Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

Gefelie met donsje nummer 5

Maar uh welke kleur dons heeft nmrtje 5  ;D en natuurlijk het koosnaampje voor voorlopig natuurlijk  ;D

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Larissa

Citaat van: hilde op 13 september 2010, 13:06:13
hey larissa

gefeli met je 5 donsjes al .hoeveel gaan er nog uit komen?

gelukkig niks meer Hilde 5 eitjes vond ik genoeg voor hun eerste nest

Citaat van: smiley op 13 september 2010, 13:13:49
Hallo Larissa

Ik geeft mijn valkjes als ze jongen hebben elke dag 2x gekookte rijst met macaroni en een vers gekookt ei er door .
Al het andere voer dat je geeft is prima ,ik zelf geef ze ook nog extra 1 maal per dag andijvie en witlof ,peen en soms een stuk appel erbij .
Ik probeer er altijd voor te zorgen dat de bakken altijd vol zijn .
Zeker met een groot nest !! hoe ouder de kleintjes worden hoe meer voer er door heen gaat .

Groetjes Conny

Helaas mijn valken vinden een vers gekookt ei maar 10x niks  :-X ze willen daar niks van hebben
Ik dacht dat je met fruit en andijvie altijd op moest passen als de jongen onder de 14 dagen waren.

Citaat van: patty_dordtse valkjes op 13 september 2010, 13:44:43
Gefelie met donsje nummer 5

Maar uh welke kleur dons heeft nmrtje 5  ;D en natuurlijk het koosnaampje voor voorlopig natuurlijk  ;D

groetjes mij

Het is een wit donsje met het tijdelijke koosnaampje
Breeze

Foto's volgen van de week

groetjes

Larissa

Hey hey

Ik ben net even wezen kijken in het blok omdat ik voeder geluide hoorde en wat zie ik
De oudste vier duwen het kleine 5de donsje weg bij de ouders op het moment dat deze het jong aan het voeden zijn

Wat te doen, ff een klein beetje pap bij voeden of de vier groten er ff uit halen
Zat zelf er ff aan te denken om een druppel pap te gaan geven

....

dit was eerder op de avond, aangezien ik zelf ook er vroeg uit moet morgen en heb ik besloten het kleintje toch wat pap te geven zodat het niet met lege krob de nacht in gaat,
morgenvroeg kijk ik weer en zonodig ga ik hem/haar ondersteunen net zolang tot dat hij/zij groot genoeg is om tegen de oudste jongen op te kunnen

groetjes larissa

Hermien

Welke bus komt er bij jou in de buurt....? ;D

Caroline

Zelf ben ik er geen voorstander van om een donsje op zo'n jonge leeftijd al pap te gaan voeren, zeker niet als de ouders goed voeren, alleen niet bij de kleinste.

De eerste periode is het zo belangrijk de voeding van de ouders en zitten ze vol stoppen ze met bedelen en krijgen ze helemaal niks, daarnaast een goed ouderkoppel voert al zijn jongen, ook de kleinste.

Daarnaast is de kans op verslikking met alle nare gevolgen van dien op zo'n jonge leeftijd zo ontzettend groot, dat ik het risico ook te groot vind.

Wat ik zelf zou doen is inderdaad even 2 of 3 grote lummels er even uit halen zodat de kleine eerst gevoerd wordt. Niet alle grote jongen want grote kans dat ze dan ook weer niet voeren omdat ze het gebedel amper horen.

Tevens is het nu verstandig om de ouders eerst even geen zaad te geven maar makkelijk verteerbaar voer en als de jongen gevoerd zijn pas zaad voor hun zelf want ze gaan nu al grover voeren voor de oudste maar voor de jongste is dit nog niet verteerbaar, die zal hier kropproblemen door krijgen.

Sterkte ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

Hey Caroline

Ik begrijp jou standpunt hellemaal hoor, maar wist me gisteren avond en vanmorge ff nie zo snel raad.

Het grove zaad zoals de zonnepitten had ik er al uit gevist voor de jongen, het lijkt er nu toch echt op dat de jongste ook wel gewoon weer gevoed wordt want heeft het krobje nu wel mooi vol met eivoer, bruin brood en grasparkieten zaad...

