3 mei 2025, 20:57:10

Baby's!!

Gestart door Carine, 27 december 2009, 17:31:53

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

15 januari 2010, 19:20:42 #30 Last Edit: 15 januari 2010, 19:23:00 by patty
Hoi,

je doet het harstikke goed hoor..

Zolang paps en mams nog wel voeren of iedergeval wel wat geven kan je volgens mij ook zekers bijvoeren hoor...
Als je bang bent dat er wat gaat gebeuren met dit stekeltje moet je een keuze maken denk ik ...

hoop dat er meer mensen zullen reageren

was het nog gelukt met de nutribird?
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Carine

Hallo Patty,

Met de nutribird was nog gelukt, we mochten die avond gewoon de A19 voeren en de dag erna hebben we die omgeruild voor de A21.

Ik heb de kleinste net weer bijgevoerd, ging een stuk beter. Hij had geloof ik wel honger want hij slikte het goed door en hield het ook lang vol. Z'n kropje was redelijk gevuld. Ik plaats even een foto van de kleinste:

Vandaag, 14 dagen oud:

Groetjes, Carine

amazingleeuwtje

15 januari 2010, 19:41:39 #32 Last Edit: 15 januari 2010, 19:44:16 by sylvia59
Hoi Carine,

Wat een zorgen bij jou nu :-[ De jongste zijn wel heel erg licht van gewicht, ook ik heb van de zomer een zorgendonsje gehad die woog na 14 dagen maar 12 gram, alleen dat je het kropje niet goed kan vullen is vervelend.. Vraagje is in de ochtend wel hun kropjes helemaal leeg? Ik zou zeker om de 2 uur blijven voeren en zorgen dat ze goed warm zitten, ik denk zelf dat de kans groot is dat ze door de ouders niet goed warm worden gehouden of heb je ze al apart zitten? Misschien dat dit wel beter is met een warmtelamp.

Ik heb ze toen in een soort van terrarium gedaan met een knuffeltje en de temperatuur tot ze veertje kregen rond de 25 graden gehouden, daarna naar de 20 kijk wel uit te warm is ook niet goed dat kan je zien als ze wat gaan hijgen.

ik duim voor jou dat ze gaan groeien Carine..

Hoop dat er snel ervaren kweeksters met goede tips gaan komen, ik ben niet ervaren genoeg om te zeggen wat je moet doen..

Sterkte Carine

druppel

jeetje wat een zorgen heb je met je donsjes, bij mij zijn vandaag 3 eitjes uitgekomen ga maar morgen even shoppen voor de zekerheid.
ben benieuwd of ze morgen gaan voeren, ik zal wel niet veel slapen vannacht, je gaat je idd snel hechten (ze zijn ook zo aandoenlijk).
ik ga voor je duimen en je topic in de gaten houden s6

patty_dordtse valkjes

:'( ach gossie zeg wat een scheetje...

is die foto net na de voeding gemaakt of na een uurtje ?

hij is 14 daagjes oud en weegt 9 a 10 gram is zekers wel licht jah...

die zou ik om de 2 uur bijvoeren als die niks van de ouders krijgt natuurlijk.
dan zou je het toch over moeten nemen als de ouders niks meer geven aan het kleintje.

Ik hoop dat je veel meer tips krijgt hoor...

Ik leef met je mee en als ik dit zo zie en lees etc weet ik wat je voelt hoor... :-*

ik kom al sinds 2005 hier op forum als gizmo_spikey dagboekje daar heb ik ook verschillende nestjes gehad en ook probleem kindjes of zelf dat de eitjes gingen tikken en paps en mams waren opeens niet meer bij het blok dus zelf uitgebroed met warmtelamp.

Je kan niet meer doen dan je best toch...

jonge valkjes te koop

Carine

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Bij de oudste is 's ochtends zn kropje niet leeg, die voeren beide ouders ook heel regelmatig. De jongste heeft wel z'n kropje leeg 's ochtends. De ouders houden ze nog wel redelijk warm, ze zitten er snachts meestal niet meer op maar overdag nog wel regelmatig. Ze zitten dan op de kleine en naast de grote. Verder houdt de oudste zijn kleine broertje/zusje warm. Ze voelen niet koud aan. Ik wil ze niet helemaal zelf gaan grootbrengen met een warmtelamp. We hebben het daarvoor gewoon te druk en kunnen ook niet altijd voeren. We willen ze het zelf laten doen, alleen een beetje bijvoeren af en toe willen we wel doen. We proberen te doen wat we kunnen, en dan merken we wel of dat genoeg is.

Die foto is net na de voeding gemaakt, Patty. Dat was vanmiddag toen hij niet zoveel wilde eten. Bij de vorige voeding was zn kropje een stuk voller, want toen wilde hij meer eten.

We blijven hopen!

Groetjes, Carine

Carine

Hallo,

Helaas is gisteren het jongste vogeltje ook overleden. We hebben hem nog een paar keer bijgevoerd, maar aan het eind van de middag vonden we hem dood in het nestblok. Heel erg jammer, maar het zat er wel aan te komen.

