19 juni 2025, 22:25:24

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

19 januari 2003, 21:56:09 #15 Last Edit: 12 september 2003, 22:54:58 by Speedy
En vinden jullie dit ook geen schattig plaatje??

Punky zit al op mijn duim en Speedy kwam er zelf achter zitten op mijn vinger.

Speedy

20 januari 2003, 14:08:16 #16 Last Edit: 12 september 2003, 22:57:33 by Speedy
 :D :D ;D
Ja hoor, Punky kan ook al het trappetje opklimmen.
Na een paar mislukte pogingen is het dan toch gelukt.
Hij nam er even een aanloopje voor en trippelde zo treetje voor treetje naar boven.
Hij steunde met zijn ene pootje op het trapje en het andere pootje op een zitstok en bleef zo wel een poosje zitten.

We hebben hem wel geholpen met eraf halen, want dat ging nog niet.

Hieronder zien jullie al hoe snel zijn veren gaan groeien, de pennen schieten nu wel heel erg hard eruit.
Nog een paar dagen dan zal ook dat vol staan van mooie veren.

Speedy

20 januari 2003, 14:25:59 #17 Last Edit: 12 september 2003, 22:59:22 by Speedy
En hier ben ikzelf dan, ::) terwijl ik zat te chatten met Linda.

Linda vroeg of ik een webcam had, ja zei ik en toen heeft ze mijn 2 boefjes even live kunnen zien hoe ze samen op mijn schouder zaten.
Helaas lukte het niet om Pico en Caro te zien van Linda, maar dat zal vast een volgende keer wel gaan lukken.

Het gaat elke dag beter met Speedy, hoe lief hij kan zijn voor Punky, soms nog wel eens pesten hoor, maar ja......hij is nog maar 7 maandjes, dus zal de Valkenparkieten-pubertijd wel zijn :D :D :D :D

cor

hallo trudie mooie foto's van speedy en punky, punky groeit goed lief zoals speedy omgaat met punkywe spreken elkaar meschien vandaag nog wel groetjes cor ;)

Speedy

21 januari 2003, 17:33:39 #19 Last Edit: 12 september 2003, 23:05:13 by Speedy
Punky is vandaag voor de 2e keer omhoog geklommen, gisteren de 1e poging ging tot zover goed, het zit stokje haalde hij net niet en viel weer terug naar beneden.
Vandaag heeft ie het wel gered en zit nu nog op dezelfde plek.

Heel grappig om te zien hoor, hoe hij zich vastpakt aan de tralies, met zijn pootjes en snaveltje.

Speedy kwam meteen naar hem toen en feliciteerde Punky met het behaalde resultaat.

Speedy

23 januari 2003, 20:10:11 #20 Last Edit: 13 september 2003, 17:53:53 by Speedy
Ja hoor, Punky was net klaar met eten en hij sprijde zijn vleugels, sprong zo van mijn vinger af om vervolgens een klein eindje verder, wel zeker 20 à 25 centimeter, op de kooi te landen.

Het zal nu niet meer lang duren als ik het zo heb bekeken, want Punky is niet bang hoor.
Ook zit hij al de hele dag nu bij Speedy in "Villa Fladderhof", dus ik denk dat hij vanavond er ook mag blijven slapen.
Ik heb het vertrouwen er nu wel in, dat het goed zal gaan.
Vanmorgen zijn ze ook zonder toezicht alleen geweest, omdat we boodschappen moesten doen, ook dit is goed gegaan.
Morgen is Punky al 6 weken.
Hij eet ook al uit de voerbakjes van Speedy, ook heb ik hem al in het grit bakje zien pikken.
Vanmiddag was ik met Punky op de bank even kort weggedommeld, hij lag zo heerlijk tegen mijn wang aan.
Het is echt een lieverd.

Speedy

25 januari 2003, 16:00:20 #21 Last Edit: 13 september 2003, 17:44:09 by Speedy
Punky heeft nu echt al heel veel pennen die uit zijn ruggetje en nekje steken, als je goed kijkt, zie je er bij sommige al een klein veertje uitsteken.

Het gaat nu dus wel hel erg hard opeens.
En vliegen gaat nu al wat verder, hij vliegt rechtdoor tegen de lamellen aan en zakt vervolgens naar beneden.
Het sturen lukt dus nog niet, maar oefening baart kunst.

