7 mei 2025, 23:48:19

valkje 6a9 maanden tam maken

Gestart door moniqeu, 17 april 2010, 09:19:09

« vorige - volgende »

moniqeu

hallo
ik heb sinds een week een valkje van 6a9 maanden gekocht in een dierenwinkel (hij of zij heeft zijn veren geknipt)
de eerste paar dagen heb ik hem aan zijn kooi en omgeving laten wennen
daarna mocht hij op zijn kooi zitten.en als ik hem in zijn kooi wil hebben pak ik een stok en zeg dat hij moet opstappen,de eerste paar keer wilde hij dat dus niet ,maar na 2 dagen gaat het een stuk beter
hij springt ook wel eens op de grond en loopt weg maar dan ga ik rustig achter hem aan en zeg dat hij moet op stappen
maar hoe nu verder als jullie nog tips hebben hoor ik het graag
gr monique

Larissa

Hey Moniqeu

Je kunt proberen met een stukje trosgierst in je hand of hij vanuit de kooi op je hand wil stappen....
En je kunt proberen om in plaats van de stok je vinger voor zijn/haar buikje te houden...en altjd rustig blijven ook als het even niet wil aangezien dital een wat oudere valkje is.

Voor de rest moet je zelf even kijken wat jij wel en niet wil hebben van je valkje, misschien krijg je hem/haar nooit helemaal tam dit heb ik namelijk ook met eentje

Onder dit kopje staan ook nog wel handige tips

Veel s6 met tam maken

Groetjes Larissa

moniqeu

hallo
gisteren heeft het valkje op mijn hand gezeten, nadat zij van de kooi was afgesprongen.
ze wil mij wel een beetje gebeten ,maar ze doet het niet hard
ik heb haar zelfs kunnen aaien op haar rug
volgens mij is ze in het begin ,toen ze klein was tam geweest
want ik vindt het maar snel gaan (met tam maken)
of ze is een stuk jonger als dat de dierenwinkel zegt.
ik vindt het niet erg dat het zo goed voor uit gaat
gr monique

Landiej

Even over het aaien: over de rug aaien kan een ongewenst effect hebben, vooral als het valkje wat ouder wordt. Door hem/haar over de rug te aaien domineer je het valkje, en op latere leeftijd kan het broeds gedrag veroorzaken.

Als je je valkje wil aaien kan je het beste beginnen met de borst of de kop/kuif. Die van ons staken al snel hun kop naar beneden om gekroeld te worden :)