29 april 2024, 06:06:52

Geen van de 4 eitjes uitgekomen :(

Gestart door ruben08, 7 april 2010, 21:06:28

« vorige - volgende »

ruben08

Hallo,

Mijn pop had 4 eitjes gelegt.
Veel gebroed, geen legnood gehad(ze had voldoende kalk)
Man broedde iets minder.
En er zijn geen uitjes uitgekomen.
Het laatste eitje zou 8/04/2010 moeten uitkomen maar ik denk dat het niks zal zijn.

Wat is het probleem hiervan??
Ze zijn ongeveer 1.5 jaar oud.


Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Larissa

Hey Ruben

Heb je geschouwd? weet je dus zeker dat de eitjes bevrucht waren ?

En als dit het eerste nestje van hun is dan wil het wel eens gebeuren dat het mis gaat zonder eigenlijk een duidelijke reden....
Daarnaast kan het zijn dat het jong misschien te zwak was om uit het ei te komen...ik weet het niet zekers. Ik probeer mee te denken

Misschien dat als ze over een tijd weer een nestje krijgen het dan allemaal veel beter gaat

Groetjes Larissa

ruben08

Citaat van: Larissa op  7 april 2010, 21:09:23
Hey Ruben

Heb je geschouwd? weet je dus zeker dat de eitjes bevrucht waren ?

En als dit het eerste nestje van hun is dan wil het wel eens gebeuren dat het mis gaat zonder eigenlijk een duidelijke reden....
Daarnaast kan het zijn dat het jong misschien te zwak was om uit het ei te komen...ik weet het niet zekers. Ik probeer mee te denken

Misschien dat als ze over een tijd weer een nestje krijgen het dan allemaal veel beter gaat

Groetjes Larissa


Ik heb niet geschouwd omdat ik niet weet of de lamp sterk genoeg is ik zag wel dat het ei in 2 gedeelt is ongeveer in het midden zieje dan een donkere streep.

Hopelijk komen ze uit in het volgende nestje

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Larissa

hey Ruben

Het lampje hoeft opzich niet heel sterk te zijn als je het maar aan de bolle kant houdt dan kun je het vaak al wel zien

Kijk hier eens op deze site dan zie je hoe een bevrucht eitje er uit ziet

http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Heel veel s6

groetjes

ruben08

Citaat van: Larissa op  7 april 2010, 21:48:12
hey Ruben

Het lampje hoeft opzich niet heel sterk te zijn als je het maar aan de bolle kant houdt dan kun je het vaak al wel zien

Kijk hier eens op deze site dan zie je hoe een bevrucht eitje er uit ziet

http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Heel veel s6

groetjes


Waneer mag ik de eitjes wegdoen???
Het laatste eitje zou vandaag normaal uitkomen.
Maar ik denk dat het niet zo zal zijn  :(
Ik heb gelezen dat je maar 2 keer per jaar een nestje mag hebben omdat dat veel werk vraagt.

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Saar

Laat ze nog maar eventjes een paar dagen liggen.
Als ze er niet goed op gebroed hebben vanaf dag 2, kan het ook zijn dat de kleintjes later geboren worden.

*Manon*

Ik zou ze ook even laten liggen Ruben, en mocht je nu een lamp of zaklantaarn hebben, zou ik ze toch even bekijken vanavond als het donker is, dan zie je erg goed of het rood is daarbinnen... is het leeg, zie je dat ook direct.

Groetjes Manon

ruben08

Citaat van: *Manon* op  8 april 2010, 11:57:16
Ik zou ze ook even laten liggen Ruben, en mocht je nu een lamp of zaklantaarn hebben, zou ik ze toch even bekijken vanavond als het donker is, dan zie je erg goed of het rood is daarbinnen... is het leeg, zie je dat ook direct.

Groetjes Manon


Ok, ik zal vanavond eens kijken en als ik niks zie zal ik ze tog nog een paar dagen laten liggen.


Gewoon om te zeggen :P
Deze zaklamp gebruik ik:  http://www.psu-shop.nl/epages/61767985.sf/nl_NL/www%20psu-shop.winkelkraam.nl/?ObjectPath=/Shops/61767985/Products/0073

Maar dan in het rood :D

Grtz Ruben

Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Larissa

Hey Ruben

Daar kun je het ook mee doen en je kunt ze het beste laten liggen tot dat ze de interesse er in verliezen ik geloof dat max. 30 dagen is
Mocht het anders zijn wordt ik verbeterd

groetjes Larissa

ruben08

8 april 2010, 21:16:08 #9 Last Edit: 8 april 2010, 21:18:50 by ruben08
Citaat van: Larissa op  8 april 2010, 17:09:46
Hey Ruben

Daar kun je het ook mee doen en je kunt ze het beste laten liggen tot dat ze de interesse er in verliezen ik geloof dat max. 30 dagen is
Mocht het anders zijn wordt ik verbeterd

groetjes Larissa


Ik heb net eens geschouwd(was donker genoeg)
En 3 van de 4 was rood en zelf rode bloedvaten in denk ik.
Het was egt goed rood, het rood was aan de puntvormige kant(niet de ronde kant dus)
Zullen die nog uitkomen???

De datums waneer de eitjes werden gelegt:
5/03/2010: eerste eitje
17/03/2010: tweede eitje
19/03/2010: derde eitje
21/03/2010: vierde eitje
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Larissa

Citaat van: Saar op  8 april 2010, 11:48:51
Laat ze nog maar eventjes een paar dagen liggen.
Als ze er niet goed op gebroed hebben vanaf dag 2, kan het ook zijn dat de kleintjes later geboren worden.


Hey
Tis net wat Saar al zegt als ze niet direct goed gebroed hebben kunnen de eitjes later uit komen dus laten liggen

Hoop dat een ervaren kweker nog ff een antwoord geeft op hoelang je ze dan nog mag laten liggen

groetjes

*Esther*

Gewoon laten liggen en niet te veel storen. Hoe meer je stoort hoe langer het duurt.
Ook na 30 dagen kan een eitje uitkomen. Al is die kans niet zo groot.
Maar goed je schrijft dat je nog rood ziet, zie je ook beweging in het ei?
Is het ei goed gevuld? Aan het eind is het donsje zo groot dat het ei goed vol zit.

succes met wachten
gr Esther

Rianne

Hoi,

let op met schouwen met een gewone zaklamp. Deze geven veel meer warmte af als een schouwlamp, dus zet de lamp er niet te lang tegenaan, anders verbrand je de inhoud.

ruben08

10 april 2010, 19:15:50 #13 Last Edit: 10 april 2010, 19:26:04 by Gerda
Ik heb de eitjes en de broedhok uit de kooi gedaan.
De eitjes hadden koud/lauw, pinky(pop) zat naast de eitjes erplaats van er op. Ze broedde er ook weer niet zoveel op.

Zou ik opnieuw kunnen beginnen in de zomervakantie of is dat te vroeg???(binnen 3/4 maanden dus)
Heeft pinky verdriet dat ze eitjes weg zijn of niet zijn uitgekomen of niet?

Hier heb ik een foto vande eitjes:


Een filmpje waneer ze in de broedhok zijn(Toen waren het nog maar 3 eitjes denk ik):
http://www.youtube.com/watch?v=LiHZYD0rgt4

Bedankt voor informatie/tips

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


patty_dordtse valkjes

hallo,

ik kom zomaar even binnenvallen

heb je de eitjes nog geschouwt?
of er nog leven in zat en alles?

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website