valkje (pop) wil niet geaaid worden

Gestart door Chaka, 2 januari 2010, 23:41:45

« vorige - volgende »

Chaka

Hallo,

mijn valkje is nu iets meer dan zes maanden, ze is al broeds geweest en heeft al eitjes gelegd.
Ze stapt zonder problemen op mijn hand, en zit vaak op mijn schoot.  Alleen kan ik haar niet aaien.  Mijn vorige valk, ook een pop, had niks liever en bood zelf haar kopje aan.
Worden niet alle valkjes graag geaaid dan?
Kan ik haar dit leren?  Of moet ik haar nemen zoals ze is?
groetjes

Mark

hoi, niet ieder valkje wil geaaid worden. Ik weet niet of je dit kunt aanleren maar wel dat dit kan veranderen. suc6 hoop dat je valkje straks wel geaaid wil worden want het ziet er wel lief uit als ze hun koppie aanbieden.

Sorella

Ik heb 1 valk die gekrauwd wil worden wanneer het haar uitkomt en 1 valk die het niet wil.
Ik kan er niet zo mee zitten, als ze gezellig bij je komen zitten vind ik het al leuk en het scheelt een lamme hand krijgen :)

Rocko

Mijn valkje had de eerste 5 maanden van zn leven in een voliere gezeten bij iemand anders.
Dus voor mij was het des te moeilijker om hem tam te maken en dingen te leren.

Nu kan ik alles met hem!

Geduld... dat is een schone zaak!

Wil je hem aaien:

Zet dr op je hand en praat tegen haar.. ondertussen ga je met je andere hand heel langzaam naar haar kopje.
Kan best zijn dat ze zich weg wil draaien of wil bijten maar je moet gewoon doorzetten, probeer om met je vingers bij dr nekje/kopje te komen... als dat is gelukt dan begin je gelijk met aaien en praat je extra vriendelijk tegen haar.

Dan weet ze dat er een fijn gevoel komt als jou vingers bij haar kopje zijn!

Ook moet je regelmatig het woordje ''aaien'' (of iets anders) zeggen tijdens het aaien... want dan kun je dat op een gegeven moment als commando gebruiken.

Als ik tegen mijn valkje ''aaien'' zeg.. dan bukt ie zn hoofd zodat ik hem kan aaien.

Heel veel herhalen en dan gaat t vast lukken! Suc6  ;D

chicolover

ppfff..
het valt niet mee om dat kroelen aan te leren!!
ik heb chico nu al wel aangeleerd dat hij naar mijn hand vliegt als ik aan de andere kant van de kamer sta. ik kan hem aaien als ik trosgierst in me hand heb. maar zodra ik dat niet vast heb, dan mag i khem niet aaien.. en al helemaal niet aan zijn nek komen want dan probeert hij dat te ontduiken.
en een kusje geven vind hij al helemaal eng want dan probeert hij me neus of oog te pakke met zn snavel.. ::)

het is denk ik gewoon een kwestie van volhouden en lief tegen hem blijven praten?

chicolover

chico die wil nog steeds niet geaaid worden helaas..
ik had net trosgierst in mijn hand, hij kwam naar mij toegevlogen om ervan te eten. toen ik zei chico aaien (wat ik regelmatig nu tegenh hem zeg als ik hem probeer te aaien) toen begon hij te dreigen om te bijten en toen ik hem aaide beet hij best hard in me vinger. nu elke keer als ik hem probeer te aaien reageert hij zo ookal heb ik zijn lievelings maaltijd vast.

is het nu een kwestie van volhouden en proberen te blijven aaien? of moet ik hem rust gunnen en al blij zijn dat hij naar mij toe komt gevlogen?
het lijkt me zo geweldig als chico zijn kopje aanbied om geaait te worden of uberhaupt geaaid wilt worden.
ik probeer hem nu niet meer over zijn rug te aaien maar over zijn buik maar de reactie is hetzelfde (agressie)

wie kan mij helpen?

Kimm

het aaien kan je niet afdwingen. ik zou hiermee stoppen. als hij al naar jou toekomt is dat heel erg mooi hoor en de rest komt vanzelf ;)
ook kan het zijn dat je valkje helemaal niet van kroelen houdt. laat het even met rust  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

chicolover

ik ben nog steeds aan het twijfelen over het geslacht van Chico...
hij heeft namelijk nu al de 1e rui achter de rug alleen hij heeft nog steeds parels op zijn rug. ik had net gelezen dat als een valkje zijn parels behoudt dat het dan een vrouwtje is?
en zijn zwarte staartveren; is dat mannelijk of vrouwelijk?

verder zit hij vaak met zn vleugeltjes wijd voor de spiegel hele verhalen te zingen en te brabbelen.

hij vind het geen probleem om op mijn hand te komen zitten maar zodra ik zeg chico aaien of chico kusje.. dan wordt hij echt mega kwaad! dus daar ben ik ook mee gestopt.. hij zal wel nooit gekroelt willen worden :(

Landiej

Vaak zijn de pareltjes niet helemaal weg na de eerste rui. Wel kun je misschien zien dat er minder pareltjes zijn dan voor de rui?

chicolover

hij heeft wel iets minder pareltjes ja.. maar hij had het eerst ook heel erg gepareld op zijn buik maar dat is nu nog minder.. alleen er zitten dus nog wel overal parels.. in zijn nek, rug en lichtelijk op de buik..

maar is dit dan met zekerheid een man of een vrouw?

http://beautevil.hyves.nl/album/27351842/Huisdieren/-dea0zr4/video/927018102/0/Tr2E/

dit is een filmpje van chico.. kan je ook meteen zien hoe hij/zij eruit ziet.