27 april 2024, 21:53:01

Niet in orde...

Gestart door nita_forever, 18 april 2010, 12:36:33

« vorige - volgende »

Hermien

Tjonge, dat is niet echt een meevaller! Over dat voer ben ik het overigens niet met je DA eens. Wel weet ik dat af en toe brinta mengen in het eivoer goed is voor de energie. Deed ik heel vroeger ook wel af en toe met mijn grasjes, maar ook weer niet te veel. Kan het misschien zijn dat jouw valkje een valkparkietenkeelontstekinkje heeft? De symptomen lijken nl. op die van Silvo, mijn witmasker. Die is in december voor 1 nachtje opgenomen geweest om hem te dwangvoeren. Daarna is hij nog ruim een week behoorlijk ziekjes geweest, maar het medicijn wat ik toen kreeg heeft wel zijn werk gedaan. Silvo is weer helemaal opgeknapt. Ik hoop van harte dat jouw maatje ook weer snel beter wordt. Sterkte, het is altijd heel naar om een ziek valkje te hebben en ik herken ook wel degelijk je gevoel van paniek. Heb ik ook, hoor!

Geef je vriendje maar snel een warme knuf van mijn 'Vliegtuig'.


                               :-*   :-*   :-*   :-*

ROCKS

Hoi,

Misschien een tip om de kooi wat warmer te krijgen.
Een dikke donkere doek erover  heen die de kooi goed afsluit.
Leg flessen gevulde met warm/heet water over de hele bodem van de kooi, met thee/handdoeken eroverheen.
Misschien zoekt ie de bodem op, en anders stijgt de warmte naar boven en blijft hangen onder de doek.

Wel goed dat je een dierenarts die verstand heeft van vogels hebt gevonden, de meesten weten er niet vee van, helaas.
Ik hoop dat je valkje opknapt.
Dan voel jij je ook wat beter, ik denk dat je je er niet lekker bij voelt.

Groetjes, Nellie

ps schaf een warmtelamp aan, de meesten hebben zoiets nodig in het weekend, of 's avonds, je kan hem beter in huis hebben voor niks, dan er eentje nodig hebben en er geen kunnen kopen


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

nita_forever

Mijn valkje is de nacht door gekomen maar het gaat niet goed met hem. Hij heeft het beetje pap wat ik er gister avond in kreeg er uit gegooid net en wat zaadjes mee. Ik probeer hem zo nog wat water te geven en breng hem zo voor mijn werk al direct door naar de dierenarts.
Wat een pijn zeg je lieverd zo te zien. :'( :'( :'( ik hoop zo dat hij bij me blijft...
Ik wilde vorige week toevallig een warmtelamp aanschaffen, maar ben 10 mei jarig en zijn altijd mensen die je wat willen geven bijna onder dwang, en dacht: ik vraag hem dan voor mn verjaardag... had ik hem nu maar.
Ik heb wel een doek over de kooi en kruiken onderin.
Het manneke was net zo blij om me te zien nog... :'(
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

ROCKS

Hoi,

Och meissie toch, wat moet je je rot voelen nu je schatje zo ziek is.
Ik weet ongeveer wel hoe je je voelt.
Ik ga voor je duimen dat het in orde komt.

Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Kimm

ach wat verdrietig  :'(
meis, ik duim voor jullie hoor en ik hoop echt dat hij beter gaat worden.
sterkte vandaag, want dit is niet makkelijk voor je.

groetjes kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Jeetje, wat ontzettend zielig. We leven enorm met je mee en probeer positief te blijven meid. Mijn duimen draaien.

Liefs, Karin

Larissa

Jeetje wat erg dat je maatje nog niet in orde is  :'( wens je veel sterkte en s6 met je valkje

groetjes Larissa

Hermien

Ook ik weet uit ervaring hoe je je voelt. En dan moet je ook nog werken. Heel veel sterkte!

nita_forever

De dierenarts belde net, hij heeft Mike vandaag 2 of 3x met de zonde gevoerd. hij heeft nog gewoon ontlasting, dus ook nog doorstroming in het voedselkanaal. Alleen blijft hij ondanks de medicatie bijna alle voedsel er uitgooien. Hij gaat nu nog getest worden op paratyfus en nog een ziekte, en de DA blijft zijn ontlasting controleren op paracieten. Maar tot nu toe niks gevonden.
Volgens de DA heeft hij erg heftige symptomen,maar hij weet niet waarvan. De vogel is verder nog alert en zit goed in de veren. Volgens hem gaan we het een paar dagen aan zien, hij blijft ook daar en de DA vertelde dat het zo ineens na een dag of 2 ineens weer heel goed kan gaan, dan is het waarschijnlijk een krobontsteking of maagontsteking geweest, of een andere optie is een maagspierverlamming. Als dat zo zal zijn zal het waarschijnlijk ineens achteruit gaan en zal ik hem in moeten laten slapen. Dus eigenlijk weet ik nog niks :'(
Heeft iemand anders nog een idee of optie wat het kan zijn? Ik heb vanmiddag dr Feld ook nog gebeld, en die had het ook over een ontsteking in de krob of maag, of een maagverlamming...
En mn kleine uk is nog wel  bijna jarig, dan word hij een jaar :(
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

hoi,

nee ik zou het niet weten. dat laat ik altijd aan de va over. en ze zullen denk ik wel weten waar ze het over hebben hoor.
ik hoop dat de medicatie snel gaat aanslaan bij mike.
bah dit is zo zuur voor je meid.
mag je vanavond nog bellen of bellen zij jou op?
het is zeer positief dat hij nog goede ontlasting heeft ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nita_forever

Dat leek mij inderdaad ook, dan zal hij nog steeds hoe weinig dan ook, voedingsstoffen binnen krijgen denk ik.
Ja het kan nu echt 2 kanten op gaan. Hij is nu wel erg ziek, maar als het wel een ontsteking is hoop ik dat de antibiotica goed en snel aanslaat, en dan is er hoop dat hij er weer bovenop komt.
Als er  nog verandering in zijn situatie is belt de DA vanavond nog of in ieder geval zelf, en hoor ik niks dan moet ik morgen ochtend weer bellen.
Dus ik wacht in spanning af. Ik heb wel het gevoel: geen bericht, goed bericht...
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

ik ga heel hard voor jou en mike duimen  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Ik duim voor jou en je valkje mee hoor.

Sterkte.

Liefs,

Anja

Larissa

tjee dit is toch ook nie niks

Wij duimen heel hard voor jou en mike,zodat hij gauw weer beter wordt
sterkte voor de komende uren

groetjes Larissa

nita_forever

Wat vreselijk fijn zulke lieve reacties te lezen van iedereen. Allemaal heel erg bedankt :-*
Ik hoop nog heel erg morgen wat betere berichten te krijgen!
Zodra ik wat weet hiren jullie het ook.
Liefs Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike