19 juli 2025, 00:15:51

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Jel

5 augustus 2010, 01:16:57 #150 Last Edit: 6 augustus 2010, 13:11:04 by Jel
Ik heb Ayo betrapt met het pikken aan de trosgier
Natuurliojk ga ik haar zo snel mogelijk tam maken en heb ik nu al bvesloten dat ze bij kij blijft mijn broertje heeft dus mazzel
Ik wil hem/haar het beste geven en mijn liefde voor valkjes is te groot om dit niet te doen
Ik ga er alles aan doen om hem/haar zo tam mogelijk te krijgen morgen zal ik even een foto maken van haar snaveltje

Hoe gaat dit precies in zijn werk een snavel bij knippen??
Ayo is nu 53 dagen dus ongeveer 7 weken.
Ik ga er alles aan doenon Ayo zo een goed mogeijk leven te geven..
Wie weet zal ze/hij bij Zilver komen te wonen maar dan moet ik mijn kweekplannen met Zilver omgooien maar dat heb ik over voor zo een lief valkje als Ayo die al van af dag 1 mijn hart heeft gestolen...

Ik zal morgen duidelijke foto's plaatsen

Carolien als ik verdere vragen heb zal ik contact met je opnemen mocht het nodig zijn het snaveltje te knippen zou ik graag willen dat je mij dit een keer laat zien dan zal ik met Ayo een bezoekje brengen aan Veghel wie weet komt Zilver dan ook wel even mee als hij zin heeft..

voor nu een goede nacht en ik hoop dat alles goed kotm met Ayo!
Dit is echt een grote tegen slag omdat ik het niet zag aankomen voor ijn vakantie en mijn oma heeft er niet opgelet dit neem ik haar niet kwalijk alleen viel haar op dat Ayo altijd in het blok zat en er niet uit kwam wie weet heeft dit iets met het centebakje te maken..
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

*Manon*

Hoi hoi Jel,

Geweldig dat Ayo mag blijven  :D :D :D

Het komt vast goed met jouw goede zorgen met hem en zoals Caroline al schreef... weeg Ayo smorgens en savonds, alleen zo weet je of hij genoeg binnen krijgt om op gewicht te blijven en dat ie kan eten...  ;)
Het zou jammer zijn als hij teveel af zou vallen, aangezien hij nu zijn energie nodig heeft om te 'leren' eten.

Het komt vast helemaal goed met Ayo.

Groetjes !!

Jel

Ik heb een foto gemaakt waarop het snaveltje van Ayo te zien is.
Verder heb ik nog een leuke foto van Alpha die vandaag heel even uit de kooi was.

Alpha is het meest tammen van alle jonkies omdat hij veel vast gehouden is met het druppelen van zijn oogje.
Hier verwacht ik dan geen problemen mee Ayo en Angel daarin tegen worden lastiger
Ayo heeft dan ook nu mij preoriteit
Het B-Nest wordt dan ook na alle waarschijnlijkheid niet tam gemaakt

Hier in foto van het snaveltje van Ayo:

Ik ga vandaag beginnen met het wegen van Ayo ik zal hier natuurlijk verslag over uitbrengen.

Ook zal ik foto's plaatsen van Zilver!
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Jel

Hier ben ik dan met ff een verslag pover de weegbeurt van Ayo. Hij woog op dit moment 78 gram dit is aan de lagen kant maar omdat hij ook veel kleiner is dan de andere denk ik dat dit wel goed zit. Tegen over Alpha is hij toch al snel 5 cm kleiner als ze naast elkaar zitten zie je het duidelijk. Ik denk dat het kleiner zijn en zijn centenbakje toch iets met een groei achterstand te maken hebben maar dit maakt Ayo geen minder mooi valkje. Ayo is ook een hele tijd eruit geweest en zat hij gewoon op mijn hand of schouder. Ik verwacht dan ook dat het tam maken van Ayo geen problemen gaat opleveren.

hier enkele foto's ook heb ik 2 foto's van Zilver

Ayo

Zilver

Helaas zijn de foto's niet van aller beste kwaliteit omdat de camara waar ikz e normaal mee maak heel raar deed inverband met afstand en mijn eigen camaratje die viel de helf van de tijd uit... grrr >:(

vanavond wordt Ayo nog en keer gewogen ook zal ik hem dan proberen op te meten om te zien hoe groot hij is precies dan an ik zien of zijn gewicht een beetje normaal is voor zijn lengte