Speedy

Nu is het dan echt officieel!!! ;)
Speedy en Punky wonen nu officieel samen in Villa Fladderhof.
Het gaat heel goed zo, dus hebben we het kleine kooitje, waar Punky eerst voornamelijk de nacht in sliep, weer terug gebracht naar de schuur.
Ze kunnen het heel goed vinden met elkaar, soms een beetje ergenis van Punky, omdat Speedy maar doorgaat met frunniken en Punky daar niet altijd zin in heeft.
Punky wil even lekker indutten, met zijn kopje naar achter gedraaid tussen de (nu nog pennen) veren.
Speedy zit dan naast hem om maar aan zijn koppie te friemelen, dat wil Punky niet altijd, dus geeft ie een schreeuw en bijt van zich af.
Het lijkt wel of Speedy verliefd is, of dat het gewoon verzorgen is.
Ik vind nu ook bijna iedere dag een grote staart veer van Speedy, de gele :'( :'( :'( hij is dus weer in de rui, ook de hele kleine "gele parels" veren vind ik nu terug op de bodem.
Hij gaat dus nu duidelijk toch helemaal de wildkleur krijgen.
Jammer hoor, dat hij niet hier en daar geel blijft, behalve dan zijn kopje, vind het eigenlijk best wel mooi.
Inmiddels is hij ook al voorzien van een grijze kuif.
De veren bewaren we, die heeft mijn jongste dochter in een klein doosje gedaan, geprikt in dat groene zeeblok. (ben ff de naam kwijt)

Tijdens het voeren van Punky, vanmiddag was dat, heeft Speedy nog eens geprobeerd om van het lepeltje mee te eten, dit keer smaakte het hem wel en bleef doorgaan.
Zo zat ik er 2 te voeren, ach ja, misschien toch een beetje jaloers? ;)

Speedy

28 januari 2003, 01:58:47 #23 Last Edit: 13 september 2003, 17:45:41 by Speedy
Zo samen eten, dan smaakt het toch wel lekkerder hoor.
Speedy jaloers?? Nee gewoon gezellig zo.
En zo zitten we dus vaker, aan tafel terwijl ik Punky aan het voeren ben, nou ja voeren, hij doet het al bijna zelf uit het schaaltje halen.
En Speedy gaat er dan ook heerlijk van zitten peuzelen.

Speedy

5 februari 2003, 20:03:33 #24 Last Edit: 13 september 2003, 17:49:15 by Speedy
En hoe vinden jullie mij nu??
Ik begin al een vol verenpak te krijgen.

Alleen mijn nekkie is nog kaal, maar ook Speedy trekt daar steeds veertjes uit.

En ik kan al heel goed vliegen, ik kan ook al keren in de lucht.
Mijn vaste landingsplaats is, Punky's Airport, (boven op het dak van de voliere).
Zie eens hoe groot en mooi mijn vleugels zijn......

Speedy

7 februari 2003, 19:41:01 #25 Last Edit: 13 september 2003, 17:50:06 by Speedy
* Wisten jullie al,
* Dat Speedy mee doet aan de verkiezing "valkparkiet van de maand"?
* Dat het heel leuk zou zijn, als jullie massaal gingen stemmen. (uiteraard op Speedy, maar nee hoor, dat mogen jullie zelf beslissen)
* Dat er deze maand maar 4 valkparkieten meedoen?
* Dat ik supertrots ben op hem, dat hij meedoet
* Dat Speedy toch wel een geweldige valkparkiet is, omdat hij met Punky zo goed op kan schieten.
* Dat hij mij nu niet meer bijt.
* Dat Speedy veel geleerd heeft aan Punky, zoals vliegen en klimmen
* Dat hij voor mij en mijn gezin een geweldige kanjer is??

Ja dat vind ik, en ben super trots op hem.
Dit wil ik even aan iedereen die dit leest laten weten.

Groetjes,
Trudie ;)

Speedy

8 februari 2003, 12:57:46 #26 Last Edit: 13 september 2003, 17:51:47 by Speedy
Hier alvast de oefening voor de balkon scene uit Romeo & Julia.
Hier is Punky de rol van Julia aan het oefenen, de volgende keer zal Speedy Romeo vertolken en zal ik ook hiervan een leuk plaatje kieken.

P.D.

8 februari 2003, 16:43:08 #27 Last Edit: 8 februari 2003, 16:57:33 by Angelique
[shadow=silver,left,300]hoi trudie,
ik wou even aan je doorgeven dat het fototje het niet doet.
inmiddels doet hij het alweer :)

Wat is die punky een lieve kleine schat zeg.
Als mijn kleintjes uitkomen, hoop ik dat het net zulke mooie valkjes zijn.

Kusje van P.D.
[/shadow]

yentl

Lief beestje!

Ik weet zeker dat Speedy heel goed voor Punky zorgt.

;)Veel succes bij valk v/d maand (de anderen ook)

groetjes van Yent'l

Paul

Hoi Trudie,
Als de uitvoering zo ver is van Romeo en Julia krijgen we dan allemaal vrijkaartjes om naar de voorstelling te kijken :-)
Wat een leuke foto's zeg van Punkie op het gargamel kasteel :-)
Ging ie zelf op het balkon zitten of moets je hem erop zetten?
In elk geval heb jij twee hele gave vogeltjes :-)

Groetjes,  Paul