7 mei 2025, 18:40:49

kleur ogen

Gestart door anthonie, 19 maart 2010, 11:21:26

« vorige - volgende »

anthonie

Hallo,

Ik heb de indruk dat er één valkparkietje hele donkere ogen heeft(normale kleur). Maar die andere twee hebben eerder lichtbruine ogen... Is dat wel normaal? En zoja, vanwaar dat verschil?

Greetz,
Anthonie

*Yvon

Hoi hoi

Over welke mutatie gaat dit ?  ::)

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

anthonie

Hallo,

lutino pop, wildkleur man(grijs) --> kan eventueel split zijn voor lutino, ik heb daar geen gegevens van.

Greetz,
Anthonie

anthonie

Hallo,

Die lichtbruine ogen zijn rode oogjes geworden. Ik mag waarschijnlijk veronderstellen dat de pa split is voor lutino, en dat er twee lutino babytjes zijn?

Greetz,
Anthonie

Anke

Hoi,
Een lutino donsje heeft rode oogjes.
Dat zie je ook al als de oogjes nog dicht zijn.
Een lutino is helemaal geel met rode ogen.

Hier een foto van donsjes die de oogjes nog niet open hebben.
Het verschil in kleur ogen is duidelijk te zien.
Het donsje op de voorgrond heeft zwarte ogen.
Het donsje daar achter heeft rode ogen en is dus een lutino :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

anthonie

Is het mogelijk dat je de foto vergeten hebt toe te voegen? Of zie ik het gewoon niet.

Er waren er inderdaad met geen zwart rond de ogen...Is waarschijnlijk datgene dat je bedoelt met dat je het ziet als hun ogen nog dicht zijn.

Greetz,
Anthonie

Anke

Hoi Anthonie,
Ik zie inderdaad dat de foto er niet staat ;D
Ik ga nog een poging doen :)

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

anthonie

21 maart 2010, 23:52:16 #7 Last Edit: 22 maart 2010, 14:13:51 by anthonie
Inderdaad, dit had ik al opgemerkt. Het zijn dus lutinootjes.

Vandaag voor de eerste keer de kleintjes eruit gehaald! De kleintjes eruit halen op zich was niet zo moeilijk. Het moeilijkste was nog dat bakje uit het broedhok krijgen, want dat plakte goed stevig vast! Maar het bakje kwam eruit, is weer volledig gepoetst(was goed nodig) en ik heb er weer wat houtvezels ingelegd.
Terwijl ze er eens uit waren heb ik een foto genomen van de kleintjes:

Greetz,
Anthonie

Anke

Hoi Anthonie,
Zo te zien heb je twee lutino's en een wildkleurtje :)
Groetjes Anke

anthonie

Hallo,

Ik zal ze vanaf nu elke dag uithalen zodat ze wennen aan mij, en ik aan hen. Ik zal ze dan ook af en toe eens wegen. Hoelang mag je ze maximum uithalen?

Greetz,
Anthonie

Anke

Hoi,
Ik zou beginnen met 5 minuutjes.
ze hebben namelijk nog geen veertjes of pennetjes om zich warm te houden.
Hoe meer pennetjes/ veertjes hoe langer je ze bij je kan houden.
Groetjes anke

anthonie

Oei,

vandaag zijn ze er toch een kwartiertje uit geweest. Eens ze eruit waren was het even wat sukkelen om dat bakje eruit te krijgen en schoon te maken. Maar vanaf morgen hoeft dat bakje er niet uit, en ga ik ze er 5 minuutjes uithalen.

Greetz,
Anthonie

Anke

Hoi Anthonie,
Het is ook wel afhankelijk van hoe warm het bij jou binnen is :)
Groetjes Anke

anthonie

Hallo,

Hierbinnen is het altijd 21 à 22°. Wat ik vreemd vond is dat de pa me ze gewoon liet vastnemen enzo. Hij zat beneden wat te eten, en zag dat ik ze eruit haalde. Maar hij deed gewoon verder met zijn eten. Hij heeft al altijd graag gegeten :P. Maar zal het toch rustig aandoen, en beginnen met ze 5 minuutjes uit te halen. Misschien wat over hun kuifje aaien? Eventjes wegen zodat ik dat ook kan bijhouden.

Greetz,
Anthonie

anthonie

Hallo,

Nog een vraagje he. Stel dat ik verhuis hier 120km vandaan. Dat is 1h30 rijden. Kan je dan die kleine spruitjes zo maar vervoeren? Laat je ze dan in het broedhok of neem ej ze best apart ergens in iets die ze warm houd en geef je ze af en toe eten?

Ik stel die vraag omdat ik momenteel werk zoek 120km hier vandaan waar mijn roots liggen, en ook waar ik vanaf dit moment altijd zal blijven. Ik kan ze daar dan ook een mooie toekomst geven. Ik heb al plannen om een voiliere te bouwen enzo.

Greetz,
Anthonie