10 mei 2024, 03:29:50

Mijn andere huisdiertjes 2012

Gestart door Saar, 2 maart 2010, 13:50:24

« vorige - volgende »

Saar

De jappen zitten bij de grote groep :D
1 popje had moeite met t vinden van de stok, dus ik heb ik ff moeten helpen.

Vandaag heb ik eindelijk gevonden wat ik min of meer zocht ;)
Allereerst heeft t kanariepopje een man ;D


En een heeeeeeeeeeeeeel mooi kietje... Was voor een volwassen popje gaan kijken... Maar toen ik deze zag was ik om :-[ Geslacht maakte me ineens niet meer uit...






T is echt een lieffie! Heeft al een poosje op m´n schouder geslapen enzo :-* kroelen.....  :D

Paula

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinsten!
Echt wel een mooi kietje! Wauw!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

mariejj


Saar

Citaat van: Paula op  6 november 2010, 20:20:36
Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinsten!
Echt wel een mooi kietje! Wauw!


Thnx Paula :D

Citaat van: mariejj op  6 november 2010, 20:30:08
Mooi!  ;D ;D



:D :D :D
Ik heb alleen t vermoeden dat t een mannetje is....
En als dat zo is, gaat de grote grijze die nu binnen zit, van t voorjaar zeker naar buiten. Ga ik kijken of ik nog zo'n mooi popje bij kan vinden. Kijken wat er dan uit komt rollen als t klikt ;)

Paula

Citaat van: Saar op  6 november 2010, 20:42:10
Ik heb alleen t vermoeden dat t een mannetje is....


Als ik dat neusdopje zo zie, zou ik dat ook zeggen ja ...
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

mariejj

Of naar mij toe brengen want ik zoek nog een bont mannetje   :P ;D

Je kanarie zwaait trouwens naar je op de foto  ;D

Saar

Citaat van: Paula op  6 november 2010, 21:25:28
Citaat van: Saar op  6 november 2010, 20:42:10
Ik heb alleen t vermoeden dat t een mannetje is....


Als ik dat neusdopje zo zie, zou ik dat ook zeggen ja ...


Ik heb t even vergeleken met Sjonnie, en die had ook een roze neus. ben er nu 99,9% zeker van dat t een mannetje is.
Achja maakt niet uit ;)

Citaat van: mariejj op  6 november 2010, 22:39:38
Of naar mij toe brengen want ik zoek nog een bont mannetje   :P ;D

Je kanarie zwaait trouwens naar je op de foto  ;D


Ja daaaaaaaaaaaaag! :P Er zat er nog wel eentje, maar die had meer zwart. Die vond ik niet zo denderent.... En er zaten nog 2 andere grasjes bij met beginnende schurftmijt.. :-X :-\
Zo zonde, maar dan loop ik er hard voorbij :-\. Weet wel wat ze er van kunnen genezen, maar ze blijven er gevoelig voor ::).

Is dat grasje in je handtekening het popje? Of heb je deze niet meer?

En pietje was vervelend :P Hij wilde weer wegspringen... Vandaar die zwaaiende poot ;D

mariejj

jammer  :P

Zal morgen wel even kijken of dat een man of pop is,,  ik heb hem nog wel zitten.  Is van dezelfde ouders als de helemaal witte en gele grasjes,  het blauwe ruggetje van deze zie je eigelijk niet echt meer want de witte veren vallen erover heen.  ;)

Saar

Citaat van: mariejj op  7 november 2010, 01:12:43
jammer  :P

Zal morgen wel even kijken of dat een man of pop is,,  ik heb hem nog wel zitten.  Is van dezelfde ouders als de helemaal witte en gele grasjes,  het blauwe ruggetje van deze zie je eigelijk niet echt meer want de witte veren vallen erover heen.  ;)


en en en en en? :P

mariejj

Ik weet het niet  :P  Hij/zij heeft nog geen duidelijk gekleurde neus (terwijl andere jonger zijn en wel al gekleurt zijn  ::))