Al onze hoop is nu op de oudste gericht. Ik vind het wel heel zielig, de ouders zijn er erg veel vanaf nu en hij zit helemaal alleen in het nestblok. Het lijkt wel alsof de ouders er een beetje genoeg van hebben. Gisteren hebben we ze ook weer zien paren en ze zijn er heel vaak vanaf en heel onrustig. Ze voeren ook niet meer zo goed als eerst. Voor de kleine hebben we een klein kruikje in een handdoek gewikkeld in het nestblok gelegd. De ouders zijn daar gelukkig niet bang voor en de kleine wordt er lekker door warm gehouden. Hij ontwikkeld zich goed zo te zien, maar hij is wel weer iets afgevallen sinds gisteren.

Is het normaal dat de ouders er nog maar weinig naar omkijken? De kleine is nu 3 weken oud. Is het verstandig om bij te voeren? De krop zit nog wel een beetje vol, maar dus niet zo vol als eerst.

Groetjes, Carine

patty_dordtse valkjes

veel sterkte met de kleintje :'(

je kan niet meer dan je best doen en mss zijn er mensen die ook reageren en tips hebben voor je :-*
jonge valkjes te koop

amazingleeuwtje

Hoi Carine,

Ik zou dit soort vragen bij spoed plaatsen, niet iedereen leest nl jou dagboekje..

Was al bang dat de jongste het niet ging redden.
Ik zou er wel serieus over nadenken of je weer een nestje wilt nemen daar jezelf zegt dat je weinig tijd voor ze hebt.. Een nestje gaat niet altijd super zeker niet als het om een onervaren koppeltje gaat.. Natuurlijk willen we dat de ouders het helemaal zelf doen, dat is ook het beste maar soms moet je de natuur een handje helpen is natuurlijk een keuze die jezelf maakt hoor.. Zie dit alsjeblieft niet als een aanval maar meer als een tip ;)..

Bij spoed zullen er zeker ervaren kwekers/sters reageren..

Rust zacht kleintje..

Succes met de oudste Carine mijn duimen draaien dat het nu goed blijft gaan..

Carine

Hallo Sylvia,

We zagen het inderdaad al wel aankomen dat die jongste het niet zou gaan redden. Na dit nestje gaan we ook even een rustpauze inlassen. Zowel voor de vogels als voor ons. Het is best zwaar zo'n nestje, je bent er toch continu mee bezig. Opzich hebben we wel veel tijd voor de vogels hoor, ik ben veel thuis, maar we kunnen niet elke dag de hele dag iemand thuis hebben om de baby's eventueel met de hand groot te brengen.

Met de oudste gaat het erg goed. Hij wordt redelijk veel gevoerd en zit lekker warm tegen het kruikje aan. Ik zal straks even wat foto's plaatsen. Hij weegt inmiddels iets minder dan 80 gram, wel te licht voor zijn leeftijd, maar hij komt goed aan. Ik hoop dat het goed blijft gaan!

Groetjes, Carine

amazingleeuwtje

Helemaal toppie Carine 80 gram is een mooi gewicht ;D

Doe je goed hoor even pauze nemen, of je wilt of niet je maakt je altijd zorgen of het wel of niet goed gaat en dat kost energie :-\..

Nu lekker genieten van de oudste kijk al uit naar de foto's van hem/haar ;D ;D...

Groetjes Sylvia

Carine

Hallo Allemaal,

Het gaat erg goed met de kleine, hij weegt inmiddels 86 gram en wordt nog goed gevoerd. Zijn veertjes beginnen nu ook echt uit zn pennetjes te komen! We hebben alleen wel het idee dat hij een beetje geplukt word op zijn koppie, daar is hij namelijk nog helemaal kaal. Ik denk niet dat het heel erg is, maar het is wel een gek gezicht!

Verder heeft Sarabi vanmiddag weer een ei gelegd! Zijn we niet zo heel blij mee. We zitten eraan te denken om het misschien bij Zazou en Nala (ons andere koppeltje) te leggen, maar daarover heb ik een vraag gesteld bij het topic Kweken, dus we wachten even de reacties af. Anders gaan we het waarschijnlijk vervangen door nepeitjes. Want een nieuw nestje zijn we bij hun nog niet aan toe.

Ik heb even wat foto's van de afgelopen dagen geplaatst. Het wordt al echt een knapperd!

Groetjes, Carine

21 dagen:

23 dagen:

24 dagen:

Onze kleine struisvogel:

amazingleeuwtje

ohhhhh wat een heerlijk koppie :-*.. zo te zien wordt hij inderdaad wat geplukt maar dat komt helemaal goed ;)..

heerlijke foto's carine ga je hem houden? ;D

groetjes sylvia

Carine

Hallo Sylvia,

Ja, we gaan hem zeker houden. Moet toch ook wel, ons allereerste babytje! En als je hem ziet inderdaad, dan kun je hem ook niet wegdoen!

Groetjes, Carine

amazingleeuwtje

Helemaal mee eens Carine, leuk kunnen we jou trotsje lekker blijven volgen hier ;D...