15 mei 2025, 03:59:09

Kelloggs Smacks

Gestart door Marcel, 24 december 2003, 15:36:53

« vorige - volgende »

Marcel

Ik eet zelf 's ochtends wel eens Cruesli, Cornflaks, Smacks enzo en omdat ik dat toch in huis heb en ze droog brood niet zo heel interessant vinden, dacht ik eraan om ze eens wat van dat spul te geven.

Ik heb gelezen dat cornflakes wel mogen maar niet teveel. Daarom heb ik twijfels over of Smacks en Cruesli mogen, vooral vanwege het suikergehalte. Gisteren gaf ik beide een klein smacks-stukje ( 1 korrel zegmaar). Omdat het naar honing ruikt en smaakt, beten ze er direct in. Als het niet slecht voor ze is, dan wil ik dat wel vaker geven.

Kan iemand zeggen wat van het ontbijt gebeuren wel of niet goed is, of algemener waar ik op moet letten (vet en suiker wellicht?)

Rene

Hi Marcel,
CitaatIk eet zelf 's ochtends wel eens Cruesli, Cornflaks, Smacks enzo en omdat ik dat toch in huis heb en ze droog brood niet zo heel interessant vinden, dacht ik eraan om ze eens wat van dat spul te geven

brood niet interessant? ?? wat een rare vogels, ze weten niet wat ze missen.;D  Bij mij zit er een die is stapel op vers brood, komt van veraf naar me toevliegen zodra het brood op de plank komt en begint er direct in te pikken; is ook absoluut niet bang van het snijdende broodmes; integendeel, als ik het sneetje waar die mee bezig is weg wil halen haalt ie uit en begint te pikken: het is van mij, het is van mij, afblijven baas! :D :D

CitaatIk heb gelezen dat cornflakes wel mogen maar niet teveel. Daarom heb ik twijfels over of Smacks en Cruesli mogen, vooral vanwege het suikergehalte. Gisteren gaf ik beide een klein smacks-stukje ( 1 korrel zegmaar). Omdat het naar honing ruikt en smaakt, beten ze er direct in. Als het niet slecht voor ze is, dan wil ik dat wel vaker geven.

Ik ken die smacks wel, gebruik ze af en toe op een schaaltje yoghurt. Valkjes vinden ze lekker, maar zoals je zegt: veel suiker. Ik denk niet dat er verder veel voedingstoffen inzitten. Daarom ben ik zeer terughoudend ermee, een enkel korreltje mogen ze wel hebben, maar dan houdt het op; suiker is en blijft een dikmaker,ook bij vogeltjes.

Groeten,

-- Rene

Paul

Hoi,

Suiker is op zicht niet zo heel slecht als het maar met mate is.
Bij zieke valkjes zegt de dierenarts altijd om druivenzuiker te geven en als je dat niet in huis hebt desnoods ook gewone suiker.
Als dat echt slecht was zei de dierenarts dat niet :-)

Groetjes, Paul

Marcel

Ja maar wat is "met mate" dan? Elke dag een stukje Cruesli dat bijvoorbeeld 25% suiker bevat, is dat met mate? Ik wil ook voorzichtig zijn maar volgens mij vinden ze het heel lekker...

Ik zal zo een stukje cruesli geven en zien wat ze ervan vinden. In de Cruesli fruit zitten ook stukjes gedroogd fruit dus misschien is het juist wel goed voor ze. Het is ook goed voor mensen en het is knabbelvoer dus wie weet is het juist goed.

Maar ik zal het rustig aan doen!

yentl

ik weet niet wat met mate is, maar ik geef ze af en toe cornflakes want daar zijn ze dol op!

groetjes Yent'l

ziralioness

Tja, met mate... Ik zou zo even uit het hoofd en met boerenverstand zeggen óm de twee dagen en soms eens een dagje niet. :) Zo word Ricky soms verwend met een hapje biscuit, speculaas of koekje. Dit echter niet te vaak, gewoon eens als het zo uitkomt.

Ricky geniet daar zó van dat ik het hem gewoon niet ga ontzeggen, zelfs al is het eigenlijk niet echt goed voor hem. Hij heeft er nog nooit iets van gekregen. Hij neemt ook altijd maar een klein hapje, maar laatst nam hij een grote snavel vol!  :D Hongerig zeker, de helft viel er echter zo weer uit...  :D Maar het heeft hem in elk geval nog nooit kwaamd gedaan. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Andrea

Hallo Marcel,

Mijn valkje hoeft alleen al mijn bord te zien en wordt gelijk een landinggsplaats voor haar.
Regelmatig duikt ze in mijn bord cornflakes/muesli e.d.
Dan ruikt ze weer lekker naar yoghurt
 :D
Ze krijgt af en toe weleens een stukje mee. En soms eist ze het dus zelf op.
Ik denk dat het belangrijkste is, als je maar niet te veel en te vaak geeft.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Rene

Hoi Marcel,

CitaatJa maar wat is "met mate" dan? Elke dag een stukje Cruesli dat bijvoorbeeld 25% suiker bevat, is dat met mate? Ik wil ook voorzichtig zijn maar volgens mij vinden ze het heel lekker...

Ja, de meeste mensen zijn ook dol op zoetigheid, maar daarom is het nog niet goed om van koekjes en gebak een hoofdmaaltijd te maken :D :D

Het belangrijkste is dat het extraatjes blijven, dat de valkjes hun maagje voor het grootste deel vullen met gewoon voedsel zoals zaadjes en groente. Zolang je dat in het oog houd, kan een stukje cruesli, cornflakes, smacks geen kwaad; verpulveren van dat soort dingen geeft valkjes de grootste lol ;D

Groetjes,

-- Rene