Caroline

Even snel, ik kom later nog even uitgebreid terug.  ;)

Leuke foto's en ik ben blij te lezen en te zien dat het tam worden van Ayo geen probleem gaat geven, dan ben je al een heel eind.  :D

Komt vast helemaal goed met die kleine.  :)

Leuk om Zilver weer even te zien, lekker ding.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Goed nieuws ;D
Toen ik Ayo zo juist woog had hij een gewicht van 76 gram dit betekend dat hij 2 gram is bij gekomen tegen over vanmiddag!
Morgen vroeg zal ik hem nog maals wegen maar ik ben blij dat hij kan eten ondanks zijn "centenbakje"

Caroline

Nee Jel, hij is 2 gram afgevallen, vanmiddag schreef je dat hij 78 gram was.

Dus goed in de gaten houden.  ;)

Desnoods pap geven want je weet niet wat hij gisteren al is afgevallen.

Groetjessss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Citaat van: Caroline op  5 augustus 2010, 21:39:13

Dus goed in de gaten houden.  ;)

Groetjessss

oow sorry ik bedoelde eigenlijk
ik heb hem om 7 uur nog gewogen toen was hij 74 en toen heb ik hem beetje pap gegeven
en toen woog hij om half 10 er 76
sorry beetje omslachtig van mij ja:P
ik heb die laatste weegbeurt niet gepost
maar hij is dus wel bijgekomen eens kijken wat het morgen geeft. Hij wil wel de zadjes eten a;llen krijgt hij ze nog niet goed gepelt.. de trosgier lukt wel en toen ik wou pappen hapte hij zelf na het spuitje waar ik gewoon brintapap in had gedaan

*Manon*

Citaat van: Jel op  5 augustus 2010, 21:53:09

Dus goed in de gaten houden.  ;)

Groetjessss

Hij wil wel de zadjes eten a;llen krijgt hij ze nog niet goed gepelt.. de trosgier lukt wel en toen ik wou pappen hapte hij zelf na het spuitje waar ik gewoon brintapap in had gedaan

Brinta pap?

Jel

Citaat van: *Manon* op  5 augustus 2010, 22:16:15
Citaat van: Jel op  5 augustus 2010, 21:53:09

Dus goed in de gaten houden.  ;)

Groetjessss

Hij wil wel de zadjes eten a;llen krijgt hij ze nog niet goed gepelt.. de trosgier lukt wel en toen ik wou pappen hapte hij zelf na het spuitje waar ik gewoon brintapap in had gedaan

Brinta pap?

Ja de gewonen pap wat je koopt bij de supermarkt
Ik heb niks anders in huis en ik heb hier in het verleden vaker valkjes mee gevoed en dat gaat goed

*Manon*

Hoi Jel,

Misschien is het dan toch beter om nu voor Ayo toch pap aan te schaffen voor valkjes.
Deze is er toch meer op gericht dat er voedingstoffen in zitten die valkjes nodig hebben.

Natuurlijk is dit geen basis voer wat je jaren kunt geven, ze zullen dan ongetwijfeld te korten krijgen, maar juist omdat je nu niet weet hoe snel Ayo zelf kan eten, zou ik toch overstappen op pap voor valkjes.

Het is maar een tip  ;)

Groetjes!!

Jel

6 augustus 2010, 10:54:58 #161 Last Edit: 6 augustus 2010, 13:10:45 by Jel
Toen ik Ayo vanmorgen woog had hij een gewicht van 76 gram het zelfde wat hij gister avond had :)
Ik ben voor de zekerheid toch maar Nutribird A21 gaan halen voor het geval dat hij nog gepapt worden.

verder heb ik besloten om Alpha en Angel buiten te zetten in een leegstaande kamervoiliere waar ook de B-tjes bij komen.
Hun worden dan ook niet tam gemaakt helaas..

