tam maken van valkje meer dan een jaar oud

Gestart door johan D, 12 april 2010, 11:26:14

« vorige - volgende »

johan D

hey iedereen,

Kheb nu een paar dage een valkje! Maar deze is meer dan een jaar oud volgens de kweker waar ik hem heb gehaald.

Hij zit in een grote buitenvoliere bij 2 grasparkietjes, het ding is elke keer als ik in de buitenvoliere kom heeft hij echt superveel schrik en fladdert hij steeds in het rond!

Hij wil ook geen eten (trosgierst/zonnepitten) van mij aannemen!!

heeft er soms iemand wat wijze raad voor mij of tips???

Alvast bedankt!

Rianne

Hoi Johan,

als dit valkje altijd al buiten heeft gezeten is het heel lastig tot onmogelijk om hem nog tam te maken. Als hij echt zo bang is, zou ik ook niet aanraden om hem in huis te zetten om tam te maken.

johan D

Citaat van: Rianne op 12 april 2010, 11:34:51
Hoi Johan,

als dit valkje altijd al buiten heeft gezeten is het heel lastig tot onmogelijk om hem nog tam te maken. Als hij echt zo bang is, zou ik ook niet aanraden om hem in huis te zetten om tam te maken.

kheb ierjuist nog eens geprobeerd en hij heeft een klein beetje van de trosgierst gegeten en daarna vloog hij weer in het rodn! Hij is dus wel nog zeer bang maar dat zal wel beteren met de tijd i guess:)!

Zou ik hem rapper tam kunne maken moest ik hem binnen in huis zetten denken jullie??

Alvast bedankt ;)

veck9451

hallo Johan,
Tam maken daar begin je mee in het nestblok ,door iedere dag de vogel in handen te nemen . is de vogel tussen de drie maanden en zes maanden dan is het binnen het beste in een kooi kan je de vogel beter pakken . en uit de hand eten gaat wel als die tam is .iik heb nog eitjes liggen zodat je als je dat wil een vogel kan reseveren .
groetjes Thea