3 mei 2025, 14:22:37

~* Tailey and friends *~

Gestart door Zyra, 1 maart 2010, 03:30:14

« vorige - volgende »

*Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Zyra

Poosje niet geweest, ondanks dat ik niet werk heb ik het erg druk.

De jongen zijn inderdaad een stuk groter en ook al meer in de veren Esther ;)
ennuhh ik heb je niet gezien hoor :P vandaag nog folders bij je door de bus gegooid maar niemand die naar buiten kwam en me aan mijn oor mee trok om eens even mn dagboekje bij te werken.

Sorry Caroline, wil echt wel boekje afmaken, maar door al die drukte gewoon geen tijd en als ik savonds laat thuis kom dan heb ik er gewoon de puf niet meer voor. :-[

Ik ben er achter gekomen dat Tailey plukte en niet Yara zoals ik de hele tijd dacht. Doordat ik het zo druk had heb ik Yara al snel weer bij Tailey gezet, Tailey redde het niet in haar eentje en ik kon te weinig bij pappen waardoor het ook weer niet goed ging. Ik had dus besloten om Yara weer terug te zetten in de hoop dat het plukken niet erger zou worden.

Op 6-4 vloog TY5 uit en op 9-4 heb ik TY3 en TY4 uit het blok gehaald. TY5 werd namelijk niet meer geplukt en zag dat als uitkomst in het pluk gedrag. TY3 en TY4 waren op die dag trouwens precies 5 weken oud en ze konden dus al makkelijk uit het blok, alleen vonden hun het wel lekker in het blok.
De paar dagen die daarop volgden werden ze niet geplukt, maar Tailey had op 9-4 alweer een eitje gelegd en op 10-4 de tweede, na dit tweede eitje begon het plukken weer en wel zo erg dat TY3 een hele paarse plek op zijn koppie heeft :(

Vanmiddag heb ik besloten om de jongen apart te zetten in de huiskamer. Ik zal ze dus nog 1 a 2 maal daags moeten pappen wat me wel gaat lukken. Hierdoor zullen de veertjes weer mooi aangroeien en hoop ik dat ze volledig in de veren zitten wanneer ze zelfstandig zijn en mogen verhuizen.

Ik heb door alle drukte niet eens de gewichten steeds opgeschreven, ondanks dat ik ze wel elke dag heb gewogen om de gewichtjes in de gaten te houden. Met een paar rot dagen ertussen zijn ze nu op een redelijk mooi gewicht. Ze hebben alle 3 al een keer 98 gram gewogen, maar sinds ze daadwerkelijk vliegen vallen ze weer wat af wat logisch is natuurlijk.

hier de gewichten van vanavond alle 3 gewogen met een lege krop

TY3 - 89 gram
TY4 - 88 gram
TY5 - 91 gram

TY4 woog na het pappen 95 gram wat ik toch wel mooi vindt ondanks de achterstand die bij hem/haar het grootste was.

Hier de foto's van vanavond en ook even 1 foto van Rox en Dex die vanavond even de jongen gezeldschap mochten houden na het losvliegen.

TY3

TY4

TY5

Saampjes (let op het koppie van TY3 die in het midden zit)

Rox en Dex na het los vliegen en snoepen van de macaroni

Anke

Hoi,
Wat een lieve foto's van de kale kipjes.
Arm kleintje met zijn blauwe plek.
Succes met pappen!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Agossie arme kleintjes :'(

*Yvon

Hoi hoi

Ondanks dat ze zo toegetakeld zijn  :-\ ,kan je wel zien dat het mooie valkjes worden.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Agossie wat worden ze toegetakeld.  :'(

Sterkte ermee.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

Hoi Dees..

Ik zie net dat jij ook weer een boekje bent begonnen..

wat een kale kippetjes..gossie  ik heb ook zo'n plukkende moeder ertussen dat is balen maar als ze eenmaal weer in de veertjes zitten ben je het zo vergeten.

ik blijf jou ook weer volgen.

groetjes Gerdy

*Esther*

Hoe gaat het met de TY-tjes?

gr Esther

Zyra

Hoi allemaal

hier gaat het allemaal niet zo best.. Ik type dit berichtje dan ook via mijn iphone.. ik ben afgelopen nacht opgenomen in het zieken met een astma aanval en longontsteking.

