27 april 2024, 20:20:50

HELP !?!? EIEREN

Gestart door corrina, 10 januari 2010, 10:32:30

« vorige - volgende »

corrina

Helppppp
Mijn valk Breedy blijft eitjes leggen,Ze is 2enhalf,en er zit en mannetje bij van 1 jaar.Die kijkt alleen dom meer niet,maar Breedy legt aan de lopende band eieren al een maand of 10,kan ze weghalen laten liggen maakt niets uit.Allemaal onbevrucht. Ze zit hele dagen te broeden en word er mager van.Ze ga dan met der achterwerk overal langs,en zit irritant te kwaken,laat heeeeeeleeeee grote flatsen overal door de kamer heen, ze vliegen los,samen met nog 3 grasparkieten,word er zo langzamerhand helemaal gek van.
Wat moet ik doen?????? Heb het overal al gevraagd maar niemand die het weet.DUS HELPPPPPP

Bello

Hier had ik ook zo'n broedkip.

We hebben ze 2 maanden uit huis geplaatst bij de kweekster.

De laatste keer heb ik het rooster onderin de kooi geplaatst en toen kon ze geen eitjes meer op de bodem leggen.

Er zijn va die de popjes hormonenspuiten geven maar daar zitten ook risico's aan vast.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Als ze eitjes legt wat doe je dan? Haal je ze weg of laat je ze liggen?
Als je ze weg haalt moet je ze vervangen door nepeitjes en je valkje gewoon 3 weken laten broeden.

Als ze dan de interesse in de eitjes verliest dan kun je ze 1 voor 1 weghalen.

Liefs,

Anja

corrina

Als ik ze weghaalt,dan begint ze gewoon weer opnieuw.Ze zijn allemaal onbevrucht,het mannetje heeft nog geen idee wat doen moet doen.Heb denk wel 40 eitjes.

Anja

Je moet er een paar laten liggen waar zij ze neerlegt. Een stuk of 4. Die wissel je om tegen nepeitjes en laat ze dan maar op de nepeitjes gaan broeden.

Als je ze blijft weghalen dan kan je valkje uitgeput raken met de dood als gevolg.


corrina

Wat is het verschil tussen haar eieren die NIET bevrucht zijn of nepeieren???? :-[
Er is geen 1 ei bevrucht.

Landiej

Als de eieren niet bevrucht zijn kan je ze gewoon weghalen als ze de interesse verliest. Niet zomaar weghalen als ze nog broedt, want dan blijft ze maar nieuwe leggen.

Als je dit al eens geprobeerd hebt zou ik ook niet weten wat je moet: ik heb hier zelf geen ervaring mee. Misschien zoals Dorothé zegt zorgen dat ze geen eieren meer kan leggen op de plek waar ze dat altijd doet?

corrina

Ze legt haar eitjes gewoon waar zij wil,Denk dat een rooster niet veel zal uitmaken.Ze komt wel haar kooi uit en ga wat anders doen (konijnen pesten) ;) en na verloop van tijd gaat ze dr kooi weer in en ga zitten.Het maak voor mij op zich niet zoveel uit,maar ze put dr eigen zo erg uit volgens mij.En ja laat ze liggen want zodra ik ze weghaal begin dat irritante gepiep weer.Ze zijn ook niet bevrucht dus nepeitjes heeft geen zin.

corrina

Had toch gehoopt dat er hier echt "deskundigen " zaten maar dat blijkt dus nie zo heel erg te zijn.Jammer maar helaas.3 reacties is nie al te veel.

Kimm

De beste adviezen heb je al gehad.
De laatste oplossing, ik zou een vogelarts gaan raadplegen, want dit gaat ten koste van jouw valkje.

Groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Ik snap jouw vraag wel maar de adviezen die gegeven worden heeft volgens jouw geen nut

*Rooster onderin de kooi.
*Vervangen van de eitjes voor nepeitjes
  Dus de eitjes laten liggen totdat ze geen intresse meer toont
*Als het mannentje ook niks doet zijn ze inderdaad niet  bevrucht natuurlijk.
*Mss een optie om er een andere mannetje ooit erbij neer te zetten.

* als ze al zolang aan het leggen is is ze zeker verzwakt en ze zal toch op adem moeten gaan komen...

Misschien dat je toch een soort rooster erin moet leggen of de eitjes laten liggen en van afblijft totdat ze er niet meer naar omkijkt.
als ze dat wel blijft doen zou ik langs een va gaan die kan dan mss wel meer voor je doen....


http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

daar staan alle vogelartsen en die zou je kunnen bellen ook voor advies wat je het beste kan doen....


valkjes kunnen naar mijn idee niet dom kijken met hun mooie kraaloogjes :'(

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Bello

Rooster in de kooi:

Dan kan ze geen nestje maken!

Nepeitjes geven (dan leg ze geen echte eitjes) ja popje is duidelijk aan het verzwakken (kalk tekort).

Had toch gehoopt dat er hier echt "deskundigen " zaten maar dat blijkt dus nie zo heel erg te zijn.Jammer maar helaas.3 reacties is nie al te veel.

Er zijn hier veel mensen die spreken uit ervaring en van ervaring kun je veel leren en anderen helpen.

En ja laat ze liggen want zodra ik ze weghaal begin dat irritante gepiep weer.Ze zijn ook niet bevrucht dus nepeitjes heeft geen zin.
Het is de natuur van een valkje. Nepeitjes hebben wel zin....

Je moet maar een va opbellen, kijken wat voor advies deze je geeft.........

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

corrina

Ik laat de eitjes ook liggen,maar ze begin nu toch weer van voor af aan.En heb nog een zooi "ouwe" eitjes van haar dus moet ik die er nu inleggen?????Stopt ze dan met echte eitjes leggen??? En nee mannetje erbij is geen optie.

Kimm

nee die ouwe eitjes moet je weggooien. die gaan verrotten.
je moet haar eigen eitjes laten liggen. net zolang totdat zij er geen interesse meer in heeft.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010