28 april 2024, 22:37:48

Geen van de 4 eitjes uitgekomen :(

Gestart door ruben08, 7 april 2010, 21:06:28

« vorige - volgende »

Valk1969

Hallo ,

Zou de eitjes nog 5 dagen laten leggen om te kijken of het laatst gelegde ei nog uit komt.
Heb nog wel een opmerking over je broedblok en bodem bedekking.
Je broedblok is te groot wat een grotere kans op mislukte nesten kan geven. Probeer een bodem maat aan te houden van rond de 25 bij 25 cm.
Heb je beukensnippers op de bodem liggen in het blok? Zou zaagsel nemen en er mag wel een dikkere laag in liggen (is mijn mening maar zijn ook mensen die kaal op de bodem broeden). Een vogel kan dan beter de hygro hoog houden tov beuken snippers en vooral als je binnenbroed is dat 1 van de meeste oorzaken dat een nest mislukt of dat de eieren niet uitkomen (beste is om de luchtvochtigheid rond de 60 a 70% te houden als er eitjes liggen)

Mislukt een nest voordat de eitjes zijn uitgekomen zou ik 2 of 3 weken het broedblok eruit halen en kan je er dan gerust weer in hangen. Het groot brengen van de jongen kost meer energie als enkel een eitje leggen. Brengt een koppel wel een nest groot zou ik 2 tot 3 maanden rust er tussen laten zitten.

Succes

Patrick

ruben08

Citaat van: patty_dordtse valkjes op 10 april 2010, 19:33:47
hallo,

ik kom zomaar even binnenvallen

heb je de eitjes nog geschouwt?
of er nog leven in zat en alles?




Ja,
In de ene zat niks in(je zag er niks in)
3/4 zag een beetje rood aan de puntvormige kant.
Maar niet zo veel en het bewoog niet.

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


ruben08

Citaat van: Valk1969 op 10 april 2010, 19:37:46
Hallo ,

Zou de eitjes nog 5 dagen laten leggen om te kijken of het laatst gelegde ei nog uit komt.
Heb nog wel een opmerking over je broedblok en bodem bedekking.
Je broedblok is te groot wat een grotere kans op mislukte nesten kan geven. Probeer een bodem maat aan te houden van rond de 25 bij 25 cm.
Heb je beukensnippers op de bodem liggen in het blok? Zou zaagsel nemen en er mag wel een dikkere laag in liggen (is mijn mening maar zijn ook mensen die kaal op de bodem broeden). Een vogel kan dan beter de hygro hoog houden tov beuken snippers en vooral als je binnenbroed is dat 1 van de meeste oorzaken dat een nest mislukt of dat de eieren niet uitkomen (beste is om de luchtvochtigheid rond de 60 a 70% te houden als er eitjes liggen)

Mislukt een nest voordat de eitjes zijn uitgekomen zou ik 2 of 3 weken het broedblok eruit halen en kan je er dan gerust weer in hangen. Het groot brengen van de jongen kost meer energie als enkel een eitje leggen. Brengt een koppel wel een nest groot zou ik 2 tot 3 maanden rust er tussen laten zitten.

Succes

Patrick


Ik heb de maat van de broedhok van deze site afgehaald...
Ik heb een gygrometer geleend van iemand en het was rond de 65%. Moet ik dan andere bodembeddeking er in doen?


Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


patty_dordtse valkjes

hallo,

mss leefde het donsje nog wel  :-[

je zou het nu nooit weten natuurlijk als je alles al heb weggegooid  :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Lina

Hoi Ruben ;)ik heb je filmpje bekeken,en zo te zien heeft popje :-\ totaal geen behoefte om op de eitjes te gaan liggen,dus niet broeden,het lijkt wel Partijtje  voebal spelen.......de eitjes gaan van hot naar  her,wel sneu....maar het is klare taal,pop broed niet en zit er niet constant op,zo te zien hebben ze er ook geen erg in,wel onervaren dat kan je wel gelijk zien!

Kan het zijn dat de broedblok te groot is en er ligt geen goede bodem op :-\...ik zou de eitjes ook laten liggen,maar heeft dit wel nut want ze doen er niets mee al vanaf dag 1(denk ik )>:(jammer :(

Hoop dat het volgende nestje je mooie donsjes zal brengen :D

Groet Lina




Cookie op haar nestje (4 eitjes)

ruben08

16 april 2010, 15:02:15 #20 Last Edit: 16 april 2010, 18:49:51 by ruben08
Citaat van: Lina op 15 april 2010, 00:35:16
Hoi Ruben ;)ik heb je filmpje bekeken,en zo te zien heeft popje :-\ totaal geen behoefte om op de eitjes te gaan liggen,dus niet broeden,het lijkt wel Partijtje  voebal spelen.......de eitjes gaan van hot naar  her,wel sneu....maar het is klare taal,pop broed niet en zit er niet constant op,zo te zien hebben ze er ook geen erg in,wel onervaren dat kan je wel gelijk zien!

Kan het zijn dat de broedblok te groot is en er ligt geen goede bodem op :-\...ik zou de eitjes ook laten liggen,maar heeft dit wel nut want ze doen er niets mee al vanaf dag 1(denk ik )>:(jammer :(

Hoop dat het volgende nestje je mooie donsjes zal brengen :D

Groet Lina




Cookie op haar nestje (4 eitjes)


Hallo,

Normaal doen ze dat niet in dat filmpje.
Want ik stoorde hun een beetje.
Maar anders broedde ze er heel goed op!
Als pinky ging eten of zich eens uitstrekken dan broedde bertje.Pinky broedde snacht's en soms overdag.bertje broedde overdag. Ik heb nu een nieuwe broedhok gekocht.
Maar ik had er een vraag over.
Op deze foto zieje dat het gaatje voor er uit te komen veel te hoog is:


Hoe graken ze er dan weer uit ???

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Valk1969

Stukje wilgentak aan de binnenkant vastnieten of schroeven of ander stukje niet giftig hout.
Zou geen gaas gebruiken ivm beschadigen van vleugels of jonge vogels.