3 mei 2025, 09:56:40

Jip piept en zit op de grond

Gestart door kleinschaapje, 20 juni 2010, 18:55:21

« vorige - volgende »

kleinschaapje

Hoi!

Ik maak me niet heel erg zorgen, maar ben gewoon benieuwd waarom Jip zo doet.

Het is een popje, en ze zit nu al de hele middag op de bodem van haar kooi. Ze gaat dan in een hoek zitten, verwijderd alle houtjes en maakt een soort van nestje. Buiten dat zit ze steeds tegen de bak van de kooi te blazen en het andere moment 'piept' ze echt heel erg. Ze was vanochtend erg aanhankelijk naar me, terwijl ze mijn vriend meer als vriendje ziet. Ze wilde dat ik haar ging knuffelen, echt een half uur lang (heeft ze nog nooit gedaan), ze wilde perse mee douchen (doet ze alleen bij mijn vriend) etc.

Ze piept dus en soms een brabbeltje.. Maar ze is heel druk met alle houtjes op de juiste plek aan het leggen, maar kennelijk werken die dingen niet mee en blaast ze maar boos naar alles om haar heen :P Als ik tegen haar praat stopt ze wel en brabbelt en piept ze eventjes.
Nogmaals: ik maak me geen zorgen (ze zit niet bol of iets), maar moet ik me zorgen maken?

Ik ben benieuwd wat er aan de hand is.
Ze is nu bijna een jaar oud.

Geo

Ik denk dat het broedsgedrag is, en je moet niet raar kijken als er binnenkort 1 of meerdere eitjes gelegd worden op die plek.