28 april 2024, 06:12:22

Blazen etc

Gestart door Stijntjj, 26 november 2009, 20:05:12

« vorige - volgende »

Stijntjj

Beste Valkparkieten houders,

ik heb sinds kort een valkparkiet van 8 weekjes bij een betrouwbare fokker gekocht.
ik ben mijn uiterste best aan het doen om deze tam te maken,
maar het trosgierst geven of gewoon hand in de kooi kan alleen als de vogel op een stok zit.
want als mijn valkparkiet op de grond zit (niet aan het eten of zo) en je doet je hand al tegen de kooi gaat ze blazen en op je af rennen (nou ja 1 stap)

wat is er met haar aan de hand? (het is een Pop, Witmasker)

hoort dit bij de valkparkiet die nog niet tam is, of is ze ziek?

reageer alstublieft zo snel mogelijk,

Groetjes Stijn

Manouk

hoe lang heb je je valkje??
want ik denk dat ze gewoon nog moet wennen..
probeer in het begin gewoon bij de kooi te gaan zitten en tegen je valkje te praten.. zonder in de kooi te komen..
zodat ze gewend raken aan je stem.. Ik pak er meestal een kop koffie bij en ga er dan lekker ff bij zitten kletsen..

Laat haar rustig aan jou wennen.. het is allemaal nieuw en spannend voor haar.. zo bij paps en mams weg en dan in een andere kooi met andere geluiden..

Groeten
Manouk

Stijntjj

Ik heb het valkje sinds zondag de 22'e dus dat is ongeveer 5 dagen,
en elke dag als ik thuis kom van school zeg ik gedag ik fluit als ik weg ga en als ik binnenkom.
ik ben begonnen met Thee zetten voor haar waar ze nog aan moet wennen (kamille thee)
En ik heb voor haar voorgelezen en ze eet 's avonds als ze op de stok zit uit mijn hand.

dus...

ohja nog een vraagje vind zij een spiegel leuk of? is dat niks word ze daar wild van ofzo

Manouk

ze kunnen een spiegeltje gaan zien als een partner en zelf vind ik dat zielig..
Beter zou zijn.. als je haar tam hebt een leuk valkje voor haar erbij te hebben..
Als je dan niet thuis bent dan kan je valkje zich vermaken met een soortgenootje..

Maar dat moet je voor jezelf beslissen..

Stijntjj

Ok dus een spiegel is niet echt een ding dat ze super vinden.

Dan word dat hem niet, en voor een 2e valkparkiet zal ik kijken als ik deze tam heb en een 2e wil ik bedoel ik ben er per dag een aantal uur niet dus zolang is zij niet alleen
't is trouwens een poepie :D

Manouk

jaah valkjes zijn echt super...

kijk maar uit voor je het weet heb je een huis vol ;)
heb je al een mooie foto gemaakt van haar??

groetjes

Stijntjj

Nog niet, nog geen tijd voor gehad ik wacht op een mooi moment  :P nee de foto word nog gemaakt moet ze wat tamer worden :P kan ik wat dichterbij komen ze is vals nu...
ze wil me bijte terwijl ik trosgierst wil geven nouja word de volgende paar dagen maar even bij de kooi zitten en praten :)

bedankt voor de tips ik zal probere zo snel mogelijk een foto te maken en dan stuur ik hem op :)
t is zoon lieverd, Maar ik heb een filmpje gezien van macho gedrag het lijkt wel of mijn popje dat ook doet...
maar ze is op een tentoonstelling geweest en die zeiden ook pop

Manouk

met 8 weken kan je het aan het uiterlijk niet zien....
weet je de ouders van je valkje en weet je de mutatie van haar?? daar kan het soms uit afgeleid worden..

groetjes

Stijntjj

de ouders weet ik niet maar de fokkeres zij dat het een witmasker is. wacht ik zoek een soortgelijk plaatje.

ze ziet er ongeveer zo uit: maar dan geen geel blekje op haar wang en wat witte spikkeltjes op de borst en een kleiner kuifje ik probeer een foto te maken

Manouk

ok een witmasker dus..

Als hij in de rui komt de jeugdrui en hij krijgt een witter koppie.. ( het witte masker ) dan is het een mannetje...
als hij een grijs koppie blijft houden dan is het een vrouwtje..
maar het zal zeker nog wel een tijdje duren voor hij/zij in de rui is..


Stijntjj

nou.. er beginne al losse veren te komen. ik haal er al wat uit,
en als ze in haar veren pikt zitten er losse haartjes bij haar snoet dus is ze in de rui of??

Manouk

ik denk dat dat meer donsveertjes zijn..
van die kleine witte plukjes??
de jeugdrui begint vaak rond een halfjaartje.. het kan natuurlijk iets verschillen, maar je valkje is nu nog niet in de jeugdrui...

Hier verliezen ook een aantal valkjes gewoon kleine witte veertjes, maar Gucci mijn witmasker man verliest ook zijn slagpennen en staartveren..

Stijntjj

Ok en eh wat vind jij van de naam Nymphi ? ik wilde iets speciaals dus daar dacht ik aan :D. vertel me wat je er van vind :P

(wees eerlijk)

Manouk

ik vind het een leuke naam...

lekker apart.. ik hou daar wel van :D
mijn valkjes zijn vernoemd naar ontwerpers..
zo heb ik Coco chanel, Gucci, Donnatella Versace en Gianni Versace hier zitten..

Afgekort.. Coco, Gucci, Donna en Gianni...
ik moet alleen nog een naam verzinnen voor mijn andere vrouwtje..

Stijntjj

ik ook wel :) Dolce van dolce & gabbana :P?

trouwens ze blijft aggresief ze zat net op der stok en wilde me bijte :o nouja die trekt wel weer bij denk ik altijd maar ;P

nou goed als je nog snel reageerd reageer ik terug anders ben ik weg. :P

bekijk dese topic morgen weer kunnen we verder praten :)
Ik vind het namelijk gezellig :)