6 mei 2025, 21:10:28

leren praten

Gestart door lars211232, 23 november 2009, 10:27:14

« vorige - volgende »

lars211232

het gat echt super goed met mijn valkje ik heb hem nu 7 dagen en hij is ijgenlijk al tam volgens het stappen

nu wil ik hem een beetje leren praten hoe kan ik dat het beste doen want hij leert heel snel

Mark

Heel veel tegen hem/haar praten een woordjes veel herhalen. Suc6 ermee

Gr

*Manon*

het woordje opnemen en steeds laten afdraaien.... wel weggaan dan want volgens mij word je er goed gek van hahaha...

succes!!

Groetjes Manon

Sanna

Hoi Lars,

Wat leuk dat het al zo goed gaat! Is je valkje een mannetje? Want popjes leren over het algemeen niet praten. Natuurlijk is er wel eens een uitzondering...

Als je praatlessen gaat geven kun je het beste beginnen met een (kort) woordje dat een beetje lijkt op klanken die je valkje zelf al produceert. Begin met 1 woord tegelijk. Zorg dat er verder geen afleidende geluiden of speelgoedjes zijn en herhaal dat woord steeds tegen je valkje. Geef hem ondertussen ook iedere keer aandacht en beloon hem af en toe met trosgierst ofzo. Het kan een tijdje duren, maar op een gegeven moment zul je hem het woordje af en toe horen oefenen. Zodra hij het (redelijk) goed zegt kun je met een volgend woordje beginnen. Hoe meer woorden hij leert, hoe sneller hij ze onder de knie zal krijgen. Succes!

Groetjes, Sanna

Rocko

mijn Valkje heeft de eerste 5maanden van zn leven in een voliere gezeten (geen contact met mensen)

Daarna kwam ie in een dierenwinkel terecht en heb ik hem gekocht.

Nou ik moest dus van vooraf aan beginnen :o

Eerst tam maken natuurlijk en dan begin je met 1 woordje.
Bijv. zn naam.

Elke keer als je in de buurt bent van hem (de kooi)  zeg je heel duidelijk zn naam.
Ook als je hem eten geeft, aait, speelt.. blijven herhalen!

Ik heb dat ook gedaan, de mijne zei zn naam toen ie ongeveer 1 jaar was. ;D

Bij sommige valkjes gaat t sneller of langzamer :-X

Suc6

Peggel

gezien dat lars211232 hier verder niet meer heeft geplaatst neem ik aan dat het weer een eendagsvlieg was >:(
maar hopelijk heeft iemand ander hier wel weer wat aan ;)

Sanna

Aangezien we door het beeldscherm van onze computer niet kunnen zien waarom iemand wel of niet antwoordt, denk ik dat wij ons niet bezig moeten gaan houden met het in twijfel trekken van iemands motieven. Iemand hoeft niet altijd te antwoorden, hij of zij kan ook gewoon de gegeven antwoorden meelezen. Bedenk altijd heel goed dat wat we hier misschien zonder bijbedoelingen neerschrijven voor een ander bijzonder kwetsend kan zijn. Nogmaals, niemand kan gedachten lezen. Laten we dus allemaal vooral vriendelijk tegen elkaar zijn.

Sanna / Moderator

Peggel

25 december 2009, 02:14:33 #7 Last Edit: 25 december 2009, 02:17:15 by Peggel
wat een rare reaktie van een modje?
volgens mij mag ik zo best denken nadat iemand na 1 maand hier in het geheel niet meer heeft gereageerd?

je ziet heel vaak dat er mensen zijn die 1 keer wat plaatsen en er veel mensen zijn die moeite doen om naar een antwoord zoeken om een juist antwoord te geven, of iemand een goede kant op te duwen.

ik vind het wel vaak jammer dat er vaak mensen zijn die deze moeite niet geheel serieus nemen en zich nooit meer laten horen hoe het altijd is vergaan.

waarom denk jij dan dat ik eerst heb gekeken dat het wel een maand geleden is dat deze vraag is gesteld en er ook nog eens duidelijk bij heb vermeld dat ik hoop dat er anders andere mensen wel wat aan hebben aan deze moeite?

als dat ook zo ongewenst is, zeg het dan.
ik loop als heel wat langer mee in het algemeen, anders zal ik mijn kennis en meningen verder achterwege laten hoor.

bobbie

Citaat van: lars211232 op 23 november 2009, 10:27:14
het gat echt super goed met mijn valkje ik heb hem nu 7 dagen en hij is ijgenlijk al tam volgens het stappen

nu wil ik hem een beetje leren praten hoe kan ik dat het beste doen want hij leert heel snel

De ene valkparkiet is getalenteerder dan de andere valkparkiet.

Ik heb een tijdje valkparkieten gekweekt en een aantal (mannen) daarvan zijn gaan praten. Het werd er niet op toegelegd om het de vogel te leren, dit zijn ze gewoon gaan doen. Normale omgang, normaal de dingen benoemen. Hebben ze talent dan pikken ze het op, hebben ze geen talent dan zal dat dus niet gebeuren ;)

Succes ermee, Nel :)

Rocko

Inderdaad

Sommige Valkjes zijn talentjes, je moet toevallig zo'n beesje hebben natuurlijk  ;D