18 juli 2025, 02:35:59

~* Tailey and friends *~

Gestart door Zyra, 1 maart 2010, 03:30:14

« vorige - volgende »

Zyra

ik baal er zo van :'(

Dacht ik eergisteren dat het goed ging, gaat het nu weer zo slecht.

De kleintjes kregen nu eindelijk pennetjes op hun vleugeltjes en er zat allemaal bloed aan, of te wel, ze worden geplukt en ik vermoed dat Yara dit doet. Tailey heb ik nog nooit zien plukken en dit is haar 3de nestje als ik het even uit mijn hoofd vertel.

Tailey is ook de enigste die ik zie voeren, pappa Yara zit er alleen maar bij. Daarom heb ik nu besloten Yara terug ind e voliere te doen en Tailey het alleen te laten proberen. Tailey heeft eerder jongen alleen groot gebracht en dit ging prima. Ik hou het natuurlijk wel extra goed in de gaten en pap bij als dat nodig is.

Ik heb ook besloten om de jongen 1 a 2 keer daags te gaan pappen, dit ligt er een beetje aan of ze savonds hun krop vol hebben of niet. Ze komen maar niet goed aan, ze zitten nu alle drie rond de 30 gram terwijl dit al veel meer had moeten wezen. het enige nadeel is dat er iets fout lijkt te gaan tijdens het pappen. De jongen slikken hun pap weg met lucht waardoor de kropjes dus een behoorlijke hoeveelheid lucht bevatten. Ik heb net 1 ml verdeeld aan de kleintjes, meer kreeg ik er niet in en TY4 kreeg het meeste binnen maar ook het meeste lucht  :'(

Ik baal er echt verschrikkelijk van en slaap snachts niet goed hierdoor waardoor ik ook nog eens erg humeurig ben.

En als je dan smorgens beneden komt en je vindt je pyrrhura half kaal dan barst je in tranen uit, wat hebbend ie vogels van mij toch? wat doe ik fout waardoor het allemaal zo slecht gaat :(

Ik heb mn pyrrhura nu dus ook weer terug de voliere in gedaan. Hij is vorige week naar de huiskamer verhuisd omdat hij erg tam is. Nu dat ik weer wat rust en ruimte kreeg wilde ik hem graag weer in de huiskamer hebben en overdag lekker los wanneer de kat buiten is, nou dit werkt dus ook niet dus ook terug de voliere in gegaan in de hoop dat ie stopt met zichzelf plukken. Naar speeltjes kijkt ie niet om dus heb hoop dat het komt omdat ie alleen zat.

2 weken terug een dood grasparkietje, uitgerekent degene waar ik het meest trots op was, mn gele met witte wangetjes :(

Zit er even helemaal doorheen en ook even geen zin om foto's te maken.

Sorry maar dit moest er even uit :'(

*Yvon

Hoi hoi

He wat jammer dat niet alles soepeltjes verloopt.  :-\
Maar als je het zo met de donsjes op kan lossen is het ook goed.  :)
Al zie je natuurlijk graag dat het ouderkoppel het gewoon zelf en goed doen.

Maar is het niet te koud om je pyrrhura naar buiten te doen.
Lijkt me een beetje teveel temperatuursverschil.  ::)

Tja,helaas gaat niet altijd alles zo als we zouden willen......  :-\

Hou je taai !!  ;)

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Dees,
Tja kweken is soms teleurstellingen verwerken...
Gelukkig kan je de kleintjes helpen door bij te pappen.
Ik heb dat ook wel eens gedaan bij koppeltjes die erg laat begonnen met voeren.
Dan kregen de kleintjes van mij alvast de vroege ochtendvoeding :)

Kop op hoor meid, het gaat vast allemaal goed komen!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi hoi, succes met pappen hoor, komt vast goed, duim mee hoor! Grtjs Ann

Caroline

Hè, balen dat het niet lekker gaat met je nestje.  :-\

Hopelijk kun je de jongen erdoor heen trekken.

Ik duim voor je, sterkte.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Dank jullie wel voor de op-peppende berichtjes.

