3 mei 2025, 21:49:14

spoed!

Gestart door Carine, 1 januari 2010, 13:52:09

« vorige - volgende »

Carine

Hallo,

Ik heb een nestje met nu drie jonge valkjes, de eerste is 27 december uit het ei gekomen, de tweede 28 december en de derde 30 december. Er liggen nog twee eitjes die vandaag en overmorgen uit zouden moeten komen. Nou waren er gisteren wat problemen, twee keer gingen we bij de vogeltjes kijken en lagen ze helemaal door het nestkastje verspreid, ook een van de eieren. We hebben ze weer bij elkaar gelegd en nu liggen ze wel weer goed. Maar nu zijn sinds ongeveer 10 minuten allebei de ouders van het nest af. Is dit erg? en wat kan ik er aan doen? Ik heb de baby's net even gewogen en de eerste weegt 8 gram en de anderen allebei 6 gram. Ze worden wel gevoerd. Ik heb ook bij allemaal
gezien dat ze onder hun krop bij hun kontje een dikke bobbel hebben zitten, is dat normaal?

Groetjes, Carine 

Anja

Je bedoeld dit met dikke bobbel?

Dat is normaal. Wellicht zijn de ouders geschrokken omdat alles door het blok ligt. Dat ze er even af zijn is niet erg dat deden ze hier ook.

De gewichten lijken me goed. Ik heb de mijne zo klein niet gewogen.
Hebben de ouders vandaag wel al gevoerd?

Liefs,

Anja

Carine

Hallo Anja,

Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde indaad die bobbel, dat is dus normaal. Goed om te weten :)

De ouders zitten gelukkig nu weer op de kleintjes. Een hele geruststelling. Ook fijn om te horen dat het normaal is dat ze er af en toe even af gaan. Het lijkt weer goed te gaan nu dus daar zijn we erg blij om. Eitje 4 is inmiddels ook uitgekomen.

Groetjes, Carine

Anja

Hey Carina,

Ik weet hoe het is want 6 weken geleden werd hier het allereerste donsje geboren. Je bent dan snel onzeker en ik weet dat ik me over die bobbel ook zorgen maakte.

Gefeliciteerd met donsje nummer 4 en ik hoop dat de opvoeding voorspoedig mag verlopen. Heb je vragen stel ze gerust.

liefs,

Anja