Saar

Citaat van: mariejj op  8 november 2010, 09:27:36
Ik weet het niet  :P  Hij/zij heeft nog geen duidelijk gekleurde neus (terwijl andere jonger zijn en wel al gekleurt zijn  ::))



Ja wat heb ik daar nou aan?! :P ;D hihi!
Heb je een foto? Misschien kan ik er nog wat wijs uit worden ;)

Saar

Aangezien ik toch druk aan het updaten ben, zal ik hier ook maar een update plaatsen :D

Buiten:
De 6 rijstvogels doen het goed! Vorig jaar hadden er een paar grote moeite met de kou, maar dat lijkt nu mee te vallen gelukkig. Ik heb nu nog 3 witte rijstvogel, 2 wildkleur rijstvogels en het enige jong wat geboren is dit jaar, is een mooie grote gezonde isabel ( cinnamon ;)) man geworden :D

De 2 kanaries:
Het gele pietje doet het super :D Weinig over te vertellen.
De kuifkanarie heeft soms weer last van z'n luchtwegen. Wat het nou telkens is geen idee. En als hij eenmaal een poosje binnen zit is het weer over ::) Buiten wil ik dus geen kanaries meer. Het 'werkt' niet. Binnen nergens last van en buiten vaak de luchtwegen. Ik kijk het deze week weer even aan, en anders ga ik maar weer de VA bellen.

De duifjes:
De 2 diamantduifjes buiten doen het hartstikke goed :D Ben iedere dag heel blij als ik zie dat het mannetje nog leeft. Deze komt bij Veronica vandaan en is dus al hoogbejaard ;) Van het weekend moet ik het popje weer even uitvangen, de ondersnavel groeit namelijk door. Is een klusje van 2 minuutjes :) Puntje er af knippen, in model vijlen en ze kan er weer even tegenaan :D

De grasjes:
het regenboog mannetje ( vader van Stompie ):
Ik begin te merken dat hij echt oud wordt. Afgelopen zomer heeft ie geen bevruchte eitjes gehad. Of het nou aan het popje ligt of aan hem, geen flauw idee. Op dit moment is het een puinhoop door de rui.

het regenboog popje:
Ze is weer lekker druk en aan het ravotten. Vliegt vaag heel de voliere door. Wat dat betreft is het een kleine stuiterbal ;)

Oude albino popje:
Ook voor dit meisje geldt dat ik blij ben als ik haar 's morgens op stok zie zitten. Zij is minimaal 10 jaar oud en dat schijnt vrij oud te zijn voor popjes waarmee gekweekt is. Maar het is echt een baasje hoor. Geen enkele vogel pest haar, want die moeten dan echt maken dat ze weg komen!

Het lutino mannetje:
Deze is vaak bij het oude albino popje te vinden. Nadat zijn cinnamon poppetje dood is gegaan, heeft hij nooit meer een dametje voor zichzelf gehad ::) Hij liet andere mannen er met zijn meisje vandoor gaan... :-X Zit geen pit in dat beessie :P

Buffy ( groene pop gevonden door Ivy ;)):
Zij doet het naar omstandigheden ook goed. Ze heeft zich teveel gegeven tijdens de kweek en nu valt de rui erg zwaar. Maar zover ik kan zien heeft ze het ergste achter de rug.

Het groene mannetje:
Deze is nogsteeds helemaal flieft op Buffy. Zitten vaak bij elkaar. Hij kroelt haar, voert haar en beschermd haar tegen de irritante kinders ;D

Nu zullen velen van jullie denken: Kinders ??? waar heeft zij het over :P. Buffy heeft nog een nestje van 3 jonge grasjes gehad, en die zijn dus alle 3 nog bij mij. Het gaat om een albino popje, een 'complete stompie' en een kietje die lichtblauw is en grijze vleugeltjes heeft. Met de complete Stompie bedoel ik dus dat hij dezelfde kleur heeft, maar wel gewoon kan vliegen ;) en teentjes heeft :) Zal eens kijken of ik foto's kan maken van dit stelletje.

