18 juli 2025, 17:38:18

::Jel's Valkjes:: 24 jun; Update

Gestart door Jel, 23 februari 2010, 20:31:21

« vorige - volgende »

Jel

29 juni 2010, 16:23:36 #90 Last Edit: 29 juni 2010, 16:28:15 by Jel
Na het slechte nieuws van vanmorgen kondigde ik hem al aan maar hier is hij dan de foto update!

Te beginnen bij het A-Nest:

Alpha

Alpha krijgt al echt veren. op sommige plekken zitten wat gele veertjes er tussen

Alpha kruipt regelmatig mijn hand op.

Angel

Angel begint al veel op Alpha te lijken.

Ayo

Bij Ayo trof ik een aantal hele zaadjes in zijn mondje aan. Deze heb ik verwijderd net als het kleine beetje poep aan zijn snaveltje lijkt me nou niet echt een lekker gevoel..

Als ik het goed zie komen hier toch al gele pareltjes door dus zou Ayo een Wildkleurtje met parels worden. De parels heeft hij dan van zijn moeder.

En als laatste een groepsfoto:

Alpha was een beetje ondeugend en draaide zich steeds om..

Even een overzichtje met wie hou oud is en van wanneer:
Alpha : 10 Juni 2010 19 dagen oud
Angel: 12 Juni 2010 17 dagen oud
Ayo : 13 Juni 2010 16 dagen oud

Voor de geintreseerde een tabel met welke jongen ik kan verwachten bij Gino & Gypsy, helaas weet ik geen splits van Gino behalven de lutino split daar kwam ik dit nestje achter ;D

Vader: Wildkleur split voor {X1:Lutino}

Moeder: Lutino Gepareld

Nageslacht man:
50% Lutino split voor {X2:Opaline}
50% Wildkleur split voor {X2:Opaline} {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Lutino
50% Wildkleur

Dit was het A-Nest nu komt dan het B-Nest dezen zijn nog een stukje jonger maar daarom hoeven ze niet te ontbreken.

Het B-Nest

Ook hier een overzichtje met de leeftijden:
Baco: 15 Juni 2010 14 dagen oud
Bailey: 16 Juni 2010 13 dagen oud
Binkey: 17 Juni 2010 12 dagen oud
Benjamin: 19 juni 2010 10 dagen oud

Baco

Baco is een lekker levendig valkje die zich graag laat horen nu al..

Bailey

Bailey wordt een Lutino aan de pennetjes te zien want deze zagen er het zelfde uit bij de 2 lutino jongen uit het A-Nest. Dat wil zeggen dat het een POP is omdat vader de split bezich draagt en moeder is geen Lutino.

Binkey

Binkey wordt een wildkleur pof een cinnamon valkje.

En als laatste....

Benjamin

Ook hier voor de geintreseerde een tabel met welke jongen ik kan verwachten van Henkie & Tequila

Vader: Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Moeder: Opaline

Nageslacht man:
50% Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X2:Opaline}
50% Wildkleur split voor {X2:Opaline} {X1:Lutino}

Nageslacht pop:
50% Cinnamon
50% Lutino

Een ding is 100& duidelijk Bailey is een Lutino POP

Zilver zal zo snel mogelijk deze week ook aan de beurd komen!

Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Paula

Mooi joh, ze zien er goed uit.
En Baco lekker levendig?! Ja, wat wil je met zo'n naam!  :D
Ik ben benieuwd wat het karakter van Bailey zal worden.  ;D
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jel

Citaat van: Paula op 29 juni 2010, 17:41:32
Mooi joh, ze zien er goed uit.
En Baco lekker levendig?! Ja, wat wil je met zo'n naam!  :D
Ik ben benieuwd wat het karakter van Bailey zal worden.  ;D

De naam doet het wel goed bij Baco ja...!
Hoe bedoel je het karakter van Bailey?

Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Paula

Nou: Baco = Bacardi Cola
Bailey is een likeur.   ;D
Dan wordt hij/zij gewoon helemaal JIPPIE!  ;)

Jel

Citaat van: Paula op 29 juni 2010, 19:54:46
Nou: Baco = Bacardi Cola
Bailey is een likeur.   ;D
Dan wordt hij/zij gewoon helemaal JIPPIE!  ;)

Oke je hebt dus door hoe is aan de namen kom..
haha...!
wat een avondje stappen niet voor een leuke namen kan opleveren.

Paula

Ach, als het diertje maar een naam heeft he!  ;)   ;D
Daarbij zijn namen naar drank eigenlijk altijd wel unisex, dus ook nog eens makkelijk. En voor elke letter is er volgens mij wel een drank, dus altijd wel namen te vinden.
In het volgende nestje zitten dan bv. een Cognac, Champagne, Cider, Cointreau, Cocktail.  :D   ;)
Alleen de Q wordt een probleem, denk ik!

Jel

30 juni 2010, 16:08:26 #96 Last Edit: 30 juni 2010, 16:35:50 by Jel
Citaat van: Paula op 30 juni 2010, 13:59:32
Ach, als het diertje maar een naam heeft he!  ;)   ;D
Daarbij zijn namen naar drank eigenlijk altijd wel unisex, dus ook nog eens makkelijk. En voor elke letter is er volgens mij wel een drank, dus altijd wel namen te vinden.
In het volgende nestje zitten dan bv. een Cognac, Champagne, Cider, Cointreau, Cocktail.  :D   ;)
Alleen de Q wordt een probleem, denk ik!

Haha inderdaad het diertje hoeft maar een naam te hebben.
Inderdaad zijn er veel namen met betrekking tot drank merken en die zijn ook nog unisex ook dus ik denk dat ik deze trend maar verder door zet..
Met een Q zullen er ook wel namen zijn te vinden, tegen die tijd ga ik gewoon de slijterij bekijken welke dranken ik kan vinden met een Q ;D

=======================================

verder gaat het heel goed met de valkjes. Aplha heeft vandaag de hele middag bij mij gezeten buiten zijn blok terwijl ik in een tuin stoel naast de kooi zat.
Papa en Mama hielden rustig een oogje in het zeil en verwelkomde hem direct weer toen hij terug het blok in ging.

Verder zou ik graag een tip willen wat de beste manier is om je valkjes te verkopen door dat ik ze tam maak wil ik wel weten dat ze bij een goed baasje komen en niet een of andere opkoper via marktplaats

Zilver is inmiddels verhuist met kooi en al de sere in zodat hij ook kan genieten van het lekkere zomer weer zodra de schuifdeuren open staan vindt hij het prima...
Alleen snachts moeten deze helaas toch echt dicht en rond vliegen is er niet bij in de sere/tuin dan toch mooi na de woonkamer :P

Zo ik ga weer lekker in me tuinstoel in de tuin liggen byee byee!!

Paula

Als ik jonge kakariki's heb zet ik die altijd op Marktplaats. Tot nog toe zijn de meeste vogels bij mensen terecht gekomen waar ze in de huiskamer staan.
Je kunt ook een advertentie op Vogelmarktplaats zetten.
Ik denk dat het ook scheelt hoe je de advertentie opzet. Als je er bv bij schrijft dat je een hobby kweker bent, zullen er ook eerder mensen reageren die een vogel voor hun plezier willen hebben.

Jel

Citaat van: Paula op 30 juni 2010, 16:24:51
Als ik jonge kakariki's heb zet ik die altijd op Marktplaats. Tot nog toe zijn de meeste vogels bij mensen terecht gekomen waar ze in de huiskamer staan.
Je kunt ook een advertentie op Vogelmarktplaats zetten.
Ik denk dat het ook scheelt hoe je de advertentie opzet. Als je er bv bij schrijft dat je een hobby kweker bent, zullen er ook eerder mensen reageren die een vogel voor hun plezier willen hebben.

Ok!
Ik ben van plan hier op de site eens verkoop berichtje te plaatsen.
En wie weet zijn er lezers van het forum geintresseerd je weet maar nooit he ;)

Jel

Gisteravond vond ik Benjamin dood in het nest onder de andere donsjes..
Hij voelde nog warm aan, maar ik weet niet waar aan hij dood is gegaan zijn krop was wel leeg dus ik verwacht dat hij gister morgen niet meer is gevoerd. En heeft moeten strijden voor zijn laatste uurtjes/minuten

patty_dordtse valkjes

wat vervelend zeg.

