10 mei 2025, 06:41:29

Mag ik jullie voorstellen:

Gestart door Fiona, 12 december 2003, 22:18:03

« vorige - volgende »

Nietie

22 december 2003, 20:04:31 #15 Last Edit: 22 december 2003, 20:34:38 by Nietie
Hoi Banter,

Het gaat volgens mij best goed. Ze zijn alleen zo vreselijk stil. Ik denk dat Vanilla toch echt een man is, omdat hij tegen het wit aan zit op zijn rug. Kuifje die pikt soms met een open bekje naar Vanilla, maakt er een piep geluidje bij, raakt hem niet echt zo te zien. En Vanilla doet gewoon of hij het niet ziet, zo reageert hij. Gaat ook niet opzij ofzo.  :)
Wat ik wel heel raar vind is dat Kuifje weer onderin de kooi gaat zitten, in een hoekje, lijkt wel weer een soort nest aan het maken, terwijl hij toch echt een man is :-/
Ook is hij weer aan het schuren met zijn onderkant tegen zijn zitstokje en gaat dan met zijn bekje snel open en dicht.
Het laten wennen aan mijn hand gaat ook erg goed. Ik haal Kuifje er eerst uit, en die zet ik op zijn speeltoestelletje, en dan ga ik rustig met Vanilla aan de slag. Ook dan breekt er geen oorlog uit.
Weet je het lijkt wel een op een stelletje dat al 50 jaar bij elkaar is hihihihi...

Groetjes Nietie

Paul

Hoi Nietie,

Dat schuren over die stok en dat op de bodem zitten alsof ie aan het nestelen is komt me hier bekend voor hoor.
Dat doet hier ook een van de mannetjes en daar weet ik ook in elk geval zeker van dat het een man is :-)
Dan is ie in elk geval wel een beetje broeds lijkt me als ie dat doet.
Misschien komt ie erachter hoe het wel moet en heb je toch binnenkort een nestje :-)

Groetjes, Paul

Nietie

23 december 2003, 14:52:46 #17 Last Edit: 23 december 2003, 14:53:20 by Nietie
Hoi Paul,
Nou ik laat me gewoon verrassen, mis alleen dat gepraat van Kuifje  :-/ Geen goeiemorgen meer als ik mijn bed uit kom, en ik krijg geen kusjes meer  :-/ :D
Vanilla is nu ongeveer 13 weken, wanneer (als het toch een pop zou zijn) kunnen ze dan gaan euh... hihihi... eieren leggen?

Groetjes Nietie

Paul

Hoi Nietie,

Een valkje is geslachtsrijp na 8 a 9 maanden maar het beste is pas te kweken als ze 1,5 jaar zijn.
Vooral voor de popjes is het belangijk in verband met legnood.
Als een mannetje jonger is maakt dat minder uit alleen weten ze dan vaak nog niet hoe alles gedaan moet worden.
Ik heb zelf een nestje gehad met een popje van 2 jaar en een mannetje van 10 maanden en dat ging prima.

Groetjes, Paul

yentl

mooi beestje die loki, die ziet er erg lief uit  ;), nog veel plezier ermee!

groetjes,
Yent'l

tommy

wat een lief valkje heb je erbij
leuk hoor en laat het maar weten als je jongen hebt hihihi.
Groetjes Annemieke

Nietie

Jaaaaaaaaaaaa,

Hier is hij dan Vanilla !!!  :D :D :D
14 weekjes oud (zegt de dierenwinkel) en echt al behoorlijk tam.

Groetjes Nietie

Paul

Hoi Nietie,

Hij zit er echt op zijn gemak bij zo te zien :-)
Echt een schatje en hij ziet er goed uit.
Ik denk dat Vanilla wel aan je andere valkje zal wennen hoor dat is gewoon een kwestie van tijd.
Veel plezier met de kleine :-)

Groetjes, Paul