6 mei 2025, 16:23:07

Tam valkje van 8 week

Gestart door Marja Oost, 3 januari 2010, 16:43:15

« vorige - volgende »

Marja Oost

Hallo,

uit mijn eerste nestje van Rocky en Sammy is 1 jong groot gebracht. Vanaf week 5 heb ik haar 1 keer per dag een spuitje pap bijgevoerd. Ze is nu super en super mak en fladderd als een ideoot door de kooi heen. Nu wil ik haar een keer in de kamer los laten, vanaf welke leeftijd kan dat, ik wil natuurlijk niet dat er wat gebeurd. Ik heb hier geen ervaring mee , ik weet wel dat ik dit lieve ding zelf hou.
Wie kan mij dat vertellen hoe ik dat het beste doen kan
Alvast bedankt

groetjes marja

Anja

Volgens mij kan dat al hoor. Mijn jonkies zijn 6 weken oud en hebben al heel wat gevlogen. In het begin is het even leren sturen en landen en zo maar dat komt allemaal goed.

Zorg wel dat je eventuele ramen afdekt want daar kunnen ze heel hard tegen aan vliegen omdat ze niet zien dat het een raam is. Met alle gevolgen van dien.

Liefs,

Anja

Marja Oost

dank je wel voor je snelle antwoord. Het is zo'n schatje joh kan er echt alles mee. Nou dan doe ik haar los vanavond zet haar gewoon op mijn schouder en zie wel wat er gebeurt, maar als ze nu op de grond valt dan

Anja

Dat zal echt wel eens gebeuren. Hier wilden ze op de tv landen en vielen er af. Ze hebben hier wel wat valpartijen gehad maar er zijn geen gewonden gevallen. Het lijkt wel een soort van instinct.

Heeft ze nog nooit gevlogen dan?

Ik haalde de mijne elke dag uit de kooi en op een gegeven moment begonnen ze zelf te vliegen. Nogal wat botsingen met het plafond gehad maar ze kunnen nu goed vliegen.

Marja Oost

ja ze was 1 keer ontsnapt viel ze ook achter de tv neer schrok me dood joh, maar ik ga ze wel gewoon los laten nu , ik hield haar altijd vast als ik haar eruit had. Maar vanavond laat ik haar gaan, eens zien wat er gebeurd, doe ik het als het donker is, ziet ze buiten tenminste niks hahahahaha

Sorella

Mijn eerste valkje kon al goed vliegen dat ik haar kocht (9 weken oud) mijn tweede valkje vloog wel (8 weken) maar was veel stunteliger, ik noem ze af en toe liefkozend de straaljager en de helicopter :)
Joep gaat altijd recht op zijn doel af en Bowie moet altijd een extra rondje of 2 vliegen voor ze kan landen