28 maart 2024, 23:03:56

Mijn andere huisdiertjes 2012

Gestart door Saar, 2 maart 2010, 13:50:24

« vorige - volgende »

Saar


cals

Groetjes van Carla

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Esther*

ach, sterkte
dit grasje had natuurlijk een speciale betekenis voor je.

gr Esther

Cherro

Ach dat meen je niet?! :( Wat sneu :(

Heel veel sterkte! :-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

mariejj

Beetje laat maar wat jammer van Willie, Saar.   :(

Over dat eitjes leggen zonder blok: hier heeft een grasparkiet dat ook gedaan.  ;)

Hoe gaat het nou verder met de vogels?

Saar

Dank jullie wel voor de sterkte wensen :-*
Mis die gekke trien nog steeds...

@ Mariejj: Eitjes leggen zonder blok hebben ze hier nog nooit gedaan... Zij is/was de eerste ::)
Met de andere voogs gaat het goed. Maar... Ik heb wel besloten dat er een paar tropen weg gaan... :-\ Meneer de bandvink, de kwartel en de 2 gordelgrasvinken hebben echt meer vliegruimte nodig. Naar de buitenvoliere is geen optie, daar wil ik uiteindelijk alleen maar valkjes en grasjes in hebben. Er is nu een mailtje naar iemand die al eerder zebravinkjes heeft gekocht, en als ze wil mag ze ook een koppel zebravinkjes meenemen. In de kamervoliere wil ik uiteindelijk alleen jappies hebben :) Maar de kanaries, koppeltje kanaries en koppeltje duifjes mogen gewoon blijven :)

Saar

Er zijn inmiddels al wat dingen verandert...
De kwartel is verhuisd naar een buitenvoliere.
Het is echt heel rustig nu in de kooi. De duiven krijgen voor het eerst sinds maanden weer een mooie kont... Hoef never nooit meer kwartels!

Meneer de bandvink is naar de vogelhemel vertrokken..
Hij lag ineens dood op de grond ::)

De gordelgrasvinkjes staan inmiddels op marktplaats.
M'n japanse meeuwtjes hebben veel kale nekjes en de kans is groot dat zij het doen. Kwam een site tegen waarop stond dat ze de jappies vaak pesten en plukken :-\

1 koppeltje zebravinkjes mag ook verhuizen. Het gaat om een lichtbruin vrouwtje en een bont mannetje. Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het graag anders zet ik ze op marktplaats...

Het mozambique sijsje wat apart zat, is weer heel erg achteruit gegaan. Haar heb ik afgelopen vrijdag in laten slapen.

Nijno is inmiddels 'klootloos' en voor hem heb ik een meisje in huis gehaald. Zij heet Nina. Tot nu toe ziet hij haar als een indringer die 'al zijn aandacht inpikt'. Voor nina ga ik even een afspraak maken, dan krijgt ze d'r inentingen :)

Het grasje wat zo ziek is geweest door de giardia, is vrijdag meegeweest naar Bastiaansen. Hij vond hem te dik.... Heb maar niet gezegd dat hij normaal nog wat steviger is :-X Hij gaat waarschijnlijk van het weekend weer naar buiten samen met de grijze kruising parkiet. De grijze parkiet versiert m'n blauw/wit bonte man >:( en dat is natuurlijk niet de bedoeling... Hij gaat buiten maar achter de mannen aan ;)

Het lutino grasparkietje heb ik zondag naar binnen gehaald.. Zat met een kromme rug en was heel sloom. Binnen bleek dat ie buikpijn had en een beetje aan de diarree was. Dat is nu ook zo goed als over. Ook hij gaat van het weekend weer naar buiten.

Annie de hammie blijft af en toe last houden van d'r oortje.
het oor maakt teveel oorsmeer aan en dat jeukt soms. Ik maak nu het oortje schoon als het nodig is, en in het ergste geval druppel ik het ook weer. Maar dat druppelen heb ik de laatste weken al niet meer hoeven doen :) Verder heeft ze er weinig last van, dus laat maar lekker huppelen :)

Zo, zijn jullie weer op de hoogte :)

Saar

De gordelgrasvinken zijn als t goed is onder de pannen.
De bonte zebravink is straks alleen over... Het popje heeft een hersenbloeding of een tia gehad. Kan niet meer vliegen... Ze kon gisteren nog wel eten en drinken, maar vanmorgen was ze er slechter aan toe... Hoop maar dat ze straks is gaan hemelen als ik thuis kom, anders laat ik Chiel haar uit d'r lijden verlossen... Is misschien hard maar dit is ook geen leventje voor d'r... :-\

Saar

ik zal binnenkort eens een update schrijven of een nieuw boekje beginnen.... veel grasjes er bij en er zijn inmiddels ook een paar vogeltjes dood...

Inge88

Wauw wat een vogelparadijs bij jou. Wat heb je veel soorten :-) Mooi hoor. Straks met je nieuwe huis meer ruimte?

Saar

Heey Inge!
Als t goed is wel :) We moeten even kijken hoe we t allemaal precies willen doen ( alleen voliere in de schuur, of als de buren t goed vinden ook een buitenvluchtje er bij). Het kweken zal ik in ieder  geval wel weer op kunnen pakken zoals ik het wil: koppeltjes apart :)

En ik hoop m'n jappies ook weer mooi in de veren te krijgen..
Ze plukken elkaar dus waarschijnlijk toch te weinig rust op dit moment :-\ Komt wel weer goed ;)