27 april 2024, 14:51:49

Ziek?

Gestart door sweetfuzzy, 8 december 2009, 15:42:47

« vorige - volgende »

sweetfuzzy

De vogel die een paar weken geleden naar mijn vriendin is gegaan lijkt ziek te zijn. Ze maakt zich zorgen.

Kuifje lijkt een beetje over te geven. Ze vertelde me het volgende:

Kuifje zit ietwat bol, staart naar voren en schud af en toe met zijn kop waarmee er voer door de huiskamer vliegt. Hij krijgt al weken hetzelfde. Zijn eigen voer, maagkiezel en water. Er liggen houtsnippers op de bodem als bedekking.

Kan iemand mij vertellen wat er met kuifje aan de hand kan zijn?

Groetjes Tamara
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Anja

Ik zou gelijk contact opnemen met een VA. Het is niet goed als een valkje overgeeft.

Sterkte.

Liefs,

Anja

Lin

hoi,

ik zou ook naar de DA gaan als het doorgaat en ook sterk vermagerd. Waarschijnlijk komen deze vragen wel aan bod.

- hoe is de ontlasting, wat voor kleur en wat zit erin?
- wat wat er opgebraakt,  slijm, wormpjes iets raars?
- verder meer eten, drinken of ander opvallend gedrag?
- niet aan planten gezeten?

er kan niks aan de hand zijn, maar ook iets met het opeten van iets geweest zijn of een ziekte. succes!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sweetfuzzy

8 december 2009, 16:29:34 #3 Last Edit: 8 december 2009, 16:34:46 by sweetfuzzy
Een vrouwtje in de bijstand kan helaas niet naar de dierenarts. Helaas ....

Maar als antwoord op de vragen

- aan de ontlasting is niks bijzonders te zien
- het opgebraakt voedsel is met enig slijm aan elkaar geplakt
- hij krijgt hetzelfde als anders hij zit een beetje boller als normaal, slaapt veel maar eet en drinkt niet
- niet aan planten gezeten ... staan niet bij de kooi in de buurt.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

bobbie

Hoi hoi,

Als ze niet naar een vogelarts kan adviseer ik: verzuur het drinkwater met appelazijn.

Tommie van mij heeft zelfs op IC gezeten bij een vogelarts, konden niets vinden. Kwam thuis om te sterven, woog nog maar 57 gram.

Toen hij thuis kwam als een bijna-dood vogeltje heb ik appelazijn in zijn water gedaan (10 ml op 1 liter) en hij knapte binnen enkele dagen op. Hij vliegt nu in de rondte, fluit weer, praat weer en weegt weer 95 gram.

Appelazijn in het water verzuur je de vogel mee. Schimmels kunnen niet tegen zuur en kunnen zich dan niet vermenigvuldigen. Het is het proberen waard, ook nog eens een goedkope behandeling en kwaad kan het niet.

Succes, Nel

Kimm

hoi,

ik ben bang dat er toch iets aan de hand is en dat je dat zelf niet zomaar kan oplossen.
het is erg vervelend dat zij niet naar de da kan. kunnen jullie niet tot een oplossing komen in het belang van het valkje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Citaat van: Kimm op  8 december 2009, 16:59:36
hoi,

ik ben bang dat er toch iets aan de hand is en dat je dat zelf niet zomaar kan oplossen.
het is erg vervelend dat zij niet naar de da kan. kunnen jullie niet tot een oplossing komen in het belang van het valkje?

groetjes kim


Mee eens! Het liefst zie ik Kuifje richting een vogelarts  gaan en hoop dan ook dan jullie met elkaar tot een oplossing komen.

In welke stad woont Kuifje nu?

groetjes, Nel


sweetfuzzy

Kuifje woont in Uden en ik in Etten-Leur
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

bobbie

Ik ken de voorgeschiedenis niet van Kuifje, ook niet van wie hij was etc. Als Kuifje korter dan een halfjaar bij deze eigenares is, is de vorige eigenaar medeverantwoordelijk voor het welzijn van dit valkje.

Kan je de vorige eigenaar niet benaderen?

gr, Nel

sweetfuzzy

Dat ben ik dus maar ik kan het ook niet betalen .... dat is heel de ellende nou net. Wij zitten financieel ook erg beroerd op dit moment.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Kimm

zij kan toch ook naar de da gaan en overleggen om de rekening in termijnen te betalen?
ze moet toch wat lijkt mij?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Wat Kim al aangeeft. Je kan met de va overleggen om eventueel de rekening in termijnen te betalen.

Al zit men in de bijstand en heb je huisdieren dan heb je toch een potje hiervoor achter de hand. Tenminste dat had ik wel toen ik in de bijstand zat..

Het gaat hier om een levend wezen en ik vind dat je dan naar een va MOET gaan. In overleg met hem of haar valt er best wel iets te regelen.

Doe je niks dan ben ik bang dat het valkje niet lang leeft.

Liefs,

Anja

bobbie

Sterker nog ........ er zijn zelfs dierenartsen die daar zelf een speciaal potje voor hebben. ;)

Ondertussen had de valkparkiet al voor enkele centjes een paar uur verzuurd kunnen worden. Baat het niet, het schaadt ook niet. Wie weet wat hij daarvan opknapt.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het met de schrijvers hierboven eens ben: huisdieren houden schept verantwoordelijkheid.

Ik ken ook iemand die het goedkoopste voer haalt voor haar dier, er zeker niet mee naar een dierenarts zal gaan maar ondertussen paft ze een kapitaal aan sigaretten de lucht in.

Ik bedoel maar, er moeten prioriteiten gesteld worden. En inzicht voor de toekomst, hoe triest dit ook is.

Ik blijf nog even meedenken, maar ik kan nu ook zo snel niets anders verzinnen dan appelazijn en een bezoek aan een vogeldierenarts. :-\

Succes, Nel

Kimm

hoelang is dit trouwens al aan de gang?
braakt hij veel? al een paar dagen? of sinds vandaag?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sweetfuzzy

sinds vandaag ..... en gelukkig belde ze me net op om te vertellen dat hij weer een beetje eet en weer wat door de kooi beweegt.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende