29 april 2024, 03:31:20

Eindelijk zicht op een kleintje

Gestart door Theetje, 28 december 2003, 13:36:08

« vorige - volgende »

Theetje

28 december 2003, 13:36:08 Last Edit: 28 december 2003, 13:37:00 by Theetje
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik de eieren van onze Dokus en Ricky geschouwd. Ze hebben er nu 3 van zichzelf en 2 pleegeitjes. De pleegeitjes waren nodig omdat Dokus de eieren niet in het nestkastje legde, maar er bovenop met als gevolg dat de eieren kapotvielen op de bodem van de kooi. Na 2 pleegeitjes in het hokje gelegd te hebben is ze toch dapper aan het leggen gegaan in het hokje. Een van de eitjes is zeker bevrucht, want we zien adertjes en het donkere gedeelte van het ei groeit steeds groter. De laatste eitjes zijn pas 2 en 4 dagen oud, dus daar zie ik nog niets aan. Of het eitje nou een eigen of pleegeitje is weet ik dus ook niet meer. Ze zijn niet meer te onderscheiden van elkaar. in 2 eitjes zit een deukje van snavel of nagel, dus ik ga er vanuit dat daar niets meer mee gaat gebeuren. De eitjes zijn niet open, maar lijkt mij dat ze toch niet meer uit kunnen komen.

We verheugen ons in iedergeval op een kuikentje en hopen dat het allemaal goed blijft gaan. Over ongeveer 2 weken zou het moeten uitkomen. Ben zo benieuwd

groetjes

Theetje


pona

Hoi Theetje

Gefeliciteert met het bevruchte eitje.
We hopen met je mee dat alles goed gaat verlopen.
Ook wachten we in spanning af op volgend nieuws.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona


caroliendewit

Hoi Theetje,

Gefeliciteerd met je bevruchte eitje. Ik zit net als jou af te wachten hoe het af aat lopen, mijn valkje heeft ook eitjes gelegd. Spannend hoor!!!

Groetjes Carolien

molenaar

Hoi Theetje,
Weet wat je bedoeld, heb ook zelf een 1e nestje gehad, ze zijn 6 weken oud inmiddels.
Heb met de kleintjes erbij nu 12 valkjes.
Er liggen ook weer 4 nieuwe eitjes in de binnenvoliere, ook weer afwachten, kunnen er nog meer worden.
Kan ze alleen niet bekijken, mam is nogal onvriendelijk, valt uit als je alleen al de voerbakjes in de kooi wilt vervangen.
Ik wens iedereen succes met zijn gezinsuitbreiding.
groetjes Banter

Paul

Hoi Theetje,

Heel erg gaaf dat er bevruchte eitjes tussen zitten :-)
De eerste keer dat ik die aders zag sprong ik ook een gat in de lucht :-)
Ik wist niet hoe dat eruit zou zien maar als je het eenmaal ziet vergeet je het nooit meer.
Die deukjes hoeven niet ernstig te zijn, je kan er een klein stukje vloeipapier van een sigaret op plakken en ik nam dan een klein stukje met die plakrand erop dat plakt heel goed.
Dan alleen de plek met het deukje bedekken en als het alleen de buitenkant is die beschadigd is en niet het vlies aan de binnenkant kan het gewoon uitkomen.
Veel succes met je nestje.

Groetjes, Paul

caroliendewit

Hoi Theetje,
Ik heb nu twee bevruchte eitjes, de derde is nu ongeveer 3 dagen oud dus daar zie ik ook nog weinig aan, alleen een donker gele vlek. Van de andere eitjes weet ik niet precies hoe oud ze zijn. Er is er 1 minimaal 10 en maxiamaal 14 dagen oud. Er zijn vorige week namelijk 2 eitjes gesneuveld. Dus het wordt nog spannend.
Succes met jouw nestje.
Groetjes Carolien ;)

Tara

Hoi hoi,

hoe staat het immers met je nestje??

Er zijn al enkele dagen verstreken, al een jonkie of gepiep ::) 8)?

giovanni

ja, ben ook wel nieuwsgierig.  :) Al enig teken van leven in die eiers van je??

Theetje

Hoi Allemaal,

Op oudjaarsavond heb ik nog even gekeken, maar er is helaas maar 1 ei bevrucht en als ik het goed zie is het nog het pleegeitje ook. Er zijn 2 eieren een fractie groter dan de overige en juist daarvan is er 1 bevrucht. De rest blijft gewoon helder en dus weet niets. De schatting is dat het eind van de volgende week zal uit moeten komen. Zo rond 11 januari. Ik hoor nog geen gepiep, maar dat is geloof ik alleen de laatste dagen dat je dat hoort toch?

We wachten maar weer met spanning af. Waarom Dokus haar eitjes onbevrucht blijven weet ik niet. Misschien is ze gewoon niet vruchtbaar. Maar ach dat zien we wel in de toekomst. Voorlopig verheugen wij ons op het ene kuikentje

Groetjes

Theetje


Stijn dc

hello

fijn dat er toch 1 eitje bervrucht is. hopelijk gaat hier alles goed mee. ze zeggen inderdaad dat het pas de laatste dagen is, dat een ei piept. alhoewel ik dit jaar 2 nestjes heb gehad, heb ik geen enkel ei horen piepen , dus dat zal wel varieren.

SDC:D

Liek

Wat spannend! Lijkt me zo gaaf om babyvalkjes te krijgen!
Groetjes Liek

Lique

Hoi Theetje,

gefeliciteerd zeg. Wat leuk.
Hopelijk komt er een mooi valkje uit. Ik denk dat de moeder een lutino is, maar ik kan het ook mis hebben.
Het is trouwens Sjors niet, want zij legt andere eitjes.

Groetjes Lique

Tara

Hoi Theetje,

spannend, idd, de dag voor het eitje uit zal komen, begint het meestal te piepen. Ben benieuwd ;)

Succes!

pona

En en heb je al iets?

Ik ben zo benieuwd en helemaal naar wat er uit komt.
Misschien is het er toch wel een van Dokus zelf. Je weet het maar nooit.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona


Theetje

Hoi Pona en de rest.

Ik heb eigenlijk nog niet gekeken of er al een eitje uit is. Ik hoor nog geen gepiep dus het zal wel niet. De afgelopen dagen erg druk gehad ivm het overlijden van opa. De dagen gaan eigenlijk een beetje in een roes voorbij.

Zodra ik weer wat weet zal ik het wel vertellen

Groetjes

Theetje