Verder toont Zilver vanaf vandaag heel raar gedrag hij wil niet gekroelt worden dan gaat hij bijten maar zodra hij uit zijn kooi is wil hij het wel kan dit iets te maken hebben met dat Ayo ook binnen staat in een andere kooi maar naast de kooi van Zilver? Dat Zilver gaat bijten omdat Ayo er is wil ik dus echt niet :-[

Paula

Citaat van: Jel op  6 augustus 2010, 10:54:58
[size=12t]Verder toont Zilver vanaf vandaag heel raar gedrag hij wil niet gekroelt worden dan gaat hij bijten maar zodra hij uit zijn kooi is wil hij het wel kan dit iets te maken hebben met dat Ayo ook binnen staat in een andere kooi maar naast de kooi van Zilver? Dat Zilver gaat bijten omdat Ayo er is wil ik dus echt niet :-[[/size]

Of komt Zilver in de pubertijd?
Chicco van mij toont de laatste weken ook 'vreemd gedrag': niet willen kroelen e.d.. Hij is in een paar dagen heel erg veranderd. Ik snapte niet waarom, tot hij gistermorgen dit deed (kijk maar eens in mijn boekje):
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.msg672605.html#msg672605

Fijn dat het goed gaat met Ayo!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Citaat van: Paula op  6 augustus 2010, 12:09:09
Citaat van: Jel op  6 augustus 2010, 10:54:58
[size=129t]Verder toont Zilver vanaf vandaag heel raar gedrag hij wil niet gekroelt worden dan gaat hij bijten maar zodra hij uit zijn kooi is wil hij het wel kan dit iets te maken hebben met dat Ayo ook binnen staat in een andere kooi maar naast de kooi van Zilver? Dat Zilver gaat bijten omdat Ayo er is wil ik dus echt niet :-[[/size]

Of komt Zilver in de pubertijd?
Chicco van mij toont de laatste weken ook 'vreemd gedrag': niet willen kroelen e.d.. Hij is in een paar dagen heel erg veranderd. Ik snapte niet waarom, tot hij gistermorgen dit deed (kijk maar eens in mijn boekje):
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.msg672605.html#msg672605

Fijn dat het goed gaat met Ayo!

Het kan goed zijn dat het daar mee te maken heeft want het eene moment doet hij heel normaal en dan weer afstandig.
Hij is van 19 december dus nu 8 maanden dus pubertijd kan best wel zo zijn..
Tevens is hij wel rustiger geworden nu Alpha en ANgel buiten zitten..
Hij was eerst alleen en toen ineens met 3 andere dat kan ook er mee te maken hebben nu allen Ayo er is is hij al rustiger

Caroline

7 augustus 2010, 11:04:48 #164 Last Edit: 7 augustus 2010, 11:08:43 by Caroline
Hey Jel, goed dat je Nutribird hebt gehaald voor Ayo, dit is het beste voor hem nu.

Fijn te lezen dat hij een redelijk gewicht blijft houden. Even goed in de gaten houden hoe zijn snaveltje blijft want mogelijk kan hij het niet korthouden zelf en kan hij niet meer eten.

Mijn Noa woog ik elke dag en viel ze een paar gram af wist ik haar snaveltje is te lang, ze kan niet meer goed eten.  ;) Na het knippen en een dagje wennen aan de korte snavel kwam ze dan weer aan.

Maar je hebt mijn Noa op foto's gezien, 28 augustus wordt ze alweer 5 jaar oud. Ze doet het geweldig, een partner heeft ze nooit gekregen van me maar ze is wel een koppeltje met haar nestzusje Chica. Noa weegt meestal tussen 100-110 gram.

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen hoor ik het wel.  :)

Het knippen van het ondersnaveltje (NOOIT de bovensnavel) doe ik met een klein nagelknippertje, dit gaat goed maar moet wel heel voorzichtig gebeuren,  echt mm-werk. Er zit net al in nageltjes ook "leven" in een snaveltje. Het kan flink gaan bloeden als je te ver knipt.

Sterkte met je zorgenkindje maar ik denk dat het vast goed gaat komen met hem.

Ooh en Zilver, die zal inderdaad in de pudertijd aan het komen zijn, kunnen ze lekker slecht gehumeurd zijn.  :-\ ;D ;) Gelukkig komt dat op den  duur wel weer goed. Geef hem maar een kusje van me.  :-*

Een fijn weekend, groetjes vanuit Veghel.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.