt, komt ze af en toe toch nog op mijn hoofd landen en loopt ze zo met me mee de kamer rond, maar van mijn handen moet ze niks hebben.

Achter de volière hebben we een kunstplant staan, een grote, daar duikt zij altijd in.
Ze mag het niet, maar doet het toch steeds, hoe bedoel je eigenwijs?

Yellow

Dit is ook een aparte schat, ondanks zijn vreselijke stem, maar toch is hij lief.
Wel is hij erg dominant, ik bedoel daarmee, dat hij altijd de anderen weg schrikt, ze moeten voor hem wijken.
Dit vinden wij niet goed en spuiten hem dan met de plantenspuit, misschien dat hij daarom niet van badderen houdt. ;)
Yellow was toen hij hier kwam gekortwiekt, dit was heel zielig, want hij kon niet goed vliegen.
Toen eindelijk de vleugels een beetje aangroeide, leek het wel weer iets beter te gaan, maar het was nog niet perfect.
Plots is er 's nachts paniek en er is een pen met bloed eruit, potverdrie kon ie weer opnieuw beginnen, dacht ik nog.
Echt lekker gevlogen, zoals de anderen het doen, heeft Yellow niet gedaan.
Tot nu vandaag.....ze zijn er nu allemaal uit en wat valt mij op? Yellow vliegt perfect en hoog.
Ik zie geen evenwicht stoornis meer, dus het is gelukkig toch goed gekomen.
Het heeft wat maandjes geduurd, maar hij is happy, dat zie ik...hij vliegt nu samen met Punky, die twee zijn onafschijdelijk, maar hebben 's avonds altijd bonje.
Wat ik al eerder zei over Punky, ze is een venijnig krengetje, waar moeilijk mee te leven zal zijn....arme Yellow ;D

Koko

Zij is hier gekomen als nummer 4, ze was al meteen een aanhalig beessie, heel lief.
Ze was meteen gek op Rob, mannengek dus.
Ook zij is altijd alleen geweest, vandaar dat ze nu nog steeds niet zo met de anderen bemoeit.
Ik hoopte dat Speedy haar wel leuk zou vinden, maar het was Yellow die wel even kennis ging maken, maar daar kwam ie bedrogen van terug, ze is niet te benaderen en klimt steeds weg voor hem.
Hij heeft het tenslotte maar opgegeven.
Koko is zo nu en dan de ene keer meer als de andere keer erg broeds, ze zit dan met haar kont omhoog en maakt piep geluiden.
Yellow is dat zeker wel bekend, want hij reageerd er wel op, maar ja....hij maakt geen kans.
Ze zit als enige altijd op de leunig van de stoel of op ons hoofd.  Ze is net als Speedy, gek op koppie krauwen.
Heel af en toe komt ze op je vinger en kan je met haar lopen, maar dit wil ze niet dus vliegt ze gauw weer weg.
Koko is nog nooit op de plafond ventilator geweest, de rest zitten er regelmatig op, leuk gezicht is dat hoor, 5 bladen met 4 valkparkieten erop.
Haar karakter is lief, maar als ze het niet wil, laat ze het horen.
Ze is minder gek op kinderen, denk ik.....omdat als de jongste bij haar wil koppie krauwen , ze daar wat problemen me heeft en dan gaat ze pikken naar haar.
Wel is ze dikke maatjes met haar, als ze chips zit te eten.
Ook uitgekookt dus. ;D

Angel

Angel is de laatste, ik weet nog niet voor de volle 100% was het is, maar denk zelf pop.
Ze is heel erg lief en knuffelig, hopelijk blijft dit zo.
Ze heeft nog niet een kanuw gegeven, ze laat heel veel toe, ook als ik haar koppie vastpak om er een stevige kus op te geven, dit is allemaal prima voor haar.
Heerlijk als je dit kan blijven doen bij ze, dit is toch heel speciaal, bij geen van de anderen kan ik dit doen.
Dan zijn ze zo vertrokken of ze bijten van zich af.
Angel heeft nu ook de vrijheid geproefd van het rondvliegen hier.
Ze komt wel steeds even bij me terug, dit is wel zo te gek.
Angel laat zich makkelijk pakken en blijft bij me zitten, liefst op mijn hoofd of schouder.
Als Angel gaat eten, dan valt het mij op, dat ze dat altijd doet samen met Koko, ze mogen elkaar wel.
Als blijkt dat Angel een man is, wie weet wat voor verrassingen er nog te wachten staat voor mij.
Wat ik al zei, Angel is heel lief, zacht karakter, dit mag zo blijven van mij.

Terwijl ik dit allemaal zit te typen, is in die tussentijd Angel en Koko bij me geweest.
Even mee kijken of ik alles wel eerlijk vertelde, lijkt wel.
Ze vliegen hier alle 5 heerlijk rond, Yellow zelfs meer dan voorheen, heerlijk om te zien dat het bij hem goed is gekomen en dat hij mee kan doen met de anderen.
Ze zijn echt happy hier, dat zie ik wel aan ze.
En met het in de volière teruggaan, is eigenlijk een vast ritueel.
Als Yellow er als eerste in gaat, volgt Punky of andersom.
Speedy gaat dan ook terug naar het deurtje en dan hoef ik alleen maar even te begeleiden, zodat hij er ook in springt.
Koko, is verschillend, de ene keer lukt het wel zo op de vinger, maar vaak moet ik haar vollop pakken, maar ze is geen bijter hoor.
Zou ik dat bij Punky doen, dan is het oppassen, ze bijt je zo in je nagelriemen. :D
En ja Angel die is zo makkelijk, die kan ik zo pakken en knuffelen....maar ze is niet erg graag in de volièr hoor, het liefst zit ze daarbuiten, maar ja welke valkparkiet niet? :-*
De kinderen zijn nu ook net beneden en ja hoor, daar komen ze allemaal aan.
Één zit brood te eten en dat lusten ze ook wel.
Wie ziet het als eerste?
Koko knauwt als de jongste in haar buurt komt, zo vreemd....misschien is ze gepest door kinderen.
Wel is heel duidelijk, dat ze gek is op mannen, Rob dus.
Speedy zit nu in de keuken, voor het raam te kijken, de oudste maakt haar brood klaar daar, dus zal mij benieuwen wanneer hij erop duikt.
Angel en Punky zitten op de vin, o jee...ze vliegen nu massal richting keuken, en blijven op de kast zitten kijken.
Ja het is heel levendig nu hier....heel leuk...

daan

Hoi Trudie,

Ik heb genoten van je verhaal, heerlijk he, iedere valkje zijn eigen karakter, mmmmmm geweldig. :) :)
Je hebt het ook erg leuk geschreven!!
Go zo door joh.

Succes met al het grut.

Groetjes daan

demi

hoi trudie

ik geniet altijd van jou wijze van schrijven!!
en wat een schatjes heb je toch!!!

groetjes diana w