Zometeen een update van de vogeltjes binnen :)

Saar

Vogels binnen:
De grasjes
Het regenboog mannetje ( papa van Wilfred :P ;)):
Hij is helemaal flieft op zijn dochter ::) Kroelt met haar voert haar en volgt haar overal... Behalve dat merk ik ook wel dat hij last krijgt van zijn voetjes. Toen ik net met Chiel had, zou mijn moeder dus voor de grasjes zorgen. En toen ik thuis kwam, hadden de ouders van t mannetje al 24 uur geen nieuw water gehad en t flesje was leeg >:( >:( >:( en hij was net geboren.. Zijn broertje/zusje leefde al niet meer door de uitdroging :'( Maar ze was weer 'zielig'.... :-X (Zoals velen van jullie weten, wil ik niks meer met haar te maken hebben.. Dus als die laatste zin beetje raar overkomt... ;)) Dus als de sodemieter water gegeven en alsof dat nog niet erg genoeg was, had zijn mams ( voor de oude leden zal de naam misschien bekend voorkomen) Scooby een hersenbloeding gehad. Hij is wel volwassen geworden, maar groot niet. Op zijn goede dagen weegt hij 30 gram..... ipv 40 :-X Zegt wel genoeg denk ik.... Dus ik geniet iedere dag van hem en hoop maar dat hij niet teveel last krijgt van zijn voetjes. Z'n kleinte teentjes blijven namelijk wel eens achter de tralies hangen :-\
Hij heeft vermoedelijk dus iets van reuma... ALs het lekker warm is in hun kamertje en hij loopt op vlakke ondergronden heeft hij nergens last van. Maar zodra het kouder wordt, verkrampen zijn teentjes ook meer lijkt het wel. Ook dit goed in de gaten blijven houden en mocht het erger worden dan laat ik dit verder onderzoeken.

Willie ( wilfred het regenboogje ;)):
Dit dametje is groooooooooot! Heeft echt de bouw van haar mamsie meegekregen. Op dit moment is ze zwaar in de rui en daardoor vliegt ze moeilijk...  Hopelijk kan ze snel weer lekker fladderen :D

Het lichtblauwe grasje (popje):
Is een hele mooie meid geworden. Heel groot en stevig :)
Is heel lief en als ik haar met volle hand moet pakken zal ze me nooit bijten :D

Sjonnie ( blauwe man):
Och dit mannetje is zoooooooooo ontdeugend zodra hij uit de kooi is.... Grasjes plagen.... gerrit plagen, en op de tropenkooi gaan zitten terwijl hij weet dat t niet mag! nadat zijn lutino popje is doodgegaan, heeft hij zijn zitten gezet op het lichtblauw popje

Grijze Kiet ( kruizing engelse grasparkiet x gewone grasparkiet)
het is een leuk en mooi mannetje hoor, maar niet voor binnen :-\.
Ik twijfelde al om hem naar buiten te doen, maar nu hij voor onrust begint te zorgen weet ik het zeker. Hij zorgt namelijk vaak voor paniek omdat ie zo lomp is :-X

Bonte kietje:
Och het is zo'n leukerd! Als hij veel heeft gevlogen, en ik hem weer uit de lamellen heb gevist en bij me op bureau zet, komt hij al uit zichzelf op mijn hand zitten :o Kroelen kan ie dan ook geen genoeg van krijgen :D Hij zat van de week al lekker in m'n nek te slapen! Heb er absoluut geen spijt van dat ik deze kleine heb gekocht ;)

De 2 kanaries:
De 'kromme' dame doet het goed. Ze mist wel gezelschap, maar die zit even apart ;) Het witte kanarie pietje doet het ook prima :D Als ik van het weekend geen rare ontlasting o.i.d. heb gevonden, gaat ie bij de groep.

