9 mei 2025, 00:18:48

a new BEAUTIFUL cockie !!

Gestart door giovanni, 26 december 2003, 21:06:49

« vorige - volgende »

giovanni

26 december 2003, 21:06:49 Last Edit: 26 december 2003, 21:16:42 by giovanni
En ja hoor, ik heb een nieuwke erbij!! Ik moest vanmorgen met mijn vogeltjes naar de vogelzaak en daar ging men kijken welk geslacht het was, zoals ik al dacht waren het 2 mannetjes, dus mocht ik een wisselen. Doordat ik mijn wildkleur het liefst zag, heb ik dan maar beslist om mijn lutino in te wisselen, hoe erg ik het ook vond. Ik wou namelijk een koppeltje hebben, maar wist hun geslacht niet, jammer als je er dan gehecht aan raakt  :( Ik mocht ook maar 2 valkjes houden. Maar ja, ik werd zeer goed getroost door het nieuwkomertje, een sinnamon wildkleur. Het is een zeer tof vrouwtje en mijn Kuifke komt veel beter goed overeen met haar, dan met mijn lutino. Dit is een goed teken, geen vechters meer in mijn kooi dus. 'Ze' heeft nog geen naam gekregen, maar ik ben nog op zoek ernaar. Ze is al de kooi precies gewoon, want het is net of ze er al jaren in woont  :D ze trotseert de verticale tralies ook al, en zeggen dat ze uit een buitenvolière kwam  :). Jammer is wel dat bijna niemand mijn valkje graag ziet, iedereen was zot van de lutino, die ik weg deed, en nu vind iedereen het erg dat ik 2 lelijke heb :( Maar natuurlijk laat ik me niet doen hoor, door die      mensen-zonder-smaak! Wat denken ze wel mijn valkjes beginnen uitschelden voor lelijk! Ik vind ze prachtig en dat is wat telt, ik ben er dan ook ZEEEER blij mee!  :D
Ik zal binnenkort eens foto's op de site zetten van mijn valkjes :) En mijn nieuw valkje lijkt hier op:

En het ziet ernaar uit dat ik deze wél ga tam krijgen, want aangezien ze de kooi blijkbaar al gewoon was, kruipt ze al op mijn vinger en vind ze het nog tof ook :D

giovanni

En het is een Whoopie geworden  :D
Ik was namelijk aan het zoeken in de rubriek 'namen' en daar stond nou Whoopie tss. Ik dacht, ja mijn lievelingsactrice is Whoopie Goldberg, dus ja; Whoopie it is!! :D ;D :D ;D

tommy

hoi , wat gaaf dat je nu wel een koppeltje hebt laat maar weten wanneer je nakomelingen hebt ;)
groetjes annemieke

DeesDoos

hoi hoi,

wat leuk dat je er een nieuw valkje bij hebt :) ik heb ook een cinnamon en hij is echt super lief :) hopelijk ga je er nog veel plezier aan beleven!

groetjes Desire

andre28

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst van je valkje.
Alleen jammer dat je die ene weg hebt gedaan.

Nes

he Giovanni,

wat leuk dat je er eentje bij hebt. Mooie naam, Whoopie!
Lekker vrolijk. Zet je binnenkort nog een foto?
Ben wel nieuwsgierig!

Groetjes Nes.

giovanni

Hoi,
Ik heb gisteren al een 'paar' foto's getrokken, maar ik moet ze nog laten ontwikkelen; we hebben jammer genoeg nog geen nieuwe fotocamera  :( Maar ik zal proberen zo snel mogelijk nog het hele rolletje vol te krijgen, het zijn er 39(!) dus als je maar 2 vogels kunt fotograferen, probeer ik dan ook heel de familie hier te fotograferen als ze in een rare positie zitten, HILARISCH gewoon!! :D :D :D

En Whoopie amuseert zich rot in bij Kuifke  ;D En zo te zien is het ook een echte fluiter, heb er u 2 zitten, zo wie dus beweert dat popjes minder fluiten hebben dus ongelijk  :D. Ik probeer om zoveel mogelijk bij hun te zijn, nu het nog vakantie is, zodat ze mijn hand al zeker gewoon wordt. Ze zitten ook al dicht bij elkaar en telkens Kuifke verandert van plaats, hup, daar is Whoopie al weer :D; gelukkig aanvaardt Kuifke dat :) Ik denk wel dat er volgend jaar enkele nakomelingetjes zullen zijn ;)

Tara

Hoi Giovanni,

je valkjes zijn beide erg lief en mooi ;) Heb er maar veel plezier aan ;D

Ben benieuwd naar de foto's :P

giovanni

hello tara
heb de foto's al geplaatst op de site hoor, ze staan bij 'verhalen' en dan bij 'eindelijk (mislukte) foto's'. Ik vind ze wel niet zo duidelijk, maar het waren de meest heldere, van de rest kon je er geen kuif op herkennen :)