13 mei 2025, 01:41:28

Max / Lady Medium / Royal Kingdom?

Gestart door Serita, 24 april 2010, 11:35:40

« vorige - volgende »

Serita

Hoi Allemaal,

Ik ben opzoek naar een prachtige kooi voor mijn toekomstige 2 valkjes. Ik wil natuurlijk het liefst een zo groot mogelijke kooi zodat ze daar, de 4 dagen dat ik over dag werk, wel genoeg ruimte hebben.
Mijn budget voor een kooi ligt zo tussen de 100 en 150 euro, daarvan moet je een aardige kooi kunnen krijgen volgens mij.

Nu had ik al een tijdje de volgende drie op het oog:
Max, Lady medium en Royal Kingdom.

Vannochtend heb ik ze alle drie eens naast elkaar bekeken, ik vind Max & Lady medium nogal klein vergeleken met Royal Kingdom. Max vind ik persoonlijk de minst prettige, ik vind dat deurtje een beetje onhandig en vind hem eigenlijk ook niet echt mooi.
Lady medium was zo op het oog een stukje kleiner dan max (ronde hoeken bovenin) maar heeft wel een mooi 'landingsplatform' ze kunnen daar lekker boven in de open kooi   zitten.
Royal Kingdom is eigenlijk mijn favoriet, ik vind hem de mooiste van de drie, hij is de grootste, en hij heeft 2 deuren aan de voorkant die ik wel prettig vond. Alleen, hij heeft geen horizontale tralies, ja enkele om de verticale tralies te ondersteunen. Zou ik dat niet bijvoorbeeld op kunnen lossen door bijvoorbeeld tegen de achter want aan de binnenkant wat gaas er tegen aan te maken, zodat ze wat beter kunnen klimmen? Of zorgen dat ze veel andere klim en klauter mogelijkheden hebben?

Kortom, wat is jullie mening?

Valk1969

Lastig klimmen voor de valkparkietjes.
Op zich is de kooi wel mooi maar onhandig en in mijn ogen niet geschikt voor valkparkieten.

http://www.witjesverzendhuis.nl/
ff birds aanklikken als huisdier en dan type : joko en coco
In deze kooien kunnen ze lekker klimmen en de bovenkant kan ook open.

Gr,

Patrick

Caroline

Zelf heb ik 28 valkparkietjes en regelmatig een nestje met jongen, deze zitten verdeeld over 10 kooien, de meeste zijn papegaaienkooien waarvan 2 zijdes met vertikale en 2 zijdes met horizontale spijltjes zijn.

Mijn ervaring is dat ze na een kleine oefening net zo makkelijk via de vertikale spijltjes klimmen als via de horizontale. De vertikale worden ook absoluut niet vermeden.

Succes met het maken van een keuze.

:D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Serita

hmkay, ik heb ze vaker gezien op vertikale spijlen idd, maargoed ik kan ook altijd zelf nog wat knutselen zodat ze wat meer de klimmen hebben toch.

@patrick ik zal daar ook eens kijken zo.

Ik vind het gewoon fijn dat ze genoeg ruimte hebben natuurlijk! En met speeltjes trappen en andere fratsen hoeven ze zich ook niet echt te vervelen natuurlijk.

Anke

Hoi Serita,
Ik heb hier ook een kooi met aan twee zijdes verticale
spijlen.
Ze klimmen en klauteren dat het een lieve lust is.
Dus ik zou gewoon voor de grootste kooi gaan ;D
Hebben ze lekker veel ruimte ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Larissa

Hey Serita

Ook mijn kooien (huiskamer voliere's) hebben aan twee kanten verticale spijlen het is net wat Caroline zei
Ff een beetje oefenen voor de valkjes en ze klimmen je zo omhoog daar worden ze echt handig in hier ook hoor

Veel s6 met je keuze

Serita

Ja anke, das mijn gedachte dus ook, hoe groter hoe beter.

Ik zal binnenkort eens bij een andere dierenwinkel gaan kijken, moet even de meetlat meenemen voor de maten want die hebben ze er daar niet bij staan, zo irritant vind ik dat hahaha. Daar hebben ze ook wat meer en andere kooien staan dan waar ik vannochtend was.

Ik zit ook nog een beetje te twijfelen over een kamervoliere, maar kan er daarvan nog niet echt een vinden naar mijn zin. Bovendien is het met die royal wel handig dat je nog wat spullen eronder kwijt kan, das wel makkelijk!

Gelukkig duurt het nog even voor dat Nena zelfstandig is, dus ik kan nog even rustig kijken  8)

smiley

Hallo Serita

Ik heb ook de Royal  Kingdom met deze kooi heb ik mijn dubbele kooi van Montana uitgebouwd.
Ook de Montana heeft verticale spijlen ,door alle touwen stokken en speelgoed hebben ze nog nooit last gehad dat ze niet konden klimmen.
Ik vind deze kooi dan ook lekker ruim en handig .
Met de Royal Kindom heb ik mijn bestaande kooi uitgebouwd,hij is nu 2,50 breed.

Het rechterdeel is de Royal aangebouwd .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Serita

wow wat ziet dat eruit als een paradijsje zeg!

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga nog even rond kijken maar ik denk dat het de royal kingdom gaat worden!
En nu nog wachten op de valkjes hahah.

Groetjes,
Serita