17 augustus 2025, 18:04:34

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Jeetje wat een werk is dat toch elke keer weer.
Ik vind deze volière niet praktisch qua schoonmaken.
Het is een rot klus hoor, ik moet er half in hangen, voorzover dat gaat, om de binnenkant van de tralies goed schoon te krijgen.
Het resultaat is er dan ook wel na, voor hoelang. :-[
Het is nu weer toppie schoon, moet alleen de voerbakken er nog in hangen.
Ze zitten nu al op de bodem te zoeken, ligt toch niks, ja de beukensnippers.
Ook Angel's kooi is weer schoon, wow die heeft heel veel last van hulsjes die los gaan laten, ik denk van onder de vleugels vandaan en van de buik.
Ongelooflijk zoveel dat er nog zit, ondanks dat ik van de kop en de nek en de rug al heel veel voor hem heb weggeblazen en gepeutert.
Onder de vleugels en de buik lukt me dus niet, dan moet ik hem zo in de greep nemem, dat wil ik hem niet aan doen.
Het is al een ondeugend valkje, als ik hem wil voeren, dan maakt ie er misbruik van om weg te lopen naar de rand van de tafel en daar wil hij dus al vanaf gaan.
Hij twijfeld nog, maar het zal niet lang meer duren.
Het is duidelijk, dat hij dus ergens anders heen wil om te verkennen.
Hij gaat dan heel zenuwachtig heen en weer zitten wiebelen en probeert toch een sprong of zo te gaan maken.
In de kooi is zijn vaste zitplaats nu toch wel op de doos, of op de stok die er vlak boven hangt.
Ik heb nog niet de anderen kennis laten maken, daar wil ik toch wel even mee wachten, omdat ik Angel wat meer bij mij wil houden, als dat gaat lukken tenminste hoor.
En anders ook prima dat ie met de anderen is, die zijn toch ook nog steeds heel leuk zo.
Ik ga ff verder met de voerbakken.

Ellen

Hoi Trudie,

Ja dat gaat niet in de koude kleren zitten he, een voliere
schoonmaken.
Bij mij is het donderdag's altijd klussen-dag.
Bed verschonen/ de was doen/ vogel-kooi schoonmaken/ en
de hele omgeving eromheen hahahaha.........
Als ik dan gewerkt heb ziet het er weer piekfijn uit voor een
weekje.
s'avonds als ik thuiskom ruikt het naar schoon wasgoed en
als ik in de kamer kom glimmen de ramen mij tegemoet.

Het is even aanpoten maar dan heb je ook wat.
                   ( eer van je werk  :D   )

Ga maar even lekker een bakkie nemen Trudie en geniet
van het uitzicht hahahaha............

Groetjes en werk ze nog verders..........doeidoei....Ellen.

Speedy

Ik zei toch al eerder, dat ik super trots ben op mijn man, kinderen en valkparkieten en ook de honden niet te vergeten.
(en ook de tamme ratten van de meiden ;D)

Dit blijkt wel, mijn jongste dochter komt in de schoolkrant met een kort verhaaltje over valkparkieten en de foto erbij.
Zo worden er vast nog meer aangestoken als ze dit gaan lezen.

Leuk hè? :-*

moonwitch (diana)

hoi trudie

wat leuk dat verhaaltje van je dochter en nog wel in de schoolkrant.
Moeder en dochter apetrots, echt heel leuk.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Ellen

Hahaha.....wat een koddig verhaaltje van je dochter
in de schoolkrant. Lekker kort en bondig  :)
Lief hoor.

Inderdaad zal je daar wel veel animo mee kweken.
Straks komen ze nog bij je thuis Trudie, voor een rondleiding
langs de kooien.......... :D

Groetjes....Ellen.

Speedy

Morgen is Angel al 1 week bij ons, wat gaat dat snel, zo ook de bevedering.
Eerst nog een kaal plekje op de rug en nu helemaal vol.
Het kale plekje achterop de kop is ook al goed aan het groeien, de pennen steken al flink uit, dus ook dat heeft nog maar een paar dagen nodig.
Staart groeit ook snel, kortom....Angel is al bijna net zo groot als de rest hier. :o

Marianne

Hoi Trudy,

Wat zie Angel er al goed uit zeg.
En wat gaat dat hard in een week tijd.
Geniet er maar van lekker van.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

demi

wat een schatje is angel zeg trudie ;D
veel liefs diana

Speedy

Angel vliegt, wel 3 meter. :o  om 10.20 uur
Ik was net klaar met voeren en zoals gewoonlijk gaat dan altijd na het eten de vleugels even flink op en neer.
Droogvliegen dus.
Er zit al behoorlijke kracht in hoor, want terwijl de pootjes mijn vinger goed vasthouden, voel ik de nageltjes best wel flink hoor.
Dus de kracht is er, ik moedig Angel aan door te zeggen wat een kanjer ik hem vind.
En ik zie hoe trots hij dan doet, door nog harder te slaan met zijn vleugels en ja hoor, daar ging ie........rechtdoor tegen de hordeur aan, daar bleef hij aan hangen.
Gelukkig dat we er pas geleden een nieuwe magneet op hebben gezet, anders was hij met een klap open gevlogen.
Ook ik moet dus goed uitkijken nu met Angel, dat mijn lamellen dicht zijn, als hij er ook uit is.
Geweldig hoe zo'n klein hummel (nou ja ok hij is al flink gegroeit) al zo goed kan vliegen voor de 1e keer.
Nu nog vaker oefenen en dan leren de bochten te nemen en terug te komen en uiteraard het landen.
Het gaat nu heel snel.
Ik ben trots op hem en op al mijn valkparkietjes.
En ook wel een beetje op mijzelf,  ::)ahum....omdat het mij nu voor de 3e keer lukt om een valkje groot te krijgen door zelf te voeren.

