19 juli 2025, 00:19:37

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Jel

Citaat van: Caroline op  7 augustus 2010, 11:04:48
Hey Jel, goed dat je Nutribird hebt gehaald voor Ayo, dit is het beste voor hem nu.

Fijn te lezen dat hij een redelijk gewicht blijft houden. Even goed in de gaten houden hoe zijn snaveltje blijft want mogelijk kan hij het niet korthouden zelf en kan hij niet meer eten.

Mijn Noa woog ik elke dag en viel ze een paar gram af wist ik haar snaveltje is te lang, ze kan niet meer goed eten.  ;) Na het knippen en een dagje wennen aan de korte snavel kwam ze dan weer aan.

Maar je hebt mijn Noa op foto's gezien, 28 augustus wordt ze alweer 5 jaar oud. Ze doet het geweldig, een partner heeft ze nooit gekregen van me maar ze is wel een koppeltje met haar nestzusje Chica. Noa weegt meestal tussen 100-110 gram.

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen hoor ik het wel.  :)

Het knippen van het ondersnaveltje (NOOIT de bovensnavel) doe ik met een klein nagelknippertje, dit gaat goed maar moet wel heel voorzichtig gebeuren,  echt mm-werk. Er zit net al in nageltjes ook "leven" in een snaveltje. Het kan flink gaan bloeden als je te ver knipt.

Sterkte met je zorgenkindje maar ik denk dat het vast goed gaat komen met hem.

Ooh en Zilver, die zal inderdaad in de pudertijd aan het komen zijn, kunnen ze lekker slecht gehumeurd zijn.  :-\ ;D ;) Gelukkig komt dat op den  duur wel weer goed. Geef hem maar een kusje van me.  :-*

Een fijn weekend, groetjes vanuit Veghel.

Met Ayo gaat het goed.
Vanmorgenm woog ik hem en hij woog maar 70 gram nu kan dat best omdat hij de nacht niks gegeten heeft hij had dan ook honger en heeft zeker 4,5 ml nutribird gegeten na het eten woog hij er 74/75 en hij heeft zich helemaal vol gegeten hij kon geen genoeg krijgen
Wanneer ik het snaveltje moet knippen zou ik graag willen dat je me dit eens voor doet dan kom ik gewoon richting Veghel, zodat je het me eens kan voordoen dan weet ik ook hoe het moet.
Ayo is vrij tam aan het worden en vandaag vondt hij het zelfs geen probleem toen Zilver naast hem kwam zitten terwijl hij pap kreeg.
Wel viel me op dat Zilver zioch als een kleinkind ging gedragen en ook pap wou naja dit doen we dus niet he..

Zilver heeft al 2 dagen zo een rot humeur het ene moment wel kroelen het andere moment bijten.
hopelijk gaat dit snel over maar dan weet ik wat ik met AYo kan verwachten.
Ik ben nu druk op zoek na een kooi voor Ayo want bij Zilver wil ik hem niet zetten omdat ik met Zlver toch nog eventueel wil gaan kweken terwijl hij binnen zit.

Ik zal hem een kusje geven van je als hij het een koment toelaat
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Je bent altijd welkom, ik doe het je graag voor.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Hier enkele foto's van Ayo samen met Zilver ik vond ze toch wel zo leuk dat ik ze moest plaatsen.
Leuk dat ze het nu al zo snel kunnen vinden dit had ik niet verwacht..

Ik zal na het weekend foto's maken van de andere jongen die nu buiten zitten..
ook zal ik alle anmdere vogels ff op de gevoelige plaat vast leggen
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Liefffff!!!

Ze zijn wel leuk saampies.  :D

Groetjessssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Lief zo samen!  :-*
Ayo heeft wel een mega kuif zeg! Wauw!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Hier ben ik weer met een update!

* Vanmiddag zijn de B-tjes verhuist na de leegstaande kooi in de tuin, de kooi waar Alpha en Angel ook zal zate. Ik ga na spoedig de geslachtsbepaling laten uitvoeren zodat ze verkocht kunnen worden. Wel twijfel ik nog of ik Ayo ook laat testen mij maakt het niks uit wat het wordt hij/zij blijft toch hier wonen maar daar later iets over.

* Bij Lotus en Princess liggen nu 4 eitjes waar het laatste van gister is gelecht spannend dus. Hopelijk lukt dit nestje wel ;D.
Door dat ik niet weet welke split Lotus precies heeft blijft het spannend met wat betreft nakomelingen wat voor een schitterende mutaties hier uit komen. Volgens de kweker waar ik dit koppel kocht kunnen er Albino's uitkomen dat zou betekenen dat Lotus split voor Lutino is maar goed ik laat me verrassen

* Dan mijn zorgen kindje Ayo. Vanmorgen toen ik hem woog, woog hij 70 gram erg licht maar goed misschien een verklaring waarom hij na 7 weken nog altijd in het blok zat, terwijl de andere allang uitgevlogen waren. Wie weet heeft dit iets met een achterstand te maken waar hij zijn centenbakje aan over heeft gehouden. Hij eet nog altijd nauwelijks zelfstandig en krijgt 2 maal per dag pap vanmorgen maar liefst 3 volle spuitjes van 3 ml :o na het voederen had hij dan ook een gewicht van 80 gram het hoogste wat hij tot nu toe had gehaald was 78 gram. Ik ben best trots op hem maar hoop dat hij zelfstandig kan gaan eten. Wel vindt ik zijn onderste snavel erg lang worden misschien moet die dan toch geknipt worden ik zal morgen een foto plaatsen hier van zodat ik indien nodig een afspraak kan maken met Carolien zodat zij mij kan leren hoe ik de snavel moet knippen. Ook is hij erg klein maar wel lekker levendig en hij heeft de nutribird gevonden vandaag at hij hem van een theelepeltje af voordat ik hem in het spuitje kon doen.