Zonet wilde ik gaan pappen, en de kropjes waren mooi vol, Tailey zat in het blok en toen ik ze op de weegschaal zette heb ik ze een paar keer opnieuw erop gezet..

Vanmiddag gaf de weegschaal bij allemaal tussen de 29 en de 33 aan en nu 38, 36  en 33 :o Ze zijn in die paar uurtjes dus 5 gram aangekomen zo ongeveer! ik heb ze nu alle drie opnieuw een ring omgedaan.

Ik snap eerlijk gezegt niet hoe er nu ineens zo'n verbetering kan wezen in die paar uurtjes tijd. Aan de weegschaal lijkt het me niet te kunnen liggen gezien die nog geen 2 weken oud is en ik hem alleen heb gebruikt voor de donsjes.

Merk wel dat Tailey nu veel rustiger is nu Yara uit de broedkooi is en dat ze ook veel meer zit te eten van het eivoer en universeelvoer. Yara zat haar steeds bij die bakjes weg te jagen, maar had haar toch zien eten eruit dus dacht dat dat wel goed zat, maar schijnbaar dus niet, want nu zie ik duidelijk meer ei en universeel voer in de kropjes zitten. Brood had ik er voor vanavond al uitgehaald dus dit krijgt ze morgen ochtend vroeg weer. Vanavond dus toch nog even het pappen uitstellen en morgen even aankijken..

Hier toch nog wat foto's van de kleintjes, zouden jullie willen latenw eten hoe jullie ze eruit vinden zien? Dat ze een achterstand hebben is wel duidelijk, maar zie toch wel verandering en als ik nu ook het blok naar voren haal om te kijken schieten ze gelijk omhoog met hun koppies om vollop te blazen. Eerder gaven ze dit al aardig snel op en werd het rustig, maar nu zitten ze continue te blazen en te bedelen.. snap er niks van ???

TY3

TY3 zijn kapotte pennetjes >:( (bij de andere kun je het ook wel zien, maar TY3 is het ergste er aan toe)

TY4

TY5

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Zyra

Vandaag visite gehad en dus weinig tijd gehad voor de kleintjes.

De 2 kleinste waren toch hun ringetje weer verloren, maar heb hem er toch weer omheen gedaan, zij wogen vanavond plus minus 36 gram.

De oudste had het ringetje nog om en groeit als kool, zo ook in gewicht 43 gram vanavond :D

Ik pap de kleintjes tot nu toe niet bij, ik kijk het morgen nog even aan, maar als het zo blijft denk ik dat ik alleen TY4 hoef bij te pappen, hij groeit niet hard genoeg mee. :(

Morgen rond het middag uur weer wegen, mocht ie weer rond de 36 gram zitten krijgt ie gelijk pap, als ie toch wat is aangekomen kijk ik het weer even aan tot morgen avond. Op dit moment maak ik me alleen nog erge zorgen om hem, de andere 2 groeien wel goed al zou TY5 natuurlijk ook wel wat zwaarder mogen, maar ze hebben helaas die achterstand, en omdat het pappen niet lekker gaat bij ze (ze happen lucht mee naar binnen) pap ik ze liever niet, maar wil ze ook niet laten lijden....

Morgen zal er weer een update komen met foto's, hier ben ik helemaal niet aan toe gekomen met de visite ;)

Ga nu snel de rommel opruimen, afwassen en een wasje draaien, want ook daar loop ik mee achter :-[

Groetjes Dees

amazingleeuwtje

Hoi Dees,
Ik wil je bedanken voor jou lieve berichtje wat betreft Pheebizzy.
Lees dat het bij jou ook niet soepel ging met de donsjes, maar nu gelukkig weer wel. Heerlijke foto's ik kom zeker terug om jou kleintjes te volgen..

Groetjes Sylvia

Zyra

Allereerst wil ik even mijn excusses aanbieden aan Yvon, Ik zag dat ik over een vraag van je heen had gelezen en dus niet had beantwoord. Je vroeg namelijk of het niet te koud was om mijn pyrrhura (frodo) naar buiten te doen.