Normaal had ik ook niet willen pappen maar vondt het gistere zo sneu dat hij/ zij werd weg gedrukt en vanmorgen weer dat ik zoiets had van iets ondersteunen

Ik had het jong niet volledig vol gestopt met pap omdat ik graag wil dat deze blijft gevoerd worden door de ouders, nadat ik het jong terug gelegt had vanmorgen was zijn bedel geluid iets beter te horen en Luna heeft het direct daarnaa gevoed

Ik hoop dat het nu goed blijft gaan ,rijst, macaronie zijn nu toch makkelijk te verteren voor het kleinste donsje ? maar hoe zit dat met de zaadjes voor de grootste dan ?

Bedankt voor de tips

groetjes Larissa

Larissa

Hey Hermien

Je kunt het beste met de trein komen die stopt hier in Goor als je dan op het station bent kan ik je wel oppikken daar

De buslijn moet ik ff opzoeken welke je moet hebben

groetjes Larissa

Larissa

hey hey

Ff een korte update voor nu straks meer

Gisteren had ik donsje 3 geringt en wat zie ik later op de avond dat het kleintje plots klaps dood is  :'( :-X wat hier de oorzaak van is weet ik niet
Had en goeie volle krob en zag er gezond uit...

Donsje 1 doet zijn oogjes nog steeds niet los  ??? Donsje 2 en 4 wel

Donsje 5 lijkt mee te komen maar ik verwacht er niet veel van want volgens mij heeft die al wel een achterstand

Straks zal ik ff foto's plaatsen

groetjes Larissa

*Manon*

Jeetje wat een berichten  :'(

Ik ben benieuwd naar de fotos.
Is er ook een verschil in grootte van donsje 1 en 2 en 4?
Raar dat zijn oogjes nog dicht zijn, maar donsje 1,2 en 3 zijn toch op dezelfde dag geboren?
Misschien is donsje 1 wat langzamer dan de rest.

Sterkte met het verlies van donsje 3...

Rust zacht klein, dapper donsje  :-*

Liefs Manon

Larissa

18 september 2010, 18:49:37 #789 Last Edit: 18 september 2010, 18:55:00 by Larissa
Hey Manon

Donsje 1 en 2 zijn inderdaad op de zelfde dag geboren maar van andere ouders.
Donsje 3 was een dag later geboren

Donsje 4 is wel wat kleiner maar niet een heel inmens verschil.

Hier komen de foto's zal ze in volg orde van geboorte neer zetten en dan op het eind van alle drie de grote saampjes

Banjo donsje 1 geboren 7-09-10

Balou donsje 2 geboren 7-09-10

Bailey donsje 4 geboren 9-07-10

Breeze donsje 5 geboren 11-09-10
Deze werd steeds weg gedrukt in het begin vandaar mijn vermoeden van een achterstand nu

Nu alle drie saampjes

Nu dan de eerste en tweede
Banjo en Balou

en nu donsje 2 en 4
Balou en Bailey

groetjes Larissa

patty_dordtse valkjes

wat een scheetjes zeg die kleintjes

wat jammer van het donsje zeg...

heeel veel sterkte  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

smiley

Hallo Larissa

Wat sneu dat donsje 3 opeens is weg gevallen ,vaak kom je er niet achter waarom  :'( :'(.
De andere zien er goed uit ,en bij donsje 1 kan je de oogjes deppen met afgekoeld gekookt water .
Bij mij had donsje 1 ook dit probleem met 1 oogje ,na twee dagen deppen ging dit oogje open .
En was het probleem voorbij ,vond het trouwens erg leuk je gezien te hebben vandaag in zwolle ....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

Hey Conny

Wij vonden het ook erg leuk jullie allemaal te ontmoeten in Zwolle.

Heel erg bedankt voor de tip om de oogjes/oogje te deppen
Donsje 1 heeft nu wel 1 oogje open dus hoop ik eigenlijk dat het tweede oogje vanzelf gaat....heb net ff gespiekt

Groetjes Larissa

Caroline

Hele gave foto's!!!!

Hihihi, ik zag het dus goed, het ene oogje.  8)

Fijn, dan komt de andere ook vast goed.

Donsje 5 valt best mee hoor, de achterstand, komt best met hem of haar denk ik.  ;)

Sterkte met het verlies van donsje 3 ... altijd verdrietig.  :'(

Rust zacht, lief wit donsje.  :-*

Nog een fijne zondag, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Wat jammer van donsje 3. En helemaal nu het zomaar geheel onverwacht is. Sterkte hiermee.

Ik vind de andere jongen er goed uit zien, komt vast helemaal goed met die kleintjes!

Prettig weekend!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)