6 mei 2025, 23:46:16

Donsje in andere nest plaatsen?

Gestart door Havic2006, 20 maart 2010, 18:44:26

« vorige - volgende »

Havic2006

Kan ik een klein donsje van een 2tal weken in een andere nest plaatsen (nestje met 2 donsjes)? Gaan de ouders dit jong gewoon mee voederen of niet?

Groetjes

Anke

Hoi,
Zijn de donsjes van het andere nest even oud?
Dat is heel belangrijk in verband met het soort voer dat de kleintjes van de ouders krijgen.
Als dat zo is kan je het proberen.
Echter niet alle valkjes accepteren een vreemd jong.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Havic2006

Ze verschillen ongeveer 1-2 weken...

Kan een donsje met nog geen veertjes alleen in de nest blijven als de ouders regelmatig meer dan een uur van de nest zijn?

Groetjes

Anke

Hoi,
Als het kleintje 2 weken oud is, dan zou het al in de pennetjes moeten zitten.
Dan kan een kleintje prima alleen in het blok zitten hoor.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Havic2006

en als ge kleintje nog geen veertjes heeft, en alleen nog maar donsjes? kan het dan perfect alleen in de blok zitten?

(heb wel de indruk dat het kleintje heel slecht groeit...)

Groetjes

patty_dordtse valkjes

hallo,

word het wel gevoerd door de ouders voldoende?

kan je mss een foto plaatsen van het kleintje?
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Havic2006

Ik denk het wel. De krop zit toch altijd vol als ik ga kijken (of mss verteert het kleintje de zaadjes niet goed?...)

Ik ga morgen een foto trekken (zitten bij mijn vriend in de voliere, dus kan er geen foto van trekken...)

Heb hier ook een nestje zitten (kleintjes zijn ongeveer anderhalve week oud en zijn groter als dat van bij mijn vriend...)

Groetjes

Anke

Hoi,
Dus het probleem donsje zit bij je vriend in de voliere en heeft nog geen pennetjes?
Dan is een uur alleen wel lang hoor.
Het zou goed kunnen dat dat ook de reden is waarom het donsje achterloopt.
Als pa en ma het donsje niet warm houden gaat alle energie van het kleintje naar warm blijven.
Dan blijft er geen energie meer over om te groeien.
Groetjes Anke