Hero & Jolly 7 eitjes EN WEER EEN MUTATIE VERRASSING!!!!

Gestart door Lorage, 12 maart 2010, 12:52:32

« vorige - volgende »

Lorage

Hoi Allemaal,

Al een hele tijd ben ik gek op valkparkieten. Drie jaar gelden kocht ik mijn eerste valkparkietman (wildkleur) in een dierenwinkel in Rijswijk. Bij sommige mensen gaat misschien nu al een bel rinkelen. Want ja het is de dierenwinkel die ook in KASSA was geweest. Toen ik Choco daar kocht wist ik dat nog niet. Hij is al na drie maanden dood gegaan. Volgens de dierenarts was het papegaaienziekte. Er kwamen snotbellen uit zijn neus en ogen. En was erg ziek. Ik heb hem 3 weken behandeld met voorgeschreven medicijnen maar het mocht niet baten. Op een gegeven moment was hij zo ziek dat hij van zijn stokje begon te vallen. Toen heb ik hem in laten slapen. Hij was heel traag geworden.
Toen wilde ik er nooit meer 1 uit de dierenwinkel.

Vorig jaar kreeg ik van mijn vriend een behoorlijk wilde valkparkiet man (wildkleur) uit de dierenwinkel :( Hij wist het niet en het was tenslotte voor mijn verjaardag. Ik was er wel blij mee.

Hij heet Hero en is nu inmiddels redelijk tam.Hij komt alleen niet bij je. Wel fluit hij gezellig terug. Omdat hij alleen was heb ik er een maand later nog eentje gekocht bij "De Bonte Parel".  Daar ben ik heel erg blij mee. Ik heb echt een superlief en behoorlijk nieuwsgierig popje gekocht.

De mutatie vind ik erg lastig. Ik ben me behoorlijk aan het inlezen maar ik vind het toch ingewikkeld. Ik zal het proberen. Ik denk dat het een cinnamon geparelde pop split witmasker is?!

Ik had in gedachte als ze 2 was een broedblok in de kooi te plaatsen. Zodat zij oud genoeg was en ik meer kennis had. Maar na heel wat gewip de afgelopen 3 weken heeft ze dan toch woensdag een eitje op de bodem gelegd. Ik dacht al dat ze zwanger was. (Zwanger?! ik weet de benaming voor vogels niet. Misschien broeds? Is een gokje) Ik heb het goed in de gaten gehouden want ze is nog jong en was bang voor legnood.
Inmiddels heb ik  toch maar een blok in de kooi geplaatst en voorzie ze van voldoende voedsel. Vanmorgen keek in het blok en zoals ik al verwachtte lag er een 2e eitje bij.
Nu is het dus maar afwachten. Schouwlampje en andere benodigdheden zijn in bestelling.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Leuk dat ik hier een dagboek bij kan houden. Is ook handig voor mezelf:)

Groetjes Laura ;D ;D ;D ???

Kimm

hoi laura,

leuk dat je een boekje bent begonnen :D
mooie valkjes heb je hoor!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Lorage

Dank je wel Kim.
Ja de valkenkoorts is bij mij aardig aangeslagen.
Maar dat komt omdat het zo erg leuk is :)

Groetjes!

amazingleeuwtje

Hoi Laura, leuk dat je een dagboekje bent begonnen..
Kijk uit de koorts slaat zo om in een virus en daar zijn geen medicijnen voor ;) ;)

*Manon*

Hoi hoi,

Leuk dat je een dagboekje begonnen bent, ik ga je zeker volgen  :D

Wat een vreselijk verhaal van je eerste valkje uit de dierenwinkel  :'(

Maar gelukkig gaat het met deze twee helemaal goed en zijn ze bezig met eitjes leggen.

Succes!

Groetjes Manon

Lorage

Morgen verwacht ik ei nummer 3. Ze broeden allebei nog niet. Overdag zijn ze wel regelmatig even te vinden in het broedhok maar dat is dan maar voor 3 minuten.
Ik hoop dat ze als ze alles hebben gelegd toch nog gaan broeden.
Die 2 eitjes die er nu liggen liggen nu wel al lange tijd koud. Is dat wel goed? Ik denk het niet. Ik heb wel gehoord van asynchroon en synchroon... maar goed ik vind het maar raar ;-)

Nog bedankt voor de leuke reacties! Ik ga morgen even jullie dagboeken bekijken :)

Groetjes Laura

Anke

Hoi,
Leuk dat je een dagboekje bent begonnen :)
Spannend hoor een eerste nestje.
Sommige valkjes gaan pas broeden als alle eitjes er liggen.
Dus maak je nog geen zorgen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lorage

16 maart 2010, 15:18:47 #7 Last Edit: 16 maart 2010, 15:21:34 by Lorage
Inmiddels is het vierde ook gelegd. Mannetje is de hele dag druk met broeden. Komt dus toch wel goed:)
Ik kan echt niet wachten tot er een ei gaat uit komen. Ik moet nog even geduld hebben :D

Anke

Hoi,
Leuk dat pa ook mee broedt.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lorage

21 maart 2010, 12:46:58 #9 Last Edit: 21 maart 2010, 12:57:03 by Lorage
Zo weer even geleden maar alles loopt nog volgens schema :)
Ze broeden allebei keurig. Hij overdag en zij 's nachts.
Ik heb nog even snel gekeken maar ik weet zeker dat ei 2, 3,  4 en 5 bevrucht zijn. Duidelijk aders en een rood vruchtje in het ei. De andere eieren ga ik niet meer schouwen want wil ze niet meer storen. Ze zijn namelijk nog jong en onervaren en ik wil niet dat ze van de leg raken ;)
Het eerste ei is duidelijik niet bevrucht. Zal ik dat laten liggen? of zal ik het weghalen. Er liggen al 6 eieren.... Maar goed ik weet niet hoe de andere kwekers dat meestal doen. Ik ga het nog wel even uitzoeken. Ik zou namelijk ook een nepeitje in de plaats kunnen leggen.
Maar goed als het allemaal zo goed blijft gaan dan verwacht ik dat het 1e ei (ei2) 30 maart uitkomt. :D

Groetjes!!

Anke

Hoi,
Fijn dat je valkjes het nu zo goed doen!!
Je zou het eitje kunnen vervangen voor een nep ei, dan gaat het in elk geval niet stuk.
Maar dat hoeft niet hoor.
Ik ben benieuwd wanneer je een donsje mag verwelkomen :)
Groetjes Anke

Lorage

Net even gekeken in het blok. maar liefst 7 eieren :o
Ze mag nu wel stoppen hoor  :o
Houden ze er ook eens mee op of blijft dit zo doorgaan  ;D

Anke

Hoi,
Als ik jou was zou ik de laatste eieren vlug vervangen voor nepeitjes.
Het is hun eerste nestje en zoveel jongen grootbrengen is voor een ervaren koppel al heel wat.
Groetjes Anke

☺ Pita ☺

Citaat van: Lorage op 23 maart 2010, 15:09:42
Net even gekeken in het blok. maar liefst 7 eieren :o
Ze mag nu wel stoppen hoor :o
Houden ze er ook eens mee op of blijft dit zo doorgaan ;D

Het zijn eigenlijk 6 valkjes want 1 was onbevrucht toch?
Dan zou ik die weghalen en het laatste eitje wel nepeitjes trug leggen
Want anders gaat ze weer leggen.
Enne sucses met je eerste nestje :D

Lorage

Ik had eer gister het eerste niet bevruchte ei al omgeruild met een nepei. Nu liggen er sowieso 5 bevruchte eieren. Het laatste ei is van gister.