Ellen

Hallo Trudie,

Daar was ik nou ook steeds bang voor, dat het magneetje
van de hordeur het zou begeven.
Om dat voor te zijn heb ik er een vuilniszak-clipje doorheen
getrokken aan de magneet-kant. ( lusje van gemaakt)
Ik heb een oogje in de deurkozijn geschroefd aan de andere
magneetkant.
Als de hordeur nou dicht is doe ik als 2e veiligheids-ideetje
die lus door dat oogje, dat mocht de magneet niet zo sterk
zijn op een bepaald moment , die clip-lus hem vasthoud.
In ieder geval is het voor mij een prettig idee.
Nou moet ik zeggen dat ik die deur niet continu hoef te
gebruiken zodat het niet zo veel te lijden heeft.

Groetjes Ellen.

En sucses met de vlieglessen van Angel. (helemaal te gek)

demi

hoi trudie superpleegmam ;D

leuk joh dat angel vliegt!!
spannend he en vondt ze het zelf ook stoer van dr eigen?
hahaha

groetjes diana

Speedy

Hoi Ellen en Diana,

Voor de hordeur hebben we een 2e magneetje extra bij gemaakt destijds, omdat die deur heel vaak gebruikt wordt, is het een beetje slapjes geworden en vloog hij zomeer open met een klap.
Vandaar nog 1 erbij van 6 KG, dus nu is ie extra stevig hoor.
Ik ben nu niet meer zo bang dat ie makkelijk opengaat, maar met de vogels los, heb k gewoon liever ook de lamellen dicht.

Ja Diana, ik ben ook wel een mama voor ze hoor, het zijn toch moederlijke gevoelens hè, dat verzorgen en omdat een 3e kindje er toch niet in zit.....dan maar de vakparkieten. ;)

Speedy

Het gaat steeds beter hoor met eten, Angel heeft toch al een paar trosgierst zaadje open weten te pellen.
Het gaat dus heel goed.
Ik was dom om het vlak na het eten te geven, dus zoveel trek had ie natuurlijk nog niet.

Speedy

;D :D :D :D :D ;D

Nee...................niet de hoekvolière..........en ook niet nog een valkparkietje.....maar..........
een 6 kantige broedblok.
Hij past precies in de opening van de volière en het is wel een bombarie ding hoor, maar ok.
Hij staat dus in de hoek, het haalt een hoop loop ruimte weg moet ik wel zeggen.
Ik heb hem er even in gezet om te kijken hoe ze erop reageren.
Nou niks dus.
Na 10 minuten naar beneden te hebben gekeken (alle 4) ging Speedy slapen, Koko poetsen en Punky dan maar even naar beneden om te kijken, zij durfde zowaar op het dak te gaan staan.
Yellow reageerde daar meteen op en klom ook wat lager, maar niet in de buurt van het blok.
Punky scharrelde wat over het dak heen en weer, ze had al meteen de neiging om te gaan slopen.
Ze keek over de rand naar het gat, maar nee ze bleef op het dak.
Yellow kwam er later toch ook maar ff gezellig bij zitten.
Ook hij wat heen en weer lopen en naar beneden kijken.
Verder dan dat zijn ze niet gekomen en ze zitten nu weer bovenin te slapen.
Op dit moment zit Speedy op het dak...ik schrik.....want er krijst er 1 alsof ze geslacht wordt.....het is Koko die ergens van schrok en haar vleugel verkeerd tussen de tralies heeft zitten.
Pffffffffffffff je moet geen hartpatient zijn hier nu.
Ok, niks aan de hand gelukkig, was meer de schrik.
Door dit is Speedy weer naar boven gegaan en zitten de wakker geworden Yellow en Punky op het dak.
Punky heeft bijna het prijskaartje er al af, die had ik er nog even opgelaten voor het geval dat.
Ik ben nog niet van plan om het blok er in te laten staan hoor, dit is alleen even kijken hoe ze erop reageren, ze zijn dus wel erg nieuwsgierig, behalve Koko dan.

Wat is nu de normale volgorde die ze moeten doen?
Eerst mannetje erin? om te kijken of alles ok is?
Of pop eerst...... het is trouwens een heel mooi afgewerkte blok moet ik zeggen, ik zou het zo niet nagemaakt hebben hoor...

demi

hoi trudie

er stond ik heb m ik dacht ja hoor ze heeft weer een valkje! :o hihi
maar bij mij ging eerst de man het broedblok inspecteren
en in de opening zitten bijten en toen de man klaar was ging het popje kijken!

groetjes diana ps zou ik leuk voor je vinden als jij in de toekomst ook een nestje krijgt hoor is echt zo bijzonder!!!