Mijn voliere staat binnen in de bijkeuken, Dit is in Marken naar binnen verhuisd omdat ik geen binnen hok had en dit ook niet kon realiseren voordat de winter zou beginnen. Met de verhuizing is hij ook naar binnen gegaan omdat het nog steeds winter was natuurlijk, en omdat de woningbouw hier al afdakjes en vloeren heeft buiten in de tuinen van deze woningtypes is het heel gemakkelijk om hier een buiten voliere te realiseren. Hierdoor hebben we besloten om zodra het financieel kan de buiten voliere opnieuw te gaan bouwen en de voliere die ik nu heb gewoon binnen te laten staan als nachthok. De buiten voliere wordt dan 2,5 x 1,5 meter overdekt en wel en het binnenhok is en blijft 2 x 1 meter.

Frodo is dus gewoon nog binnen, maar niet meer alleen in een normale kooi. Sinds hij weer terug is in de voliere is hij gestopt met plukken, helaas voor mij dat het geen huiskamer vogeltje is ;)

Dan nu TY'tjes.

Het gaat redelijk, De oudste twee lopen nog steeds erg achter terwijl de jongste het blok uit rijst!

Hierdoor heb ik ook ergens een fout gemaakt. Of bij het ringen, OF bij mijn updatetjes hier op het forum en dus ook in ZooEasy.

Vanavond bij het wegen keek ik op de ringetjes die ze nu allemaal netjes om het pootje houden, 5 dagen te laat helaas, maar beter laat dan nooit. Hierdoor kwam ik erachter dat:

ring 1 = TY3 (normaal gesproken) 39 gram weegt
ring 2 = TY4 (normaal gesproken) 38 gram weegt
ring 3 = TY5 (normaal gesproken) 50 gram weegt.

Jullie zien heb denk ik al, maar laat ik het toch even uitleggen..

TY5 is de jongste van het stel, 2 dagen later geboren als TY3 en 4. Toch weegt hij/zij het zwaarste als ik naar de ring nummers kijk.

Nu kan het volgende gebeurt zijn.

Tijdens het ringen heb ik met vergist in de witte donsjes (TY4 is zeker weten goed geringd, dit was het 2de jong dat geboren werd met als enigste een gele dons) en heb ik dus hier op het forum ook ergens de donsjes om gewisseld kwa naam.

OF

De ringen kloppen wel en dan hebben de twee oudste dus de grootste achterstand gekregen door het rare voeder gedrag van paps en mams. en heb ik de gewichten ergens in mijn boekje om gewisseld kwa gewicht.

Als ik kijk naar mijn vorige updatetjes denk ik dat ik de ringen wel goed heb geplaatst en dat de grootste 2 gewoon de zwaarste klap hebben gekregen van het voeder gedrag van hun ouders.

Dit is als ik er over na denk ook wel logisch, want hoe ouder ze worden hoe meer ze eten, maar ze kregen niet meer als dat wat ze kregen, waar de oudste 2 dus veel te weinig aan hadden maar de jongste wel genoeg.

Als ik er naast zit hoor ik dit natuurlijk erg graag.

Vanmiddag heb ik ze alle 3 gevoerd. Tailey red het toch niet helemaal alleen en pap ze dus zo af en toe wat bij, niet te veel omdat het nog steeds niet goed lukt met pappen, ze blijven lucht mee naar binnen slikken :'(

Hier wat foto's die vanmiddag gemaakt zijn.

TY4

TY3 of 5

TY3 of 5

En vanavond na het opnieuw wegen (zelfde tijd als gisteren)

TY4

TY3 of 5

TY3 of 5 (had geen zin om op de foto te gaan vandaag)

Samen in de kom

Groetjes Dees

*Esther*

Hey,

De jongen zullen inmiddels al een stuk groter zijn.
Foto's!! :)

gr Esther

Caroline

Hihihi!!!!  ;D ;D

Dees begint altijd heel enthousiast aan een dagboekje maar maakt ze nooit af.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Citaat van: Caroline op  1 april 2010, 21:38:00
Hihihi!!!!  ;D ;D

Dees begint altijd heel enthousiast aan een dagboekje maar maakt ze nooit af.  :P

hihihi ik trek haar er nu zo bij hoor.
even een blokje om en ik heb d'r. ;D

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*