Hero & Jolly 7 eitjes EN WEER EEN MUTATIE VERRASSING!!!!

Gestart door Lorage, 12 maart 2010, 12:52:32

« vorige - volgende »

Landiej

Pfoe dat is een flink nest inderdaad.
Spannend!

Dierenfreackske

Hoi, ik heb een nest van 9 donsjes, en heb er 2 verloren, met de rest gaat het priima hoor! Dus 7 donsjes van een nest van 9 vind ik al goed he ...de natuur is soms hard, maar ik lzeer er ook wel mee leven denk ik...moet ze hun gang laten gaan maar... ;D ;D vind 5 ook al genoeg hier...hihi veel succes alvast he ..grtjs. Ann

Lorage

24 maart 2010, 22:09:56 #17 Last Edit: 25 maart 2010, 00:23:01 by Lorage
Citaat van: Dierenfreackske op 24 maart 2010, 22:00:33
Hoi, ik heb een nest van 9 donsjes, en heb er 2 verloren, met de rest gaat het priima hoor! Dus 7 donsjes van een nest van 9 vind ik al goed he ...de natuur is soms hard, maar ik lzeer er ook wel mee leven denk ik...moet ze hun gang laten gaan maar... ;D ;D vind 5 ook al genoeg hier...hihi veel succes alvast he ..grtjs. Ann

Zooo dat zijn er  veel ! ;D
Ja ik weet dat er ook valkjes zijn die het niet redden. Maar dat zijn ook geen sterke valkjes. Ik houd het wel een beetje in de gaten maar de ouders zullen het toch zelf moeten doen.
En misschien is het laatste ei niet eens bevrucht. Zou niet slecht uitkomen  :)

Groetjes!

Kimm

succes met je nestje :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi .. ;) ;) alles goed hier ?? Grtjs. Ann

Lorage

Hoi hoi,

Ja alles gaat hier nog steeds goed. Ze zitten allebei in het blok dus het is wel stilletjes in de huiskamer.  :)

Groetjes

Lorage

Ouders:
Vader Wildkleur   
Moeder Cinnamon split voor Witmasker

Nageslacht:
Jonge man 50.0 % Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon}
50.0 % Wildkleur split voor {X2:Cinnamon}

Jonge pop 50.0 % Wildkleur split voor Witmasker
50.0 % Wildkleur

Zou dit zo kloppen zoals ik het heb gedaan? Betekent het dat er alleen maar kans is op wildkleur?

Groetjes Laura

Kimm

hoi laura,

dat komt ook uit mijn berekening. ook ik ben benieuwd of dit klopt ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

..Neline..

ik heb je een berichtje terug gestuurd!!  ;D ;D
Ik ga je dagboekje volgen  ;) ben benieuwd of pa nog splits heeft  ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Lorage

Nu hoop ik dus echt dat ie voor iets split is. Maar ik ga ervan uit dat het niet zo is. Ik heb er wel over nagedacht. Ik zou natuurlijk een vrouwtje uit het nest kunnen houden. En een ander mannetje bij kunnen kopen. Maar goed dat is nog wel ver vooruit.
Laat ik eerst maar even afwachten. En natuurlijk lekker van het nestje genieten dat we nu hebben!!

Groetjes!!

..Neline..

hoe gaat het hier met de eitjes en de valkjes?  ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Lorage

Hier weer een update over de stand van zaken  ;)

Helaas er zijn nog geen donsjes. Het laat nog op zich wachten :)
Volgens de berekening zou vandaag het derde ei moeten uitkomen. Maar omdat ze vanaf het derde ei pas zijn gaan broeden zal het misschien nog even duren. Het tweede ei is ook nog niet uit. Het eerste ei dat onbevrucht was heb ik eruit gehaald.
Wel weet ik dat van de 7 eitjes die ze hebben.. er 6 zijn bevrucht. De eerste dus niet.

Ik hoop dat er in ieder geval iets uit gaat komen.  ::)
Ik ben benieuwd  :)

Oh ja nog even wat foto's op de computer gezet. Zal wat erbij plaatsen !

Hero in het blok

Jolly

Nieuwsgierig?

Ik houd mijn man de hele dag in de gaten!

Dubbel Check

Saampjes op de foto

Groetjes Laura :D

Anke

Hoi,
Leuke foto's :)
Ik ben benieuwd wanneer de eitjes zullen uitkomen.
Is dit het eerste nestje van dit koppel?
6 donsjes is dan best veel hoor.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lorage

Hoi Anke,

Ja dit is hun eerste nest. Maar ook dat van mij  :o
Ja 6 is errug veel. Ik was van plan om de laatste twee te vervangen voor kunsteitjes maar die kwamen veelste laat binnen. Dus heb ik het maar zo gelaten.
Ik heb net nog even gekeken in het blok en zag dat er bij de eerste 3 eitjes een klein sterretje van scheurtjes.  ;D en 1 ei piept zelfs!!!
Sel nou dat het nog piept morgen en er nog niets is gebeurd zou ik iets kunnen doen om het te kunnen helpen. Ik snap dat ik de natuur zijn gang moet laten gaan maar ik dacht misschien aan een beetje nevel op het eitje?? Of is dat heel raar wat ik nu zeg?
Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven en anders laat ik het zo.

Groetjes Laura

Anke

Hoi Laura,
Joepie een piepei ;D ;D
Een donsje kan er wel 48 uur over doen om uit het eitje te komen.
Laat het maar lekker gaan allemaal.
Je mag het eitje NIET natspuiten.

Een donsje uit het ei helpen brengt een heel groot risico met zich mee.
Want een donsje is alleen levensvatbaar als het de eierdooier tot zich genomen heeft.
Helaas kan je dat niet zien.
Daarbij komt nog dat het ook voorkomt dat een donsje uiteindelijk niet geboren wordt omdat er iets niet goed is.

Dus eigenlijk wil ik je gewoon zeggen:
Laat het donsje maar zelf uit het ei komen :)
Spannend hoor je eerste donsje!!
Succes met wachten :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes