15 mei 2025, 13:54:35

beestjes in voeding

Gestart door bannanne, 1 januari 2004, 19:00:25

« vorige - volgende »

bannanne

hallo mensen allemaal ik heb voor nieuwjaar allerlei cadautjes gekregen voor mijn valkjes zoals een boekje over het gedrag enzo, strengen trosgierst maar ook een zak van 2.5 kilogram valkparkieten mengsel maar die mensen waren nog niet helemaal weg of ik zag beestjes in de zak zitten ik ben er niet echt gerust in en ik zelf durf het eigenlijk niet te geven maar mijn pa zei dat ik het maar een nachtje moest buitenleggen dat ze dan wel sterven van de koude en het kan dan geen kwaad meer, nu ligt het nog steeds buiten,
nu is mijn vraag : HET VOEREN OF NIET????

giovanni

uh, ik denk dat het beste is om het toch maar niet te geven hoor, zie dat er iets gebeurt met je valkjes :-/! Je weet maar nooit, ik zou het in ieder geval niet proberen.

Lique

Hoi,

Die beestjes zijn en soort kleine torretjes.
Je kan het voer idd buiten zetten, maar of ze allemaal weg zullen gaan, dat denk ik niet.
Beter is, naar de dierenwinkel, en het voer omruilen, tegen voer wat wel goed is.

groetjes lique

bannanne

maar het probleem is dat ik niet weet waar ze het gehaald heeft en zou het anders niet helpen om het een dag ofzo in de diepvriezer te stekken  ??? ik vind het maar zonde om zo het weg te doen hoor

Karin

Zijn het een soort larfjes ? Dan zijn het larfjes van een soort motje. Je ziet ze veel in zaadstokjes, maar ze kunnen ook in het voer zitten. Als het vol zit zou ik het weggooien, zitten er maar een paar in gooi het dan 24 uur in de vriezer. Dan kan het geen kwaad mee. Valkparkieten eten ook insecten. Dazzle jaagt op vliegjes  :D Als het torretjes zijn weet ik niet of het kwaad kan. En als je het niet weet altijd het zekere voor het onzekere en weggooien.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bannanne

ik dacht dat het soort torretjes waren, het zijn precies spinnetjes met kleine knijpers zoals van een kreeft( zie hieronder afbeelding van internet, het lijkt op dit maar veel kleiner 'tzijn precies zwarte rondzaadjes)
het ligt nu al twee dagen en nachten buiten in de koude
ik weet nog steeds niet wat ik ga doen ::)

Paul

Hoi Bannanne,

Zou jij zelf eten opeten waar dode torretjes in zitten?
Ik niet in elk geval en ik geef het mijn valkjes ook niet als ik niet zeker weet of het geen kwaad kan.
Ik heb ook wel eens last van die larfjes van die motjes in het voer en meestal zijn dat dan kleine hoeveelheden en die gooi ik dan gewoon weg.
Kan je niet aan die kennis waar je het voer van gehad hebt vragen waar het vandaan komt en dan naar die winkel gaan?

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

als het niet veel beestjes zijn, kan je het inderdaad voeren. teveel van ze is ook niet goed. ik geef mijn nachtegaal ook insectenpate, en daar eten de valkjes ook van, dus insecten eten ze in ieder geval.
als je ze toch insecten wil geven, dan liever buffalowormpjes of pinkies, al dan niet ingevroren

SDC:D

bannanne

nu ik nadenk erover ga ik het niet geven hoor, wel zonde van het eten maar mijn parkietjes gaan voor :-/ wat maar normaal is.
ik wil jullie danken voor de hulp en hieronder zie je nog een foto van pino, je kon er al eerder mee kennis maken onder de topic pino pino daar kikker je van op op op

molenaar

Hoi Bannanne,
De torren komen uit de maïs, meestal heeft het dan te lang gelegen in de winkel.
Ik zou het niet geven, die beesten zijn nogal hard.
Bovendien zijn ze ook gek op verschillende dingen die in de keuken staan, zoals maïzena.
Het is aan jou, ik zou alles weg gooien als je het niet terug kan brengen.
Groetjes Banter