* Zilver heeft zijn gedrag toch al een stuk verbeterd, maar wanneer hij er niet uit komt en Ayo wel wordt hij hendig jaloers best wel te begrijpen hij is toch de grote man he en toch mijn grote maatje. Ook kan hij het niet hebben wanneer Ayo op mijn rechterhand zit daar waar hij normaal altijd zat.

* de blokken uit de kooien van Henkie & Tequilla en Gino & Gypsy worden deze week schoongemaakt en dan kunnen hun beginnen aan een nieuwe en laatste ronden als ze dit willen.

Morgen zal ik zoals ik zei een foto plaatsen van de snavel van Ayo

Jel

11 augustus 2010, 16:03:42 #171 Last Edit: 11 augustus 2010, 16:05:51 by Jel
Hier even foto's van het snaveltje van Ayo
Hij heeft wel hier en daar wat opgedroogde nutribird op zijn veertjes zitten maar dit krijg ik niet helemaal weg..
Hij eet echt onrustig en daardoor komt het naast zijn snavel en op zijn borst te zitten

Ik weet Ayo kijktk niet al te lekker op de foto's en hij heeft zijn veertjes wat opgezet staan omdat hij net zijn middag slaapje wou gaan houden toen ik met die irritanten camara kwam..:P

En ja hoor natuurlijk wou Zilver ook ff op de foto...
Zilver heeft vanacht toen ik thuis kwam van mijn werk en het licht aan deed niet eens zo veel slecht in klein gedimt lampje en rare actie gemaakt en knalde met zijn vleugels tegen de kooi hij heeft aan bijde vleugels een klein beetje bloed zitten. Hij zal wel ergens tegen aan geknalt zijn ofso ik weet het niet

Hier is het bloed goed te zien gelukkig is het niks ernstigs :D

Ik heb zelf zo een gevoel dat de snavel van Ayo erg lang wordt..
Vinden jullie ook niet??

☺ Pita ☺

11 augustus 2010, 17:09:55 #172 Last Edit: 11 augustus 2010, 18:46:31 by ☺ Pita ☺
Jha dat idee had ik ook al , dacht al wat is dat vreemd?
Maar wel een lekker bekkie heeft tie , ondeugend koppie.

Jel

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 11 augustus 2010, 17:09:55
Jha dat idee had ik ook al , dacht al wat dat vreemd?
Maar wel een lekker bekkie heeft tie , ondeugend koppie.

Zijn snavel is niet normaal nee hij heeft last van een centenbakje
Ondeugend is hij ook wel een beetje en dat straalt hij ook wel uit ja

Caroline

Hij ziet er lekker uit hoor, Jel en inderdaad, zijn snaveltje begint wat aan dfe lange kant te worden.  ;)

Fijn dat hij zijn pap in ieder geval goed neemt.  :)

Lieve foto's!!!

Kusje voor Zilver.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Citaat van: Caroline op 11 augustus 2010, 17:24:49
Hij ziet er lekker uit hoor, Jel en inderdaad, zijn snaveltje begint wat aan dfe lange kant te worden.  ;)

Fijn dat hij zijn pap in ieder geval goed neemt.  :)

Lieve foto's!!!

Kusje voor Zilver.  :-*

Carolien wanneer kan ik dan eens langs komen met Ayo zodat je me laat zien hoe het knippen van de snavel in zijn werk gaat?
Mij komt het het beste uit op een dinsdag of donderdag..
Als je wil kun je me hier een mailtje over sturen of een priveberichtje

Ja de pap is hij dol op hij woog vanmorgen en gister na het eten al 80 gram dus er komt voor uitgang in :D

Caroline

Ik kijk even en dan stuur ik je er een immetje over ....  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Paula

Ayo heeft wel een heel lief koppie. Jammer van het centenbakkie.
Veel succes met de 'les' bij Caroline!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Ik heb een klein vraagje..
Zijn er mensen die ervaring hebben met he voeren van kiemzaad?
Ik wil dit mijn valkjes gaan voeren odmat ik hoor dat het heel gezond is..
hier zou ik toch even julli ervaring van willen weten..
Want ik ben niet helemaal overtuigd na het lezen van informatie onder het kopje voeding op het forum.

Tevens heb ik deze week iets nieuws uitgeprobeerd en dan is het bakken van koekjes voor de valkparkieten ik heb eht respect van Paul gebruikt wat op het forum staat. Ze vinden het echt super lekker echt een aanrader het is goedkoper dan die kanbbel stokken en je kan zelf toevoegen wat je wilt.

Fijn weekend allemaal!