9 mei 2025, 21:51:07

Tam maken

Gestart door Leandro, 1 mei 2010, 16:01:38

« vorige - volgende »

amanda

Hoi hoi,

Ik heb zo'n half jaar geleden een valkparkiet gekocht via marktplaats. Eenmaal aangekomen om te kijken was het allemaal zo smerig en on dier vriendelijk! Ze was totaal verwaarloosd!
Na het schoonmaken van de omgeving is ze zich meteen gaan hechten aan mijn vriend, die heeft dat gedaan. Ze onthouden erg goed wat je ze aan doet. Maar met wat geduld zijn wij ook erg ver gekomen! ze vliegt los en komt gewoon bij je zitten, is ook niet meer bang voor vingers en vindt het steeds minder eng om aangeraakt te worden, dus mijn conclussie is.
Alles is nog mogelijk !! Toen ze eenmaal wist dat trosgierst erg lekker was ging het ook een stuk makkelijker..

Groetjes en veel succes

Leandro

Heey,

Sorry voor de late reactie. Zazou begint al steeds meer te wennen aan mijn hand, trosgierst mag ik haar jammer genoeg nog niet voeren. Ook komt ze nog niet op mijn hand, terwijl ik haar toch wel mag aaien over borst. Daar ben ik al hartstikke trots op, ze weet dat ik elke ochtend rond 7 uur uit mijn bed moet. Dus fluit ze ook letterlijk elke morgen rond 7 uur erg hard, daar wordt iedereen wakker van hahah. Vind ik toch best wel leuk, zo een vast ritme. Dat zegt weer iets over de intelligentie van deze dieren.
Zazou, drukte makertje