28 april 2024, 08:52:09

Kuifje .....

Gestart door Mandy, 7 januari 2004, 15:40:41

« vorige - volgende »

Mandy

7 januari 2004, 15:40:41 Last Edit: 6 februari 2004, 03:31:33 by Angelique
Het kan hier ook nooit te lang goed gaan hé... :(

Vanochtend stapte ik de voliére in om de vogels te verzorgen hoor ik dat Kuifje (m'n bonte witmasker, mannetje voor Bobbie m'n albino) in een gigantische niesbui zit die niet lijkt te stoppen.  :o
Hij vliegt naar buiten en niest zich daar ook het apelazurus, hij ademt snel en wipt met z'n staart. Later werd dat wel wat minder. Hij slaapt nu regelmatig, gewoon op 1 poot, hij poetst zichzelf en bekvecht met andere valkjes zoals gewoonlijk, maar nog steeds wipt ie met z'n staart. :-/
Als het vanmiddag niet beter is zet ik 'm apart en bel ik Feld. De rest ziet er goed uit en zie/merk ik niets bijzonders aan.
Zucht, wat gaan we nu weer krijgen...hopelijk valt het mee...
Ik heb het met m'n fototoestel gefilmd, alleen is dat bestand te groot, dus ik weet niet hoe ik het jullie zou moeten laten zien? ::)

Op deze oude foto zie je Kuifje links en Bobbie rechts;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Mandy,

Billy is ook niet lekker.
Billy is een tamme lutino pop die ik samen met yellow gekregen heb. Yellow kon totaal niet in de voliere, maar Billy voelde zich er gelijk thuis. Billy is de pop van andere Yellow, die bij Trudie vandaan komt.

Billy niest ook, zit er wat bolletjes bij, eet wel wat, maar borstbeen is wel te voelen.
Erg felgroene ontlasting.
Ik heb haar net in een aparte kooi gedaan, met een warmtelamp.
Ook heeft ze weer een wormenkuurtje. Je weet maar nooit.

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met Kuifje. Misschien ook wel beter om hem nu alvast apart te zetten ivm evt. besmetting.
veel succes.

groetjes lique

BIRDIE

Hoi Mandy,

Wat vervelend dat Kuifje niet helemaal lekker is! Als ik de symptonen hoor moet ik denken aan mijn Suzie die ook zo moest niezen en met haar staart wipte omdat ze moeilijk ademde. Iedereen zei tegen me dat er waarschijnlijk iets dwars zat en dat het over zou gaan.
Helaas is ze toch overleden ondanks de twee dierenartsbezoeken :(, maar ze had luchtpijpmijt en nog iets anders waar we nooit achter zijn gekomen. De dierenarts zei ook dat ze waarschijnlijk water in haar longen had van het baden ofzo. Heel raar, maar dat gebeurd maar zelden. Je hoeft volgens mij dus niet echt bang te zijn. Mijn Suzie was al ziek toen ze van de kweker kwam en was heel zwak.

Ik hoop niet dat ik je nu overbezorgd heb gemaakt, want het zal echt wel goed komen. Kuifje doet voor de rest toch normaal en eet en drinkt? Gelukkig maar!

Veel sterkte voor de rest,

Groetjes,

Annemarie

Mandy

7 januari 2004, 18:02:32 #3 Last Edit: 7 januari 2004, 18:03:26 by Mandy
Ik heb een aantal maal een kijkje genomen bij Kuifje en het lijkt weer beter te gaan. Zojuist ging tie op z'n gemak wat eten.
Ik denk dat ie zo met z'n staart zat te wippen omdat ie het zo benauwd had gekregen van die niesaanvallen.
Maar waarom tie dat nou gehad heeft?
En een valkje kan altijd wel wat niezen, maar dit was echt niet normaal hoor... :(

Hmm, luchtpijpmijt, ik heb er wat info over, maar daar lijkt het niet op.
Jammer dat Suzie het niet gered heeft Annemarie. :(

Jeetje, nu Billy weer Lique, zucht..., hebben wij een pechpil genomen ofzo, wij zijn iedere keer de pineut lijkt wel. :-/
Maar met Billy gaat het dus heel wat minder, want met Kuifje nu gaat het weer wel. Ik hou 'm natuurlijk wel in de gaten en als tie weer achteruit gaat gaat ie apart.
Ik heb zojuist nog dat filmpje naar jullie gestuurd, dan kunnen jullie zien hoe dat ie deed. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

wat vervelend voor je dat kuifje nu weer niet lekker is. mss wil je het filmpje ook naar mij sturen? als je het nog hebt tenminsten, dan kan ik ook is kijken. hopelijk komt ie het door.

SDC:D

tommy

balen zeg.
Het is niet leuk als je in een niesbui blijft hangen kan je het knap benauwt van krijgen.
Misschien zat er wat in zijn neus wat hij er moeilijk uitkreeg. Hopen dat het er nu uit is.
Sterkte met je valkje
groeten Annemieke

Karin

Hoi Mandy,

Kan het niet zijn dat hij wat in zijn neus gehad heeft, wat dons of zo ? Ik heb het een paar keer gehad met zijn fretjes. Echt vreselijk niezen tot ik dacht dat hij echt terplekke dood neer zou vallen. Helemaal uitgeput. Zag ik ineens een stukje haar uit zijn neus steken. Die heb ik eruit getrokken en het bleek een kattenhaar te zijn. Hij heeft de hele dag nodig gehad om bij te komen, maar daarna zag ik niets meer aan hem.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi mandy,

Ik heb het filmpje gezien, en hij heeft inderdaad ergens last van.
Ik vind het er heel serieus uitzien, hij lijkt er wel last van te hebben.
Misschien toch iets met zijn luchtwegen?

groetjes lique

Paul

Hoi Mandy,

Het klinkt in elk geval niet fijn maar als ie nu niet meer zo erg niest en niet zo met zijn staart wipt zal het wel aan de beterende hand zijn hoop ik.
Mijn beppie had toen longontsteking en die nieste heel erg maar die hijgde er ook heel erg bij en zijn staart ging ook heel erg op en neer.
Ik merkte het toen in de nacht en wilde de volgende dag naar Feld gaan maar toen was het helaas al te laat.
Maar Kuifje heeft het lang niet zo erg maar je moet het wel goed in de gaten houden.
Sterkte met Kuifje.

Groetjes, Paul

Mandy

Zojuist heb ik Paco nog ff buiten gelaten en ik kon het niet laten om ff bij de valkjes te gluren. Ik zag dat Kuifje rustig sliep, weliswaar tegen het gaas hangend, maar hij ademde normaal en ik was allang blij dat ik 'm niet op de grond zag liggen! :o
Dus ik denk toch ook dat 'm iets flink dwars heeft gezeten, maar ik hou 'm wel extra in de gaten hoor. ::)
Het filmpje wat sommige gezien hebben was maar een fractie van de hele aanval, dit duurde een paar minuten en gebeurde een aantal maal achter elkaar, misschien ook al wel voordat ik het voor het eerst zag. En normaal niezen was het niet, maar er kan maar iets dwars gezeten hebben..., misschien is tie wel allergisch geworden voor huisstof?! :D  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Hoi Mandy,

ach arme Kuifje  :(! Nu maar hopen dat er iets in zijn neusje vertopt zat en het er nu uit is.... Kuifje is trouwens een mooi valkje zeg! Hoe lang heb je hem nu al? In ieder geval hoop ik dat ie niet weer zo'n niesbui krijgt.

Groetjes Nes.

Mandy

Dank je Nes. ;)
Ik heb 'm sinds 23 augustus. Ik ben 'm toen in R'dam gaan halen. Ik was toen bij Paul op visite en die heeft me naar het juiste adres geloosd anders was ik er nooit gekomen! :D
Hij is van '99 en via de vorige kweker, door het ringnummer, weet ik zeker dat ie split is voor ino en ook voor gepareld. Dus kan ik er albino jongen uit verwachten in de combinatie met Bobbie. :P
Ik had "James" of een andere butlernaam wel leuk gevonden bij 'm, want het is net of tie een smoking aan heeft met die paar witte vleugelpennen! ;D

Het gaat 'm gelukkig wel goed, want ik zie/merk nu niets meer aan 'm. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

8 januari 2004, 20:49:52 #12 Last Edit: 8 januari 2004, 20:52:12 by Mandy
Peter was zo vriendelijk om ergens het filmpje te plaatsen zodat jullie het kunnen zien zodra je op deze link hebt gedrukt en het hebt gedownload.
Het filmpje duurt 8 seconden en is 507 kB groot.

http://members.home.nl/peter.bosboom/niesaanval.wmv

Het originele filmpje met de hele aanval duurde een minuut, waarna er dus nog een aantal aanvallen volgden... :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Gelukkig is het snel overgegaan hoorde ik gisteren al.
Ik wist niet dat het dat valkje was wat we daar toen opgehaald hebben.
Zie ik hem in elk geval toch weer eens terug :-)
Ik heb gisteren nog een paar keer gekeken en het niezen gaat zo snel achter elkaar en je hoort er ook niet dat gehijg bij wat die van mij toen maakte.
Het lijkt me echt dat er ergens iets klem heeft gezeten waar ie vanaf wilde.
Als het verkoudheid of een longontsteking was dan was het niet zo snel gestopt dus dat zal het gelukkig niet geweest zijn.
Hopenlijk haalt ie niet meer van die vreemde toeren uit :-)

Groetjes, Paul


Mandy.

6 februari 2004, 03:18:04 #14 Last Edit: 6 februari 2004, 03:30:47 by Angelique
Ik schrok me het laplazarus vanmiddag, zie ik Kuifje ineens dood op de grond liggen!!!  
 
Hij heeft een tijdje geleden die niesaanval gehad en vanmiddag hoorde ik 'm dat voor het eerst weer even doen, een paar uur later ligt ie ineens dood op de grond!  
Hij was verder niet ziek, at en dronk goed en was levenslustig net als de rest van de valkjes.
Ik zag dat er wat bruin vocht achterin z'n keel zat dus het lijkt of tie daarin gestikt is, maar wat het geweest is??
Omdat ik nog 17 valken heb en geen risico's wil lopen heb ik 'm net naar Feld opgestuurd voor sectie.
Als het goed is hebben ze 'm morgen en doen ze er hopelijk zo snel mogelijk sectie op.
Hopelijk is het niets ernstigs geweest, hij was van '99, dus maar 5 jaar oud, te jong om al dood te gaan...  
 
Ik zat ook nog te denken aan stress, want vanmiddag zaten alle 18 valken samen in de grote buitenkooi, het deurtje naar binnen toe zat dicht en ik heb met m'n netje 10 valken apart gevangen om ze in de aparte kooien te koppelen. Er was dus nogal wat paniek en gefladder in de tent, maar na een rustuurtje waren ze eigenlijk allemaal wel bekomen, behalve Kuifje dus...
Maar het lijkt me een beetje sterk dat het dat geweest is, maar wat wel hoor ik snel hopelijk, afwachten maar...  
 
Dit was Kuifje;


Het was de bedoeling dat hij een koppel met Bobbie (de albino pop) zou vormen. Doordat hij een witmasker split ino was kon hij met haar voor albino's en witmaskers zorgen.
Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe man voor haar. En dat zal niet meevallen...