27 april 2024, 22:13:49

Niet in orde...

Gestart door nita_forever, 18 april 2010, 12:36:33

« vorige - volgende »

nita_forever

Hallo
Misschien zie ik spoken hoor, maar mijn valkje is volgens mij niet in orde...
Hij zit de hele dag al op 2 pootjes te dutten, zit wat bol, en er komt geen geluid uit.
Hij ademt niet zwaar, trilt af en toe wel wat. Verder zie ik niks aan hem, geen ontlasting aan zn kontje, en zijn neusdopjes zijn mooi roze. Toch klopt zijn gedrag niet, normaal is hij vrolijk en ondernemend, en gaat met zijn maatje zijn eigen weg, en nu zit hij stil en zit naar mijn idee zielig te zijn.
Normaal fluit hij uit volle borst bij het zien van een doekje of papiertje, maar nu doet bij niets hierbij, ja hij gaat zelfs een stap opzij en verder zitten dutten...
Weet iemand wat dit kan zijn ofzo?
Ik hou zijn ontlasting wel ff in de gaten, omdat ze met zn 2 zijn is dat tot nu toe wat lastig geweest.

Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

hoi annita,

het kan vanalles zijn. ook kan het de rui zijn.
let erop dat hij wel eet en drinkt.
je kan evt. even een warme lamp bij hem gaan zetten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nita_forever

Hij is inderdaad nog wat in de rui, maar dat is hij al een paar weken, en hij verliest lang zoveel veertjes niet meer als de laatse tijd.
Zijn ontlasting was heel wit, met een grasgroen "piertje" erin. (niet in de zin van een beestje hoor, maar weet ff niet hoe ik dit anders uit moet leggen ;))
Hij plukt ook wel in zijn veertjes maar wou net niet eten.
Zou ik er goed aan doen hem wat water met druivensuiker aan te bieden?

Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

ja hoor, je kan hem best een beetje druivensuiker geven.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nita_forever

Hij wil niks hebben, zelfs geen trosgiers, en hij dit steeds alleen maar te slapen, bij me met zn kom in de veren, op 2 pootje. Ook zit hij steeds bol te dutten:(
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

als je een spuitje in huis hebt, dan zal je hem vandaag vocht moeten geven met druivensuiker. vocht is nu het belangrijkste.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nita_forever

Ik heb hem met een spuitje wat water met druivensuiker gegeven. Hij stribbelde erg tegen.
Hij is nu ook aan het overgeven, pitjes rondspugen. Heeft iemand tips?hij zit inmiddels onder een lamp,maar oogt niet goed. Ik ga dr feld bellen denk ik...
Gr Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

nita_forever

dr feld heeft de telefoon doorgeschakeld staan naar een andere dierenarts. deze heb ik gesproken maar heeft geen verstand van vogels!
wie weet zo snel een DA die wel te bereiken is in kennis heeft van valkjes?
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

nita_forever

Heb een dierfenarts in mijn buurtt onbtdekt die redelijke kennis heeft van vogels. Heb hem net gebeld en kan kw over 5 terecht. Mn schatje zit zo zielig te kijken! bah ben er verdrietig van... :(
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Anke

Hoi,
Heel verstandig dat je naar een dierenarts gaat.
Veel succes en sterkte straks!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Goed van je dat je toch een va hebt ingeschakeld. Nou hoop ik maar dat de diagnose mee gaat vallen. Heel veel sterkte zometeen!

Aan het Vederkruid wordt aan je gedacht, hoor!


                              :-*  :-*  :-*  :-*

Larissa

Ook wij hopen dat het allemaal mee gaat vallen ik weet dat je nu bij de VA zit

Sterkte toe gewenst
Bende van 6 en Laris

Kimm

jee meis, ik hoop dat het niet te ernstig zal zijn.
sterkte hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nita_forever

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Zodra mijn beestjes hier wat mankeren is het PANIEK!!! haha
De dierenart heeft hem helemaal onderzocht, hij had nog geen lever vervetting gelukkig, dus ik was er wel op tijd bij. Wat het wel is is nog niet bekend.
Zijn snavel is wat aan het bladeren wat duidt op vit. a tekort. Verder is er slijm uit zijn krob onderzocht en uit zijn achterste. Er zijn geen parasieten of schimmels gevonden. Ook de krob was ok. Hij heeft een algemene antibiotica gehad en vitamines, ook heeft hij een druppeltje in zijn bekje gehad om het pietjes opgeven tegen te gaan. Nu moet ik met de hand pap gaan voeren, zodat hij in ieder geval iets binnen krijgt/. Dit was net geen succes:S
Morgen moet ik weer bellen, als ik hem dan weer aan het eten heb moet ik een drabkje op komen halen en mee verder gaan. Als ik het morgen niet aan het eten heb breng ik hem morgen naar de DA en moet hij in een couveuse en gaan de DA hem voeren met een krobnaald.
Dan worden er opneiuw uitstrijkjes gemaak en opgesuurd naar t lab om deze verder te onderzoeken.
En dan afwachten...
Hij zit erg zielig te kijken in ieder geval. Ik heb geen warmtelamp en had een kruik in t kooitje gelegt maar daar gaat hij niet op. Verder zit hij wel steeds in zn veertjes te pieteren, maar hij is erg stil.
Hoe zou ik hem verder nog iets warmer kunnen houden, en hoe warm moet hij of zijn omgeving/ziekenboeg zijn?
En hoe krijg ik hem weer aan t eten? kan ik verder nog iets doen? Wel naar je schatje zo te zien hoor...

Volgens de DA is valkparkietenzaad met palets niet genoeg aan voeding. Heb nu de opdracht om kanarievoer, valkparkietenvoer, eivoer en binta te mengen met warm water, en voortaan dit te voeren. Wil nog iemand hier iets over kwijt?

Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Larissa

Hey Hey

Tis toch wat zo'n ziek vogeltje...

Ik kan je helaas geen tips geven over de hoe en de wat te voeren/geven aan een zieke valk

Kom je nog wel even heel veel sterkte wensen voor de komende nacht

groetjes Larissa