Rust zacht kleine Benjamin  :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Saar

Agossie... Dat verwacht je ook niet als ze al wat groter zijn :-\
Sterkte :-*

Caroline

Ach, wat verdrietig weer ....  :'( :'( :'(

Sterkte, Jel.

Rust zacht, lieve Benjamin.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Jel

Zo hier is hij dan de nieuwe foto update ;D
Met foto's v an het A-Nest en het B-Nest
en ja hoor ook speciaal voor Carolien van Zilver ;D

Donderdag zou ik bij een dierenspeciaalzaak in Maaseik (Belgie) knijp ringen gaan halen omdat ik geen lid ben van een vogel vereneging krijg ik geen ringen en dan zijn knijpringen uit belgie toch wel de oplossing..
Hier in de regio is er nergens een vogelvereneging met valkparkieten en andere parkieten alles gaat over zangvogels hier in de regio...
Dus ik zaterdag naar Maaseik gereden waren de ringen op ze zoude donderdag binnen komen. Ik er donderdag na gebeld ze waren besteld en de bestelling was binnen ik er heen kom ik daar waren ze niet geleverd.. weer 50km voor niks gereden..
Nu is het hopen dat ze er donderdag zijn want anders heb ik ze niet meer voor me vakantie en dan ben ik bang dat ik Alpha en Angel niet meer uit elkaar kan houden

Na alle tegen slag van de afgelopen week komt hier een update!

om te beginnen met het A-Nest, de jonkies groeien heel goed en worden lekker gevoerd.
Alpha is ondertussen zo ver dat hij op een paar vingers kan blijven zitten wel nog wat wankel maar goed.
Wanneer de B-tjes wat ouder zijn en voldoende borstveren hebben laat ik een geslachtsbepalingstest doen..

En na mijn vakantie begin ik druk met het nog tammer maken van de valkjes dan dat ze al zijn! want ik verwacht dat ze uitvliegen als ik op vakantie ben..
en mijn oma die de valkjes verzorgt voerd en een beetje bezig houd vooral zilver zie ik nu niet echt al e valkjes tam gaan maken voor mij hahah dat hoeft natuurlijk ook niet

zo nu maar beginnen!

Het A-Nest:

Alpha:

Alpha is nu 29 dagen oud..

De evenwicht training van Alpha

De kale plek die de A-tjes op hun hoofd hebben is er nog altijd :(
Hun moeder heeft  dit ook maar de kweker zij dat dit niet overdraagbaar aan haar jongen ik twijfel er toch wel aan en zo een kale plek vindt ik ook niks...

Angel:

Angel is nu 27 dagen oud..

Ayo:

Ayo is echt de favoriet van mijn broertje om de een of andere reden zoekt hij hem toch een beetje op me broertje is ook gek op hem..
Ik twijfel dan ook of ik hem Ayo niet kado doe.. ;D

Ayo is gepareld maar ik weet niet hoe hij aan zijn parels komt want zijn vader is wildkleur split lutino en zijn moeder is geparelde Lutino dus ik snap niet hoe de parels er zijn gekomen...
wie weet hoe dit kan komen??

Ayo nu 26 dagen
Angel is 1 dag ouder dan Ayo toch is ayo een stuk minder ver in zijn ontwikkeling.. maar ook hij word prima gevoerd

Als laatste en groepsfoto van de A-tjes hier op zie je ook duidelijk het verschil tussenn Alpha en Angel..

Het B-Nest:

Baco:

Hij is nu 24 dagen oud..
Nog altijd even levendig hij doet zijn naam echt eer aan

Bailey:

is nu 23 dagen oud..

Binkey:

Hij is nu 22 dagen oud..

morgen zal ik de foto's van Zilver er op zetten die moet ik nog uploade en heb ik geen tijd meer voor...

Groetjes