De valkjes maken het wel allemaal prima, ty4 en ty5 zijn inmiddels verkocht. Ty3, dex en rox zitten nog in de papegaaien kooi in de huiskamer waar ze zich uitstekend vermaken.. Ze mochten elke dag gewoon lekker los enzo maar dat zal nu wel even balen zijn voir ze gezien ik in het ziekenhuis lig en kim aan het werk is.. Veel los zullen ze dus ook niet gaan zolang als ik hier lig..

Angel en Bandit hebben 2 jongen gekregen en 2 eitjes zijn helaas niet optijd uit hun ei kunnen kruipen.. Waarschijnlijk een te harde eischil en dat terwijl ik geen extra kalk ofzo heb gegeven..
Beide donsjes zijn geel met zwarte oogjes. Ben erg benieuwd wat er uit gaatkomen gezien er volgens de berekening alleen opaline en lutino uit kan komen.. Verder zit tailey en yara op onbevruchte eitjes te broeden en zullen ze straks terug de voliere in gaan.. De andere 2 koppels die in de broedkooien zitten hebben noog
geen intresse in de blokken waarschijnlijk nog gewoon te vroeg in het jaar.. We hebben geduld gelukkig.

Ik ga nu even naar de hal
want mn ouders komen buiten bezoek uur langs en mogen dan niet op
de afdeling.. Zodra er weer nieuws is laat ik het jullie natuurlijk weten

groetjes dees

*Esther*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Dees,
He bah wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt.
Heel veel beterschap!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

heel veel beterschap desiree.
ik hoop dat je gauw weer naar huis mag.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Dees,

heel veel beterschap meis..

gr gerdy

Zyra

Dank jullie wel allemaal!

Inmiddels weer helemaal beter en het gaat zelfs een heel stuk beter als voor ik eht ziekenhuis in ging! voel me nu weer een normaal mens die alleen zo af en toe nog een heel klein beetje benauwd is inplaats van elke dag een paar keer benauwd.. een hele vooruitgang dus!

Helaas zijn er ook nare dingen gebeurd...Ik heb vorige maand een punt achter mijn relatie gezet. Het werkte al een poos niet meer (lees 1,5 jaar zo ongeveer) en er begon iets nieuws te groeien wat ik graag de vrijheid gunde om te kunnen groeien...

Dit heeft wel betekend dat ik helaas veel van mijn valkjes heb moeten verkopen.. Nu ik alle lasten in mijn 1tje op moet brengen met mijn uitkerinkje kon ik helaas niet anders..

Ik heb gekozen om 3 koppels te houden, dit moest lukken en tot nu toe lukt dat dus ook ;)

De volgende valkjes zijn gebleven: Tailey, Yara, Summer, Snowy, Star en Kenji. Dit zijn de valkjes waar ik te veel aan gehecht ben om ze weg te doen.. De andere valkjes hebben wel een enorm mooi huisje gekregen.. een splinter nieuwe voliere waar ze met zijn allen in zijn gegaan. Zo konden ze bij elkaar blijven en gezien het nog in de buurt is ook heb ik ze al een paar keer bezocht en het gaat prima met ze! Ondanks dat ik het wel enorm moeilijk had toen ze allemaal werden opgehaald ben ik erg blij dat ze naar dit nieuwe baasje toe zijn gegaan en ze niet allemaal apart zijn geplaatst..

Verder heb ik nog wel de 3 fretjes (moeten nog herplaatst worden) en gaat Humpy ook nog weg.. Dan hou ik mn 2 hondjes en 6 valkjes over :-\

Het is allemaal even moeilijk, vooral financieel en emotioneel, maar hier zal ik ook wel weer overheen komen. Voortan zal ik dus vertellen over mijn 6-ling.

Ik wil hierbij wel gelijk mijn excusses maken dat ik dit zo laat pas vertel. Ik vondt het erg moeilijk om dit te vertellen, bang voor de reacties maar ik kan er ook niks aan veranderen en vindt toch dat jullie het recht hebben om dit te weten.

Ik zal vanmiddag even foto's plaatsen van de 6-ling

groetjes Desire