De 2 duifjes:
het gaat prima met ze! Ook het vrouwtje met de halve vleugel redt zich goed in de kamervoliere :) Het enige wat niet zo fraai is, is dat meneer duif nou niet meer weet of ie een kwartel is of een duif.... Loopt mevrouw duif hard weg, gaat ie een kwartel versieren.... en wat doet die dan... Die trekt zonder pardon een kontveer eruit :-X Hij slaapt ook vaak tussen de 3 dames ::) Dus op dit moment ziet hij er uit als een mislukte kwartel :-[ ;D

De 3 kwarteldames:
Ik dacht eindelijk iemand gevonden te hebben.... Laat die persoon niks meer van zich horen >:( Het zijn nogal moeilijke beessies die 3... Ze eten te weinig grit, sepia en maagkiezel, met t gevolg dat ze legnood hebben. Met calcilux is dat goed op lossen, maar zie maar eens iemand te vinden die dat ook wilt doen :-\

De bandvinkjes.
Die koppel is ook heel hecht. Zal er alleen niet meer mee kweken. Het popje is namelijk al op  :-\ Vorige eigenaar heeft haar helemaal uitgeput :( Dus die mogen gewoon mooi zijn en fluiten ;)

De gordelgrasvinkjes:
Deze 2 zijn echt mooi groot geworden. Helaas zijn het 2 popjes, maar dan mogen ze ook gewoon mooi doen ;)

het koppeltje biekjes:
Dit stelletje begint echt te koppelen. Elkaar roepen, volgen, naast elkaar slapen enz. Ik ga me eens verdiepen in het kweken van mozambiquejes... Schijnt niet makkelijk te zijn, maar dat lees ik dan wel tegen die tijd ;)

het kneuzen biqueje:
Het meisje lijkt toch enigzins weer op te knappen. Van de week liep ze op de grond in te vogelkamer :o Had het deurtje open laten staan, is ze eruit gesprongen... :P Ja zie zo'n priegelbeestje maar eens te pakken te krijgen ;D Als de kwartels weg zijn, wil ik kijken hoe ze het doet in de voliere. En nog belangrijker: wordt ze nog geaccepteerd door de andere 2 :-\ We zullen het zien.

De 6 zebravinkjes:
ze zijn een beetje broeds. Lopen telkens met houtsnippertjes te slepen. Van het voorjaar heb ik toen 1 jong popje gehouden, maar die terut ;) trekt nu overal de veren uit >:( De zebravinken zijn niet veilig en ze begint nu ook aan de jappen :-X Moet ze vooral mee doorgaan, gaat ze apart en als ik haar terug zet en ze begint weer, zal ze moeten verhuizen :-\

De 18 jappies:
Ze doen het super! Ondanks de kale plekjes die sommige hebben. Fluiten, spelen en wippen wat af :o De 4 nieuwe jappies hebben inmiddels ook hun plekje gevonden. Het grijze popje werd meteen besprongen door een andere jap. Het arme beest wist niet waar ze het zoeken moest :-[ Maar ze hebben nu wel hun plekje gevonden.

Hamster Annie:
Het meisje is alweer ruim 1 jaar bij mij. Paar weken terug schrok ik me rot.... Zat ze helemaal onder t bloed :-X had die troela d'r oor open gekrabt... Voor de rest is ze lekker actief en sjeest d'r hele kooi door... En onder begeleiding mag ze van onze slaapkamer naar de vogelkamer terug lopen... Gaat ze vogelzaadjes stofzuigen ;) T blijft lachwekkend hoor.... Een hamster die op volle snelheid over t laminaat sjeest ;D

De caafjes:
De 4 dames doen het ook goed. Daar valt op dit moment weinig over te vertellen :)

Zo, zijn jullie hier ook weer bij :)

Saar

Sinds vanavond heeft Saffie ( de zwart witte caaf ) buikpijn :-\
Vanmiddag heeft ze nog gegeten maar haar tomaatje liet ze net liggen en ook de andijvie wilde ze niet. Heeft ze morgen nog buikpijn, dan maar naar de da. Hopelijk is het morgen beter... We zullen t zien.

Saar

Saffie heeft vanmorgen wel gegeten.
Je ziet nog wel dat ze zich niet lekker voelt, maar ze ziet er een heel stuk beter uit dan gisteravond.