18 juli 2025, 17:30:55

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Jel

Vandaag is Alpha uitgevlogen en ze is dan ook meteen verhuist naar binnen zodat ze lekker tam kan worden en veel plezier kan gaan beleven bij haar nieuwe baasje..

Hier enkele foto's van Alpha en hem/haar nieuwe verblijf

Terwijl het buiten enorm te keer gaat vermaakt ZIlver zich uitstekend hij vindt het nieuwe verschijnsel Alpha toch wel heel aantrekkelijk en bekijkt de kooi van uit alle hoeken..
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Ach, wat een snoepie!!  :-*

Ga je haar nu pap geven dan??

Kusje voor Zilver.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Wat ziet Alpha er lief uit!
En zo grappig op de 2e foto dat veertje wat verkeerd zit.  :D
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Citaat van: Caroline op 12 juli 2010, 11:44:33
Ach, wat een snoepie!!  :-*

Ga je haar nu pap geven dan??

Kusje voor Zilver.  ;)

Ja ik ga hem of haar nu pappen en de andere 2 ook uitvliegen komen deze erbij maar ik heb haar net betrapt op het knabbelen aan de trosgier dus dat zit wel snor..
Alpha is nu 32 dagen en toen ik haar net weegde woog ze 86 gram wanneer ze vanavond minder weegt dan geef ik haar pap, maar ik verwacht dat het niet lag duurd voordat ze zelf standig is eet. Op de bodem van de kooi heb een een bakje staan met eivoer en daar in gebroken haver dat voerde ik altijd aan jonge grasparietjes die niet zelfstandig waren en dat werkte perfect dus nu geef ik het ook aan de valkjes.
Doordat de haver gebroken is en dus klein kunnen ze dit gemakkelijk eten

Citaat van: Paula op 12 juli 2010, 12:05:40
Wat ziet Alpha er lief uit!
En zo grappig op de 2e foto dat veertje wat verkeerd zit.  :D

Ja dat veertje is wel leuk diut zit al een aantal dagen zo verkeerd haha ;D
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Caroline

Aha, snap het.

HEt is overigens beter om trosgierst en in een later stadium over te stappen op grasparkietenzaad, i.p.v. eivoer.

Eivoer zitten veel eiwitten in wat niet goed is om in grote hoeveelheid te geven. Dit kan nier - en leverproblemen opleveren.

Als je dus eivoer als hoofdmaaltijd geeft, is dit niet goed.

86 gram is een mooi gewicht.

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Citaat van: Caroline op 12 juli 2010, 16:18:34
Aha, snap het.

HEt is overigens beter om trosgierst en in een later stadium over te stappen op grasparkietenzaad, i.p.v. eivoer.

Eivoer zitten veel eiwitten in wat niet goed is om in grote hoeveelheid te geven. Dit kan nier - en leverproblemen opleveren.

Als je dus eivoer als hoofdmaaltijd geeft, is dit niet goed.

86 gram is een mooi gewicht.

Groetjes van Caroline

Dus jou advies is het weg halen van het eivoer en alleen maar trosgier geven?
Ik heb haar net een beetje met een spuit pap willen geven maar ze had er geen intressen in dit zal wel komen
Ja 86 gram vond ik zelf ook al een mooi gewicht voor een valkje van 5 weken

Caroline

Inderdaad, geen eivoer geven om ze zelfstandig te maken. Dit is ook het advies wat ik kreeg van Dr. Frank Feld een hele goeie (helaas inmiddels gepensioneerde) vogelarts.  ;)

Maar een valkje van 5 weken kan zichzelf nog niet op gewicht houden door zelf te eten dus zul je zeker nog 2-3 x per dag pap moeten geven. Per maaltijd 10-13 % van het lichaamsgewicht dus in dit geval 9-11 ml. per maaltijd.

Zie ook HIER

Succes!!!!

PS. als je het echt niet lukt om de pap te geven zul je ze bij de ouders terug moeten zetten, anders zullen ze sterven van de honger.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Valkjes die nog nooit pap gehad hebben zullen bij 5 weken niet meer gepapt kunnen worden: ze zijn daar te oud voor.
Je moet ze dan echt gaan dwingen en daar wordt je niet vrolijk van. Met de kans dat ze er niet tam van worden, maar juist een hekel aan je handen krijgen.
Dus ik hoop dat het je nog lukt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Klopt, ben ik met mijn naamgenootje eens .... de beste leeftijd om nog te gaan starten met pappen is 4 - 4 1/2 week.

5 weken is een erg moeilijke leeftijd daarom adviseerde ik al als het niet ging lukken om de jongen teurg bij de ouders te zetten.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Ookvanavond lukte het niet om Alpha aan het eten te krijgen zijn gewicht is inmiddels gezakt naar 82 gram.
Morgen vroeg zal hij dan ook meteen weer na buiten verhuizen

Caroline

Verstandig!!  :)

Hopelijk pakken de ouders hun taak gelijk weer op.

Ik duim voor je ....

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jel

Vanmorgen heb ik Alpha weer terug geplaats buiten in de kooi bij zijn ouders.. toen ik hem terug plaatsten woog hij nog maar 80 gram toen ik hem om 12 woog was hij 82 gram dus hij is al 2 gram bijgekomen en vader en moeder betrekken hem gewoon bij hun leventje hij krijgt aandacht en eten
dus ik denk dat alles goed komt ;D

Angel staat nu ook op het punt van uitvliegen ayo die is nog watr kleiner en zal nog even op zich laten wachten. Deze verwacht ik dat uitvliegt als ik op vakantie ben maar dan veraorgt mijn oma de valkjes dus zij houd hem dan streng in de gaten zoals ik haar heb opgedragen :P

De Btjes zijn nog wat kleiner en zullen nog een weekje of ander half in het blok zitten waarna ook zij uitvligen en streng in de gaten worden gehouden..

Jel

Toen ik net om half 6 Aplha woog had hij een gewicht van 88 gram dit vindt ik zelf erg fijn omdat ik nu weet dat Gino & Gypsy hem weer voederen en ik heb hem zien knabbelen aan de trosgier.. ;D ;D

Tijntjuh

Wat goed dat Alpha meteen weer opgenomen wordt en dat de grammetjuhs er ook weer bij komen  ;D

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.