4 mei 2025, 00:25:27

krijsen

Gestart door Rockytjéén, 12 juni 2010, 19:25:01

« vorige - volgende »

Rockytjéén

hey
ik heb mijn valkje, (het is een lutino) nu ongeveer 1jaar en 6 maand, ik denk dat hij al wat ouder was toen ik hem kocht, ookal zei de verkoper nog dat hij jong was. Maar mijn probleem is dat hij altijd zo scherp krijst en dat doet hij sinds kerst ongeveer, ook 's avonds en 's morgens. Hij krijst alleen niet als ik in de buurt ben. Weet er iemand iets dat ik hem kan lern fso om hem minder hard te laten fluiten of is er iets mis met hem  :-\

Paula

Ik denk niet dat er iets mis is met jouw valkje. In ieder geval niet als het om het krijsen gaat.
Het lijkt erop dat jouw valkje jouw aandacht wilt, wilt weten dat je in de buurt bent.
Je zou hem kunnen belonen op het moment dat hij rustig is en op het moment dat hij krijst geheel negeren. Zodra hij weer stil is, meteen belonen.
Hopelijk gaat het zo lukken.
Van de andere kant, er zijn valkjes die veel krijsen. Het kan natuurlijk dat jouw valkje ook zo is.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Rockytjéén

Citaat van: Paula op 12 juni 2010, 23:23:23
Ik denk niet dat er iets mis is met jouw valkje. In ieder geval niet als het om het krijsen gaat.
Het lijkt erop dat jouw valkje jouw aandacht wilt, wilt weten dat je in de buurt bent.
Je zou hem kunnen belonen op het moment dat hij rustig is en op het moment dat hij krijst geheel negeren. Zodra hij weer stil is, meteen belonen.
Hopelijk gaat het zo lukken.
Van de andere kant, er zijn valkjes die veel krijsen. Het kan natuurlijk dat jouw valkje ook zo is.

ok, dnkj :)