1e valkje zojuist uit hok, terug doen of niet?

Gestart door rgc, 21 maart 2010, 19:08:46

« vorige - volgende »

rgc

Ons babyvalkje Jamie van vandaag precies 4 weken uit is het hok uitgekomen. Ik heb direkt wat zaadjes en eivoer op de bodem gelegd zodat ie wat kan eten. Een kwartiertje daarna zag ik pa Mickey en Jamie bij het voer pikken. De andere 3 zitten nog in het blog, al zie ik Snoopy ook al door het gat naar buiten kijken.

Mijn vraag is of ik Jamie nu gewoon uit het blok moet laten of later weer bij zijn/haar broertjes en zusjes moet plaatsen.

Ik hoop dat iemand mij daar bij kan helpen.

Groetjes

Gwenda

Anke

Hoi,
4 weken is een prima leeftijd om uit te vliegen.
Je kan het valkje dus gewoon uit het broedblok laten.
Als het goed is zullen pa en ma het valkje gewoon blijven voeren.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

rgc

Ja pa Mickey verzorgd zijn jong erg goed. Moeder Tinkey moet even wennen. Dit is voor ons het 1e nest wat is blijven leven dus we kijken vol trots naar deze jonge rakkers.

Vind alleen dat Jamie er nu zo alleen bij zit. Heb hem/haar net maar even een aai over de bol gegeven en was nog goed warm.

Dank voor het snelle antwoord

Anke

Hoi,
Ik neem aan dat Jamie helemaal in de veren zit?
Dan hoef je je echt geen zorgen te maken over warmte hoor.
Valkjes van 4 weken kunnen zichzelf prima warm houden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

rgc

Hoi,

Jamie zit al volledig in de veren, dat geldt trouwens voor alle 4 de valkjes. Ook het gewicht van de 4 is uitstekend. Jamie is nu aan het knabbelen van de trosgierst. Ik vind het allemaal zo leuk om te zien. Hoop dat valkje 2 Snoopy ook binnekort uit het hok komt dan zijn ze samen op de bodem. Ze zitten in een grote voliere binnen in de woonkamer en hebben dus alle ruimte. Omdat we ze vanaf hun geboorte elke dag vast hebben zijn ze ook al aan onze handen gewend.

Leuke website trouwens.

Groetjes

Gwenda