29 april 2024, 08:06:20

Eindelijk zicht op een kleintje

Gestart door Theetje, 28 december 2003, 13:36:08

« vorige - volgende »

giovanni

jammer van die gebroken eitjes...
hopelijk wordt het andere ei wel wat  :) Laat het zeker weten ;)

Theetje

Hoi allemaal,

Snik snik, het kleintje zal niet meer komen. Gisteren het eitje na lang twijfelen toch maar zelf opengemaakt.

Helaas het was een onderontwikkeld vogeltje. Het enige dat te identificeren was waren een paar donsjes en de rest was niet echt smakelijk om te zien.

Helaas, weer geen kleintjes.
Ach, na mijn vakantie in mei mogen Frans en Shirley het eens proberen (als ze willen paren op dat moment dan)

Groetjes

Theetje


Paul

Hoi Theetje,

Jammer dat het niet uitgekomen is maar volgende keer zal het zeker beter gaan.
Het eerste nestje is altijd wat minder omdat ze alles nog moeten leren.
In elk geval is er wel op gebroed als er iets in zat dus dat is al een goed teken voor de volgende ronde.

Groetjes, Paul

giovanni

wat jammer, en je had er zo naar uit gekeken.  :-/
Maar ja, volgende keer beter, hè

pona

17 januari 2004, 01:13:42 #34 Last Edit: 17 januari 2004, 01:14:05 by pona
Hoi Theetje,

Wat vervelend nou dat het niet gelukt is.
Jammer jammer jammer.
Maar misschien met Shirley en frans meer geluk.
Ik ga voor je duimen.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona


Lique

wat jammer zeg, van het eitje.
Maar je hebt je best gedaan, en de valkjes ook.
Hij had al lang uitgekomen moeten zijn, want dit eitje was eerder gelegd als mijn eitjes hier.
En ik heb al 5 jongen, dus zou het al te laat zijn.
Maar heel goed, dat je hem hebt opengemaakt, om te kijken hoe ver hij was.
Waarschijnlijk hebben ze naast het ei gezeten ofzo, want een bebroed ei zou al veel verder zijn als dit kleine hoopje.

Maar veel succes volgend jaar.

groetjes lique

Karin

Hoi Theetje,

Het eerste nestje van Jazzy en Dizzy was ook zo hoor ! 5 eitjes, 3 bevrucht maar niet verder tot ontwikkeling gekomen. En dan moet je hun tweede nest zien : 5 eitjes, allemaal bevrucht en allemaal uitgekomen ! Oefening baart kunst  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Theetje

Hoi Iedereen,

Ik hoop inderdaad dat een volgend nestje een beetje beter zal gaan. Dit was het tweede nest van Dokus. De eerste was met een ander mannetje en volledig onbevrucht. Na een ruil in huis leek het een stuk beter te gaan. Er werd druk gekroeld en gewipwapt. Maar helaas waren alle eigen eitjes weer onbevrucht. De enige hoop was een pleegei dat ik gekregen had van Lique. Ik heb inderdaad wel eens gezien dat het erg moeilijk voor ze was om op 5 eieren te zitten. Vaak lag er eentje niet goed bedekt. Kans natuurlijk dat dat het bevruchte ei is geweest. Moet ik in het vervolg alle niet bevruchtte eitjes weghalen zodat ze het wat makkelijker hebben?

Ik had al wat eieren verwijdert omdat ze beschadigd waren, maar ik denk dat ik daar te laat mee ben geweest en dat het kwaad al was geschied.

Ach we zien het in de toekomst wel. Je kan zoiets niet afdwingen he.

Groetjes

Theetje


Stijn dc

hoi

jammer dat het nestje niet gelukt is. ik hoop dat het volgende keer beter gaat. veel succes.

SDC:D

caroliendewit

Hoi Theetje,
Wat jammer dat het niet gelukt is. :'( Dat vond ik bij die van mij ook. Ze zijn nu aweer bezig met een nieuw nest. Gekke vogels. Ik heb wel alweer 1 ei weg moeten halen omdat die stuk was, maar ze heeft alweer een nieuwe gelegd. Blijft wel spannend he!!!
Succes met een volgend nestje.  ;)